Appetit, Varmen og Jeres børn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.420 visninger
21 svar
0 synes godt om
29. juni 2011

Mira0911

Hver gang der er rigtig varmt og vi skal have aftensmad herhjemme, har Julie slet ikke noget appetit... Det er jo også forståeligt, appetitten er jo ikke ligefrem på 100% i varmen... 

Hvad gør I når Jeres børn ikke har noget appetit? 

Herhjemme stiller jeg en portion mad på bordet til Julie... Inden jeg gør det, siger jeg at vi skal spise nu eller spørger hende om hun er sulten.. Sommetider siger hun Ja og andre gange nej... 

Men alligevel stiller jeg en portion til hende.. tit kommer hun hen lige for at tjekke det ud, og siger nej.. Hvor jeg spørger om hun vil have en rugbrød i stedet for... 

Ja i den situation aner jeg virkelig ikke hvad jeg skal gøre... Jeg vil på ingen måder tvinge hende til at spise når hun ikke er sulten... 

Hvad skal jeg gøre? Bare lade hende lege, mens vi andre spiser ? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2011

Frk Mig

Mira0911 skriver:

Hver gang der er rigtig varmt og vi skal have aftensmad herhjemme, har Julie slet ikke noget appetit... Det er jo også forståeligt, appetitten er jo ikke ligefrem på 100% i varmen... 

Herhjemme stiller jeg en portion mad på bordet til Julie... Inden jeg gør det, siger jeg at vi skal spise nu eller spørger hende om hun er sulten.. Sommetider siger hun Ja og andre gange nej... 

Men alligevel stiller jeg en portion til hende.. tit kommer hun hen lige for at tjekke det ud, og siger nej.. Hvor jeg spørger om hun vil have en rugbrød i stedet for... 

Ja i den situation aner jeg virkelig ikke hvad jeg skal gøre... Jeg vil på ingen måder tvinge hende til at spise når hun ikke er sulten... 

Hvis Noah ikk er sulten får han lov til at rende rundt og lege .. Så når han bliver sulten får han en potion yourght med havregryn ..

Anmeld

30. juni 2011

Mira0911

Frk Mig skriver:

Hvis Noah ikk er sulten får han lov til at rende rundt og lege .. Så når han bliver sulten får han en potion yourght med havregryn ..

Sådan er det også her... Hvis hun bliver sulten senere får hun yoghurt med havregryn... 

Anmeld

30. juni 2011

Mira0911

- skriver:

Sidde ved bordet mens i spiser. Ok ikke at have appetit, men der kan stadig hygges ved bordet. Kommet hun selv senere så giv en klap sammen, en skål havregryn eller det samme aftensmad.Vi spiser meget let i varmen så her spiser de gerne lidt, men ellers er de mere til et stykke frugt.

Kan godt se det er det bedste at hun sidder ved bordet også når vi spiser, og har prøvet det mange gange, hvor hun skaber sig og bliver hysterisk... 

For sidde ved bordet når hun ikke er sulten, vil hun bestemt ikke... Så aner ikke hvordan jeg ellers lige skal tackle den, når hun bliver så hysterisk og skaber sig... 

Anmeld

30. juni 2011

serinasmor

vi har haft samme problematik herhjemme de seneste dage ... hun spiser stadig fint i dp ... og så er jeg ikke så bekymret ...

hun skal dog som udgangspunkt starte med at sidde ved bordet og smage på maden (hvis man kan få hende til det)

Anmeld

30. juni 2011

Mira0911

serinasmor skriver:

vi har haft samme problematik herhjemme de seneste dage ... hun spiser stadig fint i dp ... og så er jeg ikke så bekymret ...

hun skal dog som udgangspunkt starte med at sidde ved bordet og smage på maden (hvis man kan få hende til det)

Jeg kan ikke få hende til at smage, hun siger "nej nej nej" når det er, og så vil jeg ikke gøre mere, for så kan det jo kun blive værre... 

Julie spiser også rigtig godt i dagplejen... Så snart varmen er værst og vi kommer til aftensmad, så har hun faktisk ikke noget appetit... 

Anmeld

30. juni 2011

TrineCT

Mira0911 skriver:

Hjalte sidder altid med ved bordet uanset om han er sulten eller ej. Han får en portion mad, som han kan vælge at spise eller ej. På meget varme dage spiser vi alle koldskål eller griller pølser med salat til. Forsøger at lave frisk og let mad når det er varmt. Han spiser stortset hver dag.

Hvis han ikke spiser er jeg ikke bekymret, for vi får altid frugt og kiks kl. 19, som mellemmåltid. Så jeg ved at han har fået noget i maven inden han skal sove. (Der skal siges at vi allerede spiser aftensmad kl. 17.00 -17.30)

Hjalte er 15,5 måneder og derfor kan han ikke holde bordskik endnu. Men vi trækker ham så langtid vi kan.

Held og lykke

Trine

Anmeld

30. juni 2011

serinasmor

Mira0911 skriver:

Jeg kan ikke få hende til at smage, hun siger "nej nej nej" når det er, og så vil jeg ikke gøre mere, for så kan det jo kun blive værre... 

Julie spiser også rigtig godt i dagplejen... Så snart varmen er værst og vi kommer til aftensmad, så har hun faktisk ikke noget appetit... 

det er der jo heller ikke noget at sige til ..

serinas aftensmad i forgårs bestod af en lille smule koldskål og en enkelt bid rugbrød ...

tror altså det er meget naturligt i varmen ...

hun får lov at kravle ned ad stolen så snart hun har spist en enkelt bid

Anmeld

30. juni 2011

Mira0911

Hjalte sidder altid med ved bordet uanset om han er sulten eller ej. Han får en portion mad, som han kan vælge at spise eller ej. På meget varme dage spiser vi alle koldskål eller griller pølser med salat til. Forsøger at lave frisk og let mad når det er varmt. Han spiser stortset hver dag.

Hvis han ikke spiser er jeg ikke bekymret, for vi får altid frugt og kiks kl. 19, som mellemmåltid. Så jeg ved at han har fået noget i maven inden han skal sove. (Der skal siges at vi allerede spiser aftensmad kl. 17.00 -17.30)

Hjalte er 15,5 måneder og derfor kan han ikke holde bordskik endnu. Men vi trækker ham så langtid vi kan.

Held og lykke

Trine

Her stiller jeg også en portion, hvor jeg spørger om hun ikke skal smage, hvor hun siger nej nej nej, derefter lader jeg det stå og så må hun selv vælge... Hvortil farmand siger "Julie du SKAL spise noget" hvor jeg beder ham om at luk munden og passe hans egen mad... Han vil jo heller ikke synes om at jeg sagde til ham at han SKAL spise noget når han ikke er sulten... 

Hun kan sidde ved bordet i få minutter, og så begynder hun at skabe sig og blive hysterisk, hvor jeg lader hende gå fra bordet.. Sommetider kommer hun selv hen og spiser lidt og andre gange ikke, altså senere i måltidet mens vi spiser.. 

Anmeld

30. juni 2011

Mira0911

serinasmor skriver:

det er der jo heller ikke noget at sige til ..

serinas aftensmad i forgårs bestod af en lille smule koldskål og en enkelt bid rugbrød ...

tror altså det er meget naturligt i varmen ...

hun får lov at kravle ned ad stolen så snart hun har spist en enkelt bid

Ja det er da meget normalt her i varmen... 

Jeg kan kun få hende til at sidde der i få minutter, og sommetider tager hun en mundfuld og så er det det... Tit bliver hun hysterisk osv, og så lader jeg hende gå fra bordet... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.