Mad i dagplejen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad betyder mest for dig, når du skal vælge dagpleje (madrelateret)

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.239 visninger
11 svar
0 synes godt om
30. juni 2011

Peps

Jeg arbejder som dagplejer og kunne egentlig godt tænke mig at vide, hvad forældrenes holdning er til barnets kost

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2011

serinasmor

Peps skriver:

Jeg arbejder som dagplejer og kunne egentlig godt tænke mig at vide, hvad forældrenes holdning er til barnets kost

har stemt at det skal være sundt og varieret men ikke nødvendigvis øko ...  men ville det ikke være en ide at snakke med de respektive forældre om det alrså dem med de børn du rent faktisk har ... min datter går jo ikke hos dig og min holdning kan du nok derfor ikke bruge til så meget

Anmeld

30. juni 2011

Lone Jakobsen

jeg har snakket med "mine forældre" og her er holdningen at maden skal være sund og mættende men ikke nødvendigvis økologisk.

Anmeld

30. juni 2011

Peps

serinasmor skriver:

har stemt at det skal være sundt og varieret men ikke nødvendigvis øko ...  men ville det ikke være en ide at snakke med de respektive forældre om det alrså dem med de børn du rent faktisk har ... min datter går jo ikke hos dig og min holdning kan du nok derfor ikke bruge til så meget

Det var egentlig bare for at finde ud af, hvor meget økologi betyder for forældre  i det hele taget.

Jeg bruger selv sundt og varrieret kost, med masser af grønt og korn. Men kom til at tænke på, om det havde en stor betydning om man f.eks køber økologisk mælk osv.

Jeg føler ikke at "mine forældre" synes at der er noget galt i den kost jeg bruger. Men her fanger man jo mange forældre på et sted, og derfor prøver jeg at lave denne afstemning

Anmeld

30. juni 2011

Peps

nutche skriver:

jeg har snakket med "mine forældre" og her er holdningen at maden skal være sund og mættende men ikke nødvendigvis økologisk.

Har egentlig aldrig snakket decideret økologi med dem, men har gjort opmærksom på, at vi spiser sundt og varrieret.

Anmeld

30. juni 2011

Lone Jakobsen

Peps skriver:

Har egentlig aldrig snakket decideret økologi med dem, men har gjort opmærksom på, at vi spiser sundt og varrieret.

jeg har tænkt på om det var noget forældrene var int. i, men da det vil koste en del at lave det om, så vil jeg også sku hæve prisen.

Anmeld

30. juni 2011

Brams

Peps skriver:

Jeg har svaret "sund og varieret..." men jeg vil også rigtig gerne at det meste af maden er økologisk, så det var svært at vælge - men dog vigtigst at maden er sund og varieret

Anmeld

30. juni 2011

Peps

nutche skriver:

jeg har tænkt på om det var noget forældrene var int. i, men da det vil koste en del at lave det om, så vil jeg også sku hæve prisen.

Ja havde også tænkt tanken. Men tror næppe at ret mange er villige til at skulle betale mere for det

Anmeld

30. juni 2011

Lone Jakobsen

Peps skriver:

Ja havde også tænkt tanken. Men tror næppe at ret mange er villige til at skulle betale mere for det

det var de i hvert fald ikke her, og det ville jeg heller ikke selv være.

problemet for mig er også at jeg ikke køber ind seperat til dagplejen, så jeg ville skulle omlægge hele familiens kost til økologisk, og det har jeg slet ikke mod på, eller overskud til lige nu.

Anmeld

30. juni 2011

Mi

Jeg syntes ikke at man kan forvente økologisk mad i dp, men mindre det står i kommunens kostpolitik. Men man kan forvente sund og varieret kost.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.