For lille inde i maven.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

827 visninger
8 svar
0 synes godt om
2. juli 2011

Stine Reckweg

Hej . Jeg har lige været til ekstra scanning og fik afvide vores lille prinsesse inde i maven var en uge og to dage for lille end hvad gemmen snittet er . så i stedet for at være 25+2 , var hun på størrelse med en på 24+0. Ville bare lige høre om der og er andre der har fået det afvide under graviliteten og hvad der så er sket . ? Er noget nervøs for om der er noget galt  ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2011

Noahmor

Stine Reckweg skriver:

Hej . Jeg har lige været til ekstra scanning og fik afvide vores lille prinsesse inde i maven var en uge og to dage for lille end hvad gemmen snittet er . så i stedet for at være 25+2 , var hun på størrelse med en på 24+0. Ville bare lige høre om der og er andre der har fået det afvide under graviliteten og hvad der så er sket . ? Er noget nervøs for om der er noget galt  ?

Noah var også lidt mindre end, hvad han skulle, men det betød ingenting. Han vejede 3 kilo, da han blev født 38+1 og var ligesom han skulle være. 

Anmeld

2. juli 2011

3rollinger

Jeg fik det godt nok ikke at vide saa tidligt i graviditeten, men foerst i uge 36. Og da min datter blev foedt i uge 39, altsaa kun én uge foer termin, vejede hun kun 2430 g og maalte 46 cm, men ud over den lille stoerrelse var hun helt perfekt, og er da ogsaa kommet efter stoerrelsen siden. Hun er helt middel nu.

Mit problem var fysisk, altsaa at "flowet" i navlestrengen ikke var helt optimalt.

Ved mit 2. barn var jo taet observeret og kom f.eks to gange til 20 ugers scanning da de var en smule bekymret for gentagelse, men han var et kilo stoerre da han blev foedt.

Hvis laegerne ikke har sagt at der er andet galt en stoerrelsen, saa tror jeg ikke du skal vaere nervoes. Selvom det selvfoelgelig er uundgaaligt ikke at vaere det.

Anmeld

2. juli 2011

Kofoed.

Det er min tøs også, hendes hoved og mave er 1-1½ uge mindre end gennemsnit og hun har altid været lille, de regner med, at det er fordi de var tvillinger, men maven vokser stadig lidt langsommere end normalt. Hendes lårben er tilgengæld en lille uge foran.

Så det er vist meget forskelligt hvordan de vokser.

Anmeld

2. juli 2011

K.Rehder

Stine Reckweg skriver:

Du skal ikke være bekymret. Det er kun en ca. beregning. Vores lille Emily var også meget for lille inde i maven, så jeg skulle spise ekstra B12 vitamin og til kontrol-vækstscanning hver 14. dag, for hvis hun ikke tog nok på ville de tage hende ud.

Hun kom til verden 12 dage før termin og vejede 2940 g og var sund og rask. hun var lidt skravlet at se på, men fejlede absolut intet. Hun fik hurtigt indhentet en masse vægt og er idag en lille skøn prop

Slap i bare af og nyd graviditeten

Al held og lykke til jer.

Anmeld

2. juli 2011

3xM

Min Milas Kian var 2300 gram da han blev født, under hele graviditeten blev jeg nøje fuldt med skanning og så længe han tog på og fuglte sin egen kurve så....

han blev født 37+4 og havde lavt Bs ( blodsukker), men 4 dage efter kom vi hjem og  han er nu 10 mdr. stadig en lille fyr.

Anmeld

3. juli 2011

Stine Reckweg

Hej piger .

Tusind tak for respons da jeg har været noget bekymret, da det jo er mit første barn. Nu er jeg da noget mere rolig .

Men som jeg lige kan se er at, i alle har født før termin.

Hvordan kan det være? Og kan jeg så også regne med jeg føder for tidligt ?

Mvh kommede mor

Anmeld

3. juli 2011

Millesmammi

Kan godt forstå hvordan du har det, da jeg ventede Mille sagde de igennem hele min gravidtitet at hun var alt for lille! Men da hun blev født vejede hun overhovedet ikke for lidt :-)

Anmeld

3. juli 2011

Minmio

Min datter var 20% mindre end normalen, derfor var jeg til scanning en gang om ugen. Jm sagde at hun ville højst sandsynligt veje under 3 kg ved fødslen. Hun blev født 10 dage over tid, og vejede 3065

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.