Zibi_84 skriver:
Hej piger. Har virkelig brug for lige at høre, jer som har født ved igangsættelse, om noget...
Var i dag 40+3 hos JM. Hun kunne desværre ikke fuldføre en Hindeløsning, da jeg ikke var åben nok
. Normalt kan hun nå barnets hoved, men ikke hos mig. Var grædefærdig! Hvis jeg ikke selv har født inden Tirsdag d. 5 Juli, så bliver jeg sat i gang med stikpiller. Hun sagde at det godt kunne være en laaang og mere smertefuld fødsel, når man bliver sat i gang på den måde. Nogen herinde som har prøvet det? hvor stærkt gik det og hvor lang tid tog det? hvordan var jeres fødsel? Mvh. Maria
Jeg blev sat igang med stikpiller grundet vandafg. Mit vand gik af sig selv natten lørdag nat 00.20, mødte op sygehuset søndag morgen kl 8 til tjek osv, hvor vi aftalte jeg tog hjem og afvente et veer, eller skulle vi kommer igen mandag morgen.
Da der ingen veer kom, tog vi afsted mandag morgen og fik lagt en stikpille op. Da jeg havde haft vandafg i mere end 24 timer skulle jeg var pensilin var 4. time, for at ungdå evt infiktion, så vi kunne desværre ikke tage hjem og slappe af igen..
Jeg nåede at få 4 stikpiller plus vedrop før der skete noget.. Jeg havde små veer fra mandag middag, men ikke nogen af betydning. De og dog til tirsdag aften og kom ud i det man kalder vestorm - hvilket ikke er behageligt!!
Fødsel gik for alvor igang natten til onsdag og Lorelai blev født onsdag morgen 06.03.
Ubeskriveligt hårdt! Aldrig har jeg været så udmattet og smadret i min krop osm jeg var onsdag.. Vi fik af vide da jeg fik den første pille lagt op det kunne tage maaaaange timer, men ingen af dem på sygehuset havde regnet med så lang tid!
Vi havde dog en rigtig god oplevelse, men masser af støtte og vi blev hele tiden holdt øje med og up to date med alt hvad de foretog sig..
Jeg har dog sagt, næste gang vil jeg ikke gå over et døgn hvis jeg skal igennem en igangsættelse igen.. Det kan jeg hverken psykisk eller fysisk igen.. Det var en helt fantastisk oplevelse og ubeskriveligt at kunne føde naturligt, men ville gerne havde undladt de mange timers småveer, spændinger i kroppen, ingen søvn, ingen mad og næsten ingen drikke..
Et råd fra mig til jer er at væbne jer med masser af tålmodighed, ha en bærbar med jer, evt nogle gode film, noget beroligende musik hvor du virkelig kan slappe af til det og husk for guds skyld at drikke rigeligt, selvom det kan være svært at koncentere sig om at skulle drikke..
Håber du går i gang af dig selv - men ellers er det ikke så slemt at blive sat i gang, man kan jo håbe din krop er god til at arbejde og at du er god til at arbejde med veerne