Rookie-kage?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

785 visninger
7 svar
0 synes godt om
30. juni 2011

Preghiera

Hej i dygtige kagebagere!

Min kæreste fylder 36 i august og jeg vil prøve at lave en kage til anledningen!

Jeg har ikke tænkt mig at kaste mig ud i de vildeste forme og farver. Bare en rigtig lækker, rund chokoladekage med lidt pynt

Har i en nem og lækker opskrift på sådan en kage?

Han ELSKER chokolade! Og det skal være forholdvist nemt for mig at lave

Taaaak for hjælpen (på forhånd)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2011

iris-mor

Mud-cake er rigtig lækkert, der må du google en opskrift.

Men ellers er der denne her elskede kage:

600 gr mel

600 gr sukker

1½ dl olie (jeg bruger øko raps)

1 l kærnemælk

45 gr natron

25 gr vaniliesukker

Hvis det skal være chokoladekage, kan du komme 100 gr kakao og 100-200 gr hakket chokolade evt en slags med nødder i.

Alt røres sammen og bages ved 180 i laaang tid. Du kan evt bage bunde og så lægge dem sammen evt smurt med nutella

Hvis du ikke vil kaste dig ud i den store pynt, som ellers er nem (du kan købe fondant i Kop og kande til 35,- burde være nok til en kage og så en slags farve det sælger de også til omkring 30,-) , men ellers kan du komme chokoladepålæg ovenpå lige når den er kommet ud af ovnen.

Stort tillykke og god fornøjelse

Anmeld

30. juni 2011

Unnie

Du kan også købe købe bunde, altså de gode og tykke og så kan du lave men chokoladefyld... Men ellers har jeg brugt den opskrift der er på kræmmerhusets hjemme side og den var skøn, men har også lavet mud cake som du kan se i opskriver den er meget dejlig våd og svampet...

Anmeld

30. juni 2011

Preghiera

Unnie skriver:

Du kan også købe købe bunde, altså de gode og tykke og så kan du lave men chokoladefyld... Men ellers har jeg brugt den opskrift der er på kræmmerhusets hjemme side og den var skøn, men har også lavet mud cake som du kan se i opskriver den er meget dejlig våd og svampet...

Uh det vil jeg lige undersøge

har du forresten nogle tip til pynt af kage uden man skal anskaffe redskaber og andet dyrt "fondant" (ved jeg ikke engang hvad er, hehe men det hører jeg jer tit snakke om)

Anmeld

30. juni 2011

Unnie

Preghiera skriver:

Uh det vil jeg lige undersøge

har du forresten nogle tip til pynt af kage uden man skal anskaffe redskaber og andet dyrt "fondant" (ved jeg ikke engang hvad er, hehe men det hører jeg jer tit snakke om)

Hmm hvis du smører kagen op med smørcreme og du har en sprøjtepose med tyl, så kunne det måske være en ide at pynte med det, ved ikke om du forstår hvad jeg mener, men ellers må jeg finde et billed... Men hvis du tør at kaste dig ud i det med fondant så kan du beklæde kagen med det og så lave nogle figur der passer til temaet...

Anmeld

30. juni 2011

Preghiera

Unnie skriver:

Hmm hvis du smører kagen op med smørcreme og du har en sprøjtepose med tyl, så kunne det måske være en ide at pynte med det, ved ikke om du forstår hvad jeg mener, men ellers må jeg finde et billed... Men hvis du tør at kaste dig ud i det med fondant så kan du beklæde kagen med det og så lave nogle figur der passer til temaet...

æhm... forstod ikke så meget andet end sprøjtepose

Please help, jeg bager ALDRIG  kage

Anmeld

1. juli 2011

Unnie

Preghiera skriver:

æhm... forstod ikke så meget andet end sprøjtepose

Please help, jeg bager ALDRIG  kage

Jeg tænkte på at du kan lave noget i denne stil med sprøjtepose og så skal du jo blot være kreativ :0)

https://media.baby.dk/images/StoredImages/14/140142.jpg

Så er der fødselsdags kage

& fars dag kage til både far, morfar & farfar Så det er mit første forsøg med RI

(beklager den dårlige billed kvalitet pga lyset, glemte at tage billed inden jeg kørte hjemme fra)

Vedhæftet:

Anmeld

1. juli 2011

Unnie

Preghiera skriver:

Hej i dygtige kagebagere!

Min kæreste fylder 36 i august og jeg vil prøve at lave en kage til anledningen!

Jeg har ikke tænkt mig at kaste mig ud i de vildeste forme og farver. Bare en rigtig lækker, rund chokoladekage med lidt pynt

Har i en nem og lækker opskrift på sådan en kage?

Han ELSKER chokolade! Og det skal være forholdvist nemt for mig at lave

Taaaak for hjælpen (på forhånd)

Man kan ikke helt se billederne ordentligt, men så kan du da se hvad jeg mener

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.