Igangsættelse med stikpiller? Hjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.948 visninger
9 svar
0 synes godt om
29. juni 2011

Zibi_84

Hej piger. Har virkelig brug for lige at høre, jer som har født ved igangsættelse, om noget...

Var i dag 40+3 hos JM. Hun kunne desværre ikke fuldføre en Hindeløsning, da jeg ikke var åben nok. Normalt kan hun nå barnets hoved, men ikke hos mig. Var grædefærdig! Hvis jeg ikke selv har født inden Tirsdag d. 5 Juli, så bliver jeg sat i gang med stikpiller. Hun sagde at det godt kunne være en laaang og mere smertefuld fødsel, når man bliver sat i gang på den måde. Nogen herinde som har prøvet det? hvor stærkt gik det og hvor lang tid tog det? hvordan var jeres fødsel? Mvh. Maria

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2011

Worldwide

Zibi_84 skriver:

Hej piger. Har virkelig brug for lige at høre, jer som har født ved igangsættelse, om noget...

Var i dag 40+3 hos JM. Hun kunne desværre ikke fuldføre en Hindeløsning, da jeg ikke var åben nok. Normalt kan hun nå barnets hoved, men ikke hos mig. Var grædefærdig! Hvis jeg ikke selv har født inden Tirsdag d. 5 Juli, så bliver jeg sat i gang med stikpiller. Hun sagde at det godt kunne være en laaang og mere smertefuld fødsel, når man bliver sat i gang på den måde. Nogen herinde som har prøvet det? hvor stærkt gik det og hvor lang tid tog det? hvordan var jeres fødsel? Mvh. Maria

Jeg blev sat igang med stikpiller grundet vandafg. Mit vand gik af sig selv natten lørdag nat 00.20, mødte op sygehuset søndag morgen kl 8 til tjek osv, hvor vi aftalte jeg tog hjem og afvente et veer, eller skulle vi kommer igen mandag morgen.

Da der ingen veer kom, tog vi afsted mandag morgen og fik lagt en stikpille op. Da jeg havde haft vandafg i mere end 24 timer skulle jeg var pensilin var 4. time, for at ungdå evt infiktion, så vi kunne desværre ikke tage hjem og slappe af igen..

Jeg nåede at få 4 stikpiller plus vedrop før der skete noget.. Jeg havde små veer fra mandag middag, men ikke nogen af betydning. De og dog til tirsdag aften og kom ud i det man kalder vestorm - hvilket ikke er behageligt!!

Fødsel gik for alvor igang natten til onsdag og Lorelai blev født onsdag morgen 06.03.

Ubeskriveligt hårdt! Aldrig har jeg været så udmattet og smadret i min krop osm jeg var onsdag.. Vi fik af vide da jeg fik den første pille lagt op det kunne tage maaaaange timer, men ingen af dem på sygehuset havde regnet med så lang tid!

Vi havde dog en rigtig god oplevelse, men masser af støtte og vi blev hele tiden holdt øje med og up to date med alt hvad de foretog sig..

Jeg har dog sagt, næste gang vil jeg ikke gå over et døgn hvis jeg skal igennem en igangsættelse igen.. Det kan jeg hverken psykisk eller fysisk igen.. Det var en helt fantastisk oplevelse og ubeskriveligt at kunne føde naturligt, men ville gerne havde undladt de mange timers småveer, spændinger i kroppen, ingen søvn, ingen mad og næsten ingen drikke..

Et råd fra mig til jer er at væbne jer med masser af tålmodighed, ha en bærbar med jer, evt nogle gode film, noget beroligende musik hvor du virkelig kan slappe af til det og husk for guds skyld at drikke rigeligt, selvom det kan være svært at koncentere sig om at skulle drikke..

Håber du går i gang af dig selv - men ellers er det ikke så slemt at blive sat i gang, man kan jo håbe din krop er god til at arbejde og at du er god til at arbejde med veerne

Anmeld

29. juni 2011

Zibi_84

Mileva skriver:

Jeg blev sat igang med stikpiller grundet vandafg. Mit vand gik af sig selv natten lørdag nat 00.20, mødte op sygehuset søndag morgen kl 8 til tjek osv, hvor vi aftalte jeg tog hjem og afvente et veer, eller skulle vi kommer igen mandag morgen.

Da der ingen veer kom, tog vi afsted mandag morgen og fik lagt en stikpille op. Da jeg havde haft vandafg i mere end 24 timer skulle jeg var pensilin var 4. time, for at ungdå evt infiktion, så vi kunne desværre ikke tage hjem og slappe af igen..

Jeg nåede at få 4 stikpiller plus vedrop før der skete noget.. Jeg havde små veer fra mandag middag, men ikke nogen af betydning. De og dog til tirsdag aften og kom ud i det man kalder vestorm - hvilket ikke er behageligt!!

Fødsel gik for alvor igang natten til onsdag og Lorelai blev født onsdag morgen 06.03.

Ubeskriveligt hårdt! Aldrig har jeg været så udmattet og smadret i min krop osm jeg var onsdag.. Vi fik af vide da jeg fik den første pille lagt op det kunne tage maaaaange timer, men ingen af dem på sygehuset havde regnet med så lang tid!

Vi havde dog en rigtig god oplevelse, men masser af støtte og vi blev hele tiden holdt øje med og up to date med alt hvad de foretog sig..

Jeg har dog sagt, næste gang vil jeg ikke gå over et døgn hvis jeg skal igennem en igangsættelse igen.. Det kan jeg hverken psykisk eller fysisk igen.. Det var en helt fantastisk oplevelse og ubeskriveligt at kunne føde naturligt, men ville gerne havde undladt de mange timers småveer, spændinger i kroppen, ingen søvn, ingen mad og næsten ingen drikke..

Et råd fra mig til jer er at væbne jer med masser af tålmodighed, ha en bærbar med jer, evt nogle gode film, noget beroligende musik hvor du virkelig kan slappe af til det og husk for guds skyld at drikke rigeligt, selvom det kan være svært at koncentere sig om at skulle drikke..

Håber du går i gang af dig selv - men ellers er det ikke så slemt at blive sat i gang, man kan jo håbe din krop er god til at arbejde og at du er god til at arbejde med veerne

Sikke et forløb! Min kusines vand gik også, uden veer. Og det endte også med stikpiller og veestorm...Puha Din stakkel! Men det lyder som om at selve stikpillerne ikke virkede med det samme på dig? Hvis jeg bliver sat i gang, kan du tro jeg vil tage dine gode råd til mig! Har intet at sammenligne med, så takker for din beretning og gode råd.  for at det starter af sig selv, inden tirsdag. Tak Mvh. Maria

Anmeld

30. juni 2011

mor 2010

Zibi_84 skriver:

jeg fik 1 stikpille mandag aften kl 20, de første små veer begyndte ved 23 tiden men havde fået nogle piller som jeg skulle tage så jeg kunne få lidt søvn og være frisk til fødslen.
kl 3.30 vågner jeg og så er der rigtig gang i veerne, vi kommer afsted på sygehuset hvor vandet går ved 6 tiden, lige som jeg har lagt mig for at blive undersøgt om jeg har åbnet mig.
tirsdag kl.16.31 er min datter født. så tror det er meget alm tid for første fødsel, har hørt det går hurtigere anden gang...

synes ikke du skal lade dig skræmme af det hun har sagt, bare tænk på at du snart ligger med dit barn i armene

håber det kommer til at gå godt og det snart går igang af sig selv

Anmeld

30. juni 2011

Worldwide

Zibi_84 skriver:

Sikke et forløb! Min kusines vand gik også, uden veer. Og det endte også med stikpiller og veestorm...Puha Din stakkel! Men det lyder som om at selve stikpillerne ikke virkede med det samme på dig? Hvis jeg bliver sat i gang, kan du tro jeg vil tage dine gode råd til mig! Har intet at sammenligne med, så takker for din beretning og gode råd.  for at det starter af sig selv, inden tirsdag. Tak Mvh. Maria

De virkede ikke optimalt nej, søndag da vi var til tjek var en en finger åben og 1½ livmoderhals tilbage også kørte det indtil tirsdag eftermiddag.. Men der kom virkelig knald på tirsdag nat.. Da kl var omrking 1 tjekkede min jdm mig og sagde 3 cm åben og livmoderhals væk, så vi skulle påregn min 7 timer mere ( ARGH!!!!! ) men hun tog fejl, en time efter var jeg 10 cm åben og lillepigen skulle bare lidt længere ned så kunne vi komme igang med at presse.. Kl lidt i fem begyndte jeg med pressveer med pressede ikke før 05.20, og derfra gik det bare stærkt..

Jeg vil anbefalde dig epi, hvis du ikke rigtig kan slappe af og arbejde med dine veer og hvis du får ondt - det hjælper! Da jeg åbende mig de 7 cm var det fordi jeg fik epi og kunne intet mærke andet en pressen ved anus og fik slappet helt af

Hvis du skal have din mand med ind, så sørg lige for at advare ham om hvilket monster du kan blive til Jeg fik slået, revet, skreget, grædt, grint, snakket sødt til min kæreste under hele forløbet Han har dog tilgivet mig den dag i dag for jeg kradsede ham temmelig hårdt på armen og slog ham i hovedet

Anmeld

30. juni 2011

JeNoVa

Min tvillingefødsel skulle igangsættes, og det gør man på disse kanter med noget, de kalder 'gel'. Det lignede bare en klar gelé og indeholder højest sandsynligt de samme stoffer som en stikpille.

Jeg fik 'gel' klokken 6 om morgenen og fik derefter svage veer som varede indtil min næste undersøgelse klokken 12.

Her var jeg kun 3-4 centimeter åben, og lægen sprang fosterhinden til tvilling A. Nærmest på sekundet blev mine veer meget hårde, og jeg fik besked på at ringe efter min mand.

Jeg havde forinden instrueret min mand i at massere min ryg hver eneste gang, jeg fik en ve. Dette gjorde han med bravour og det tog ihvertfald 50% af smerterne.

Klokken 15.30 fødte jeg den første baby, og det hele gik let. Alle fødsler er forskellige, og veerne bliver ikke nødvendigvis værre af, at man bliver igangsat. Vigtigst er det, at man er optimistisk og afslappet.

Anmeld

30. juni 2011

Fru Nielsen

Hej med dig

Med Mathias blev jeg også sat i gang med stikpille. 3 dage over tid.

Jeg fik lagt stikpillen kl 15.00, og fik afvide jeg kunne få en ny tid næste morgen kl 09.00 til endnu en stikpille, for hun troede ikke at den første ville gøre noget for mig, da jeg ikke var ret modnet forneden.

Men allerede ca en time efter første stikpille var lagt kunne jeg mærke at det begyndte at arbejde i mit underlig, og sådan var det egentlig resten af dagen.

kl 23.00 om aftenen kunne jeg ikke længere holde mine veer ud, kom på sygehuset kl 00.00. Kl 05.16 prikkede jm hul på vandet og 3 kvater senere er min søn født....

Så her gik det rigtig hurtig med igangsættelse.

Det er nogen sindsyge hårde veer, de er meget mere hidsige end hvis man går i gang af sig selv, og de kommer hyppigere. Hos mig var det sådan at den ene vee ikke nåede at stoppe inden jeg kunne mæske den anden begynde. Heldigvis varede det jo ikke mere end de der ca 6 timer med slemme veer, men det var hårdt...

Med min anden søn gik jeg i gang af mig selv mandag morgen kl 05.00 og han er født onsdag aften kl 20.47. Men jeg vil hellere gå de døgn med veer igen, end have de veer en igangsættelse giver.....

MEN, det er ikke så slemt at jeg ikke gør det igen, for denne gang bliver jeg sat i gang lige lidt over en uge før tid...

Knus

Anmeld

30. juni 2011

sismofutten

Hej,

Du kan læse om mit forløb her.

Sig til hvis du har nogen spørgsmål

Held og lykke

Anmeld

30. juni 2011

Chr-Hei

Zibi_84 skriver:

Heej med diig..

fødte for en måned siden min lille søn.. Jeg blev sat igang med stikpille onsdag d 01 11:20.. Man skal derefter ligge en time der hvor stikpillen er blevet sat op.. Efterfølgende fik jeg lov til at kører ned i byen og købe lidt at spise... ca klokken 14:00 bliver jeg indlagt på en afdeling hvor jeg skal vente... Man ligger derefter 6 timer inden de tjekker om stikpillen har hjulpet ved en ca 18:00 tiden kom der en jordmor op med en stikpille til da jeg ikke havde mærket en SKID.... Hun mærker lige og er faktisk ved at ligge pillen op hvor hun udbryder: "Jamen du er jo så meget åben at jeg kan prikke dit vand... " Så mig afsted til fødeafdelingen hvor jeg kommer i deres tøj og op på føde briksen får taget mit vand og afventer derefter igen to timer for at se om veerene kommer af sig selv...

Det gjorde de ikke så fik lagt vestimulerende drop klokken er her ca 20:00.. De næste maaange timer går med at de bliver ved at forøge mit drop så jeg får flere og flere veer .. Næste morgen ved en 08:00 tiden ber jeg dem om at stoppe mit drop og lade mig få noget søvn sat at give mig en ordenlig seng da den briks ikke er til at ligge på og jeg er bare færdig.. De tager mit drop men mine veer stopper ikke.. Nu er det mine egne veer... får ikke lukket et øje og klokken 11:30 siger jeg til dem jeg virkelig har lyst til at presse, de undersøger mig og jeg er helt åben og fødsel...

Ligger 20 minutter med presseveer inden min lille dreng kommer ud til os 11:50...

Så ved mig gik der ca et døgn fra min stikpille blev lagt til jeg havde min dreng i armene...

De siger dog det godt kan tage op til 4 døgn... Men har ikk hørt om det ret mange gange har taget så længe..

Håber dog for dig du kommer ind og de kan tage dit vand med det samme uden at skræmme dig syntes jeg faktisk det var en meget hård omgang og håber jeg går i gang af mig selv næste gang...

Anmeld

30. juni 2011

Zibi_84

Hej piger. Har læst alle jeres beretninger. Tusind tak fordi i gad at dele dem med mig! Det er rigtig rart at have noget at forholde sig til, hvis det kommer til en igangsættelse. Tak Mvh. Maria

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.