Jeres hemmelig våben mod kvalme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

679 visninger
9 svar
0 synes godt om
30. juni 2011

LilleMie

Ja emnet er ikke nyt, men dog stadig aktuelt...

Jeg er begyndt at døje meget med kvalme i dagtimerne (ingen opkast heldigvis). I starten kunne jeg holde det i skak ved at spise ofte, men de seneste dage kommer kvalmen allerede igen ca. 20-30 min. efter jeg har spist. Og jeg kan snart ikke spise mere synes jeg .

Min nuværende kost er på en gennemsnitlig dag: 

• Et par kiks så snart jeg træder ud af sengen
  • A38 med banan og havregryn til morgenmad
  • Gulerodsstave, cherrytomater, agurk eller andre små grøntsager og/eller frugt i løbet af formiddagen
  • Vi har frokostordning på arbejdet, så hvad jeg spiser til frokost er aldrig det samme.
  • Om eftermiddagen står den på frugt (2-3 stykker)
  • Aftensmad er forskelligt
  • Frugt eller andet om aftenen.

Hvad var jeres hemmelige våben????

(Jeg spiser helst ikke sukker og hvidt brød, da jeg er disponeret for graviditetssukkersyge)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2011

serinasmor

havde kiks vand og rosiner med alle steder '

det har jeg så stadig ... men nu er det til serina i stedet

Anmeld

30. juni 2011

Rosa

Et glas iskoldt appelsinjuice med friskrevet ingefær i en the-si ned i... INDEN jeg stod ud af sengen... Det gav mig seriøst mit liv tilbage de første måneder! 

Anmeld

30. juni 2011

moars

LilleMie skriver:

Ja emnet er ikke nyt, men dog stadig aktuelt...

Jeg er begyndt at døje meget med kvalme i dagtimerne (ingen opkast heldigvis). I starten kunne jeg holde det i skak ved at spise ofte, men de seneste dage kommer kvalmen allerede igen ca. 20-30 min. efter jeg har spist. Og jeg kan snart ikke spise mere synes jeg .

Min nuværende kost er på en gennemsnitlig dag: 

• Et par kiks så snart jeg træder ud af sengen
  • A38 med banan og havregryn til morgenmad
  • Gulerodsstave, cherrytomater, agurk eller andre små grøntsager og/eller frugt i løbet af formiddagen
  • Vi har frokostordning på arbejdet, så hvad jeg spiser til frokost er aldrig det samme.
  • Om eftermiddagen står den på frugt (2-3 stykker)
  • Aftensmad er forskelligt
  • Frugt eller andet om aftenen.

Hvad var jeres hemmelige våben????

(Jeg spiser helst ikke sukker og hvidt brød, da jeg er disponeret for graviditetssukkersyge)

mit "hemmelige" våben var seabands. Dem kan jeg virkelig anbefale...Dog er det ikke alle der har effekt af dem. Men her var de guld værd! De kan købes i matas bl.a. ved nærmere beskrivelse prøv at google dem, hvis interesse Pøj pøj med det.

Anmeld

30. juni 2011

AnneBJ

Tålmodighed... intet virkede her, nogen af de 26 uger det varede...!

Anmeld

30. juni 2011

Ceciliesmoar

Mit hemmelige våben mod kvamle igennem hele min graviditet med Gustav var appelsin juice... Intet andet kunne tage min kvamle...

Anmeld

30. juni 2011

Troldemommi

En rå kartoffel virkede fantastisk hos mig når kvalmen kom :-)

Anmeld

30. juni 2011

Fru Aagaard

Tak

Jeg vil prøve nogle af de råd, selvom ingefær i appelsin juice, ærlig talt lyder klamt  Men, jeg er villig til at prøve ALT.. Jeg spiser jo intet, for jeg får kvalme af lugte og bare ved at se på maden..

Anmeld

30. juni 2011

Kit

moars skriver:

mit "hemmelige" våben var seabands. Dem kan jeg virkelig anbefale...Dog er det ikke alle der har effekt af dem. Men her var de guld værd! De kan købes i matas bl.a. ved nærmere beskrivelse prøv at google dem, hvis interesse Pøj pøj med det.

Dem brugte jeg også og de var GULD værd her!!!

Ved ikke om de stadig har det, men i sommers gav de pengene tilbage, hvis det ikke virkede

Håber du finder noget der virker, da kvalme er virkelig øv!

Anmeld

30. juni 2011

Jemion

moars skriver:

De der seabands var også mit hemmelig våben i de 16 uger kvalmen raserede her

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.