Retningslinier på viborg sygehus? Anyone?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.172 visninger
7 svar
0 synes godt om
29. juni 2011

Levi&LilysMor

Nu har jeg læst flere steder om retningslinier for hvornår man må sættes igang, og kan høre det er meget forskelligt fra sted til sted, men er der nogle der kender til de nye på viborg

Sidst jeg hørte noget var at man højest må gå 11 dagew over tid, er det rigtig ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2011

CA

Da jeg fødte i januar hed det stadig 14 dage... 

Anmeld

30. juni 2011

Madam Blå

En jeg kender er jordemoder stud. på Viborg, og mener hun sagde at man bliver sat i gang senest 10 dage efter termin.

Kan man se det på deres hjemmeside? Ellers så må du spørge jordemoderen næste gang du ser hende

Anmeld

30. juni 2011

Mira0911

Jeg har fået at vide at den regel ikke er trådt i kræft endnu, men de arbejder på at den bliver det hurtigst mulig.... 

Anmeld

1. juli 2011

Levi&LilysMor

Uha... synes det er lidt spændende , så ved man jo hvonår han så ca. kommer hvis man går over , men ja så må jeg vente nogle uger, skal først til mit 2. jordemoder besøg i uge 31 , da der er ferie osv. gør mig skam heller intet

Anmeld

1. juli 2011

piadas

Oktoberbaby11 skriver:

Nu har jeg læst flere steder om retningslinier for hvornår man må sættes igang, og kan høre det er meget forskelligt fra sted til sted, men er der nogle der kender til de nye på viborg

Sidst jeg hørte noget var at man højest må gå 11 dagew over tid, er det rigtig ?

Man bliver sat i gang 14 dage over tid med mindre de har ændret retningslinierne! Ellers er de vist ikke hverken til at hugge eller stikke i.

Jeg fødte 42+0 for 4½ md. siden. Da jeg var 9 dage over tid, var jeg dernede til et tjek, hvor der blev kørt en strimmel, jeg fik lavet en GU for at tjekke, om jeg var åben nok til hindeløsning samt jeg blev scannet for at tjekke om der var nok fostervand.

Krydser fingre for at det slet ikke bliver nødvendigt med igangsættelse for dig!

Anmeld

1. juli 2011

Muffinmus

Sidst jeg fik sagde de vist 41+2....og det er snart 2,5 år siden.

Anmeld

1. juli 2011

Stjernestoev

Fra Viborg sygehus hjemmeside:
Denne folder er til dig, der skal have fødslen sat i gang

Beslutningen om at sætte fødslen i gang er altid lægeligt begrundet på baggrund af enten moderens eller barnets tilstand. Den hyppigste årsag til at sætte fødslen i gang er overbåren graviditet, dvs. hvis du er gået 14 dage over din terminsdato (uge 42+0). En igangsættelse af fødslen kan strække sig over flere dage.

Afhængig af årsagen til igangsættelsen kan den foregå ambulant eller under indlæggelse. Dette aftaler du med personalet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.