Bekymret, mistanke om for høj puls hos foster

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.847 visninger
7 svar
0 synes godt om
30. juni 2011

Sir William

Min kæreste skulle til jordemoder i dag, der er under 14 dage til at vores datter skal tages ved planlagt kejsersnit. Pernille har gået til kontrol i snit hver uge, så bare ren rutine.

Bliver så ringet op af min mor, om at Pernille er røget til observation fordi at jordemoderne målte en forhøjet puls og havde mistanke om for lidt fostervand.

Ringede straks til Pernille i håb om, at hun kunne fortælle mig mere.

Pulsen var blevet målt til at være for høj og ja, jordemoderen havde en mistanke om at der var for lidt fostervand. Men nu lå hun til observation, pulsen var normal og nu ville de bare se noget aktiviet hos baby.

Skal jeg være bekymret?? Hjertet sidder helt oppe i halsen og svært at koncentrere sig om mit arbejde.

Skal lige siges, at Ellen er rigtig meget aktiv og har været det i flere dage og også her til morgen. Men tankerne kører gennem hovedet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2011

CamillaValby

Det er svært at sige, men det positive er dog at hun er på hospitalet og at de holder øje med dem begge

Jeg er helt sikker på at alt er som det skal være. Du må ikke tage mig på ordet, men har hørt noget om at barnet godt kan have en lidt højre puls i slutningen. Men igen er slet ikke sikker.

for at alt er lige som det skal være.

Anmeld

30. juni 2011

Klumpe-dumpe

Sir William skriver:

Min kæreste skulle til jordemoder i dag, der er under 14 dage til at vores datter skal tages ved planlagt kejsersnit. Pernille har gået til kontrol i snit hver uge, så bare ren rutine.

Bliver så ringet op af min mor, om at Pernille er røget til observation fordi at jordemoderne målte en forhøjet puls og havde mistanke om for lidt fostervand.

Ringede straks til Pernille i håb om, at hun kunne fortælle mig mere.

Pulsen var blevet målt til at være for høj og ja, jordemoderen havde en mistanke om at der var for lidt fostervand. Men nu lå hun til observation, pulsen var normal og nu ville de bare se noget aktiviet hos baby.

Skal jeg være bekymret?? Hjertet sidder helt oppe i halsen og svært at koncentrere sig om mit arbejde.

Skal lige siges, at Ellen er rigtig meget aktiv og har været det i flere dage og også her til morgen. Men tankerne kører gennem hovedet.

Jeg tror ikke som så du skal være bekymret :)

JM tog jo sine forholdsregler og sendte Pernille videre, så det kan blive tjekket, hvilke jo er rigtigt godt. Pernille vil temmelig sikkert blive scannet og få målt hvor meget fostervand der er inde hos lillepigen, samt få målt flow i navlesnorren, samt i hjernen af Ellen. Og er der ingen tegn på noget som helst, så er det jo positivt.

Jeg kan næste regne ud af Pernille er i omkring uge 36, når der skal være et pks om 2 ugers tid, så hvis der skulle være for lidt fostervand, er det jo ikke kritisk, hvis smukkesen skal tages ud af sin lune hule nu.

Men jeg kan godt forstår du lige fik en mavepuster, men husk på at JM hellere vil være safe then sorry.

Kram til dig far-mand :)

Anmeld

30. juni 2011

serinasmor

vil også sige at det jo er positivt hun er kommet på hospitalet .. så tager de hånd om det

hun er også forholdsvis langt henne når det snart er tid til kejsersnit .. så jeg tror jeg ville være bekymret ja .. men ikke alarmeret - hvis du forstår

for at alt går perfekt

Anmeld

30. juni 2011

Sir William

Er i uge 36+5 vist nok, men er da alligevel afsindig meget bekymret.

Pernille ligger som sagt til observation, skal registrere hver gang hun bevæger sig og så måler de samtidig puls.

De har ikke nævnt for hende noget om nogen scanning eller hvad der kan have forårsaget den forhøjede puls.

Der kører bare så mange tanker gennem mit hovede lige nu, men trøster mig dog med at der dog er en puls.

Anmeld

30. juni 2011

serinasmor

Sir William skriver:

Er i uge 36+5 vist nok, men er da alligevel afsindig meget bekymret.

Pernille ligger som sagt til observation, skal registrere hver gang hun bevæger sig og så måler de samtidig puls.

De har ikke nævnt for hende noget om nogen scanning eller hvad der kan have forårsaget den forhøjede puls.

Der kører bare så mange tanker gennem mit hovede lige nu, men trøster mig dog med at der dog er en puls.

hvis det var AKUT var du far NU !! ... så det er ikke akut

tag det HELT roligt .... 2 dage før "tid" er godt nok teknisk set før tid men slet ikke kritisk ... jeg blev selv født for *suk* næsten 30 år siden da min mor var 35+2 og har INGEN mén overhovedet ... og de er jo kun blevet bedre til at passe på de små guldklumper .... jeg ved godt det er skræmmende og bestemt ikke ønskesituationen ... men hun er jo under observation og så passer de på hende og baby

Anmeld

30. juni 2011

3rollinger

Jeg har selv vaeret udsat for at have for lidt fostervand i to af mine graviditeter. At maale fostervandet er ikke noget som kan goeres fuldkommen praecist, men er det tilfaeldet skal baby selvfoelgelig ud.

Da jeg fik min foerste datter havde jeg faktisk ikke noget vaeske da de prikkede hul paa livmoderen, men ikke desto mindre kom der en dejlig, sund og rask pige ud. Ved nummer 3 ved jeg ikke hvor meget der var, men mindre end jordmoderen havde formodet. Ved nummer tre gik jeg 2-3 uger med et lille niveau af fostervand i haab om at maengden ville oege sig. Og igen, en dejlig sund og rask pige kom der.

Men saa laenge hun er i observation er der ikke noget at vaere bange for, er jeg sikker paa.

Anmeld

30. juni 2011

Sir William

Lige snakket med Pernille og deres umiddelbare holdning er, at barnet enten har for høj puls grundet megen aktivitet eller grundet stress.

Hun har været aktiv den seneste tid, haft for vane at sparke og strække sig.

Men har aldrig hørt om stress hos en ufødt, men nu ville hende der undersøger hende konsultere en kollega.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.