Manglende bleskift i børnehaver

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Har du oplevet at dit barn kom hjem fra børnehave og ikke var skiftet?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.500 visninger
9 svar
0 synes godt om
29. juni 2011

RGN

Profilbillede for RGN

I forlængelse af min tråd om manglende bleskift i vuggestuer og dagplejer opretter jeg lige en mere om børnehaver.

Det gælder både, hvis børnene har gået en hel dag med den samme tisseble, hvis de ikke har været skiftet efter afføring eller bleen "bare" har været så tung, at huden begynder at blive fugtig på barnet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2011

LinLin

Jep Een gang - han havde denne samme ble på, da jeg hentede ham, som han havde fået på om morgenen! Heldigvis kun tis...

Anmeld

29. juni 2011

Femøre

Ja, det sker -ikke ofte, men jævnligt. Det er både tunge tissebleer og med afføring. Har dog ikke sagt noget om det, for jeg ved hvor meget hun tisser, så det kan komme kort før jeg kommer og henter dem. At hun laver, er også en del af at bruge ble, så sådan er det. Har dog sagt noget en gang, da det var så indtørret, at jeg ikke kunne få det af derhjemme ude virkeligt at skulle skrubbe. Der var jeg virkeligt gnaven, og fortalte det også. Det kunne de sagtens forstå, og beklagede det også, men det er bare ikke i orden.

Anmeld

29. juni 2011

sandorff

kald mig bare naiv, men hvor er det dog frygtligt for barnet at det kan ske!

er selv dagplejer, jeg har faste skiftetider til mine børn. formiddag inden vi går ud (dog ikke hvis de lige er blevet afleveret), efter middagsmad/inden putte-tid og når de vågner igen. og så selvfølig hvis de har lavet uden for de 3 ble-skift

Anmeld

29. juni 2011

RGN

Profilbillede for RGN

Jeg tror også, at langt de fleste bliver passet ordentligt.

Det handler vel om, at elske sit job og børnene, have en stolthed i sit fag, en ordentlig ledelse og ikke en stressfyldt og overbebyrdet jobbeskrivelse.

Desværre er der nok alligevel en del som mangler en af overstående.

Anmeld

30. juni 2011

RGN

Profilbillede for RGN

Kom så. Der må være mere end 11 brugere herinde, der har eller har haft børnehavebørn.

Anmeld

30. juni 2011

Peps

Nej men har prøvet at hente min dreng, hvor han havde haft tisset i sine bukser og stadig havde dem på, trods det var tørret ind  Han var endda lagt hen at sove med de selvsamme bukser!

Har ellers aldrig været utilfreds med noget i vores børnehave før og synes at det er den bedste man kunne ønske sig. Men det kunne selvfølgelig være en smutter..... Men alligevel???

Anmeld

30. juni 2011

RGN

Profilbillede for RGN

Tak for alle jeres stemmer.

Jeg bliver helt ked af, at høre din dreng har måtte gå rundt i våde bukser så længe.

Men det trøster mig lidt, at langt de fleste alligevel ikke har oplevet den slags. Alligevel synes jeg dog, at det er et problem, at der er en del som har. Det er trods alt for udbredt.

Anmeld

30. juni 2011

Femøre

Ah, gør nu ikke problemet større end det er. Selvfølgelig sker det i nogle børnehaver, vuggestuer og dagplejer, men det er altså ikke i alle institutioner. Desuden sker det da også for forældre, bedsteforældre osv,. at der sker den slags, det er et uheld -det er jo ikke sådan at de ansatte gør det med vilje, eller fordi de ikke vil skifte børnene.

Jeg opfordrer dog gerne til at klage, men så klag til politikerne, der konstant kræver beskaringer, færre hænder, men flere arbejdsopgaver. Det er ikke de ansatte der er problemet.

Anmeld

30. juni 2011

132319

Jeg har oplevet det et par gange ja, men har ikke taget det så tungt. Han er der typisk fra 10-15 og får ren ble på lige inden han bliver afleveret, så det har ikke været SÅ længe han har gået med den. Langt de fleste gange er han blevet skiftet en eller to gange.

Der er andre forældre der har oplevet det og de klagede over det så nu har de et afkrydsningsskema hvor de krydser af om blebørnene får skiftet ble til formiddag og eftermiddag. De har MANGE blebørn (hvilket sikkert hænger sammen med at de intet gør for at hjælpe dem af med bleen ) og derfor kan jeg forestille mig at det kan være uoverskueligt uden.

Nogle gange skal man blot tage en snak med personalet om et problem, så gør de noget ved det som i ovenstående tilfælde.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.