Bør han spise mere?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

525 visninger
7 svar
0 synes godt om
29. juni 2011

AnneBJ

Min søn på 3 mdr. (6,2 kg) spiser mellem 600 og 900 ml. i døgnet. Oftest 6-700. Han spiser som regel 5 gange i døgnet. Ifølge hans vægt burde han jo spise 1000 ml.

Han sover fra 21.30 til 6-7 stykker om morgenen, får mad, og sover så videre et par timer. Idag er han vågnet 6.30, fik mad, tør ble og lidt leg og var træt igen. 7.25 faldt han i søvn, og sover stadig.

"må" han godt det? Får han mad nok eller hvordan? Han har våde bleer, men de er sjældent "tunge"...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2011

serinasmor

hvis du er bekymret ville jeg måske se om du ikk ku presse endnu en flaske ind i skemaet ... går ud fra du giver ham så meget mad han overhovedet gider pr måltid ..

men hvis han ellers tager på og ellers trives ville jeg ikke være bekymret ... husk at tilbyde vand i varmen det kan sagtens være derfor hans bleer ikke er supertunge

Anmeld

29. juni 2011

AnneBJ

serinasmor skriver:

hvis du er bekymret ville jeg måske se om du ikk ku presse endnu en flaske ind i skemaet ... går ud fra du giver ham så meget mad han overhovedet gider pr måltid ..

men hvis han ellers tager på og ellers trives ville jeg ikke være bekymret ... husk at tilbyde vand i varmen det kan sagtens være derfor hans bleer ikke er supertunge

Han spiser sjældent op nej, så han får hvad han har lyst til, og melder sig også til måltider i løbet af dagen.

Når han ikke er større, skal det vel være kogt vand, som er afkølet?

Anmeld

29. juni 2011

Pinkrose

AnneBJ skriver:

Han spiser sjældent op nej, så han får hvad han har lyst til, og melder sig også til måltider i løbet af dagen.

Hej ja det er først nå han er 4 mdr du kan bruge vand fra hanen, og heller ikke behøver at skolde flaskerne mere Vil sige min datter som nu er 4 mdr spiser mellem 5-7 gange om dagen og får i alt mellem700-900 om dagen kommer an på hvordan hun sover og hendes humør. Ved at mellem 2-4 mdr skal de ha ca700-1000ml på en dag

Anmeld

29. juni 2011

serinasmor

AnneBJ skriver:

jep ... mener vi kogte vand om aftenen og hældte på en flaske (eller flere)og så direkte i køleskabet

Anmeld

29. juni 2011

ledermus

Min søn er 3½ måned og spiser mellem 800 og 1000 ml om dagen fordelt på 5 måltider + han drikker kogt vand mellem 100 og 150 ml om dagen

Anmeld

29. juni 2011

Rødhætte

AnneBJ skriver:

Hej Anne..

Nu skal du høre, som du ved har jeg haft de samme tanker som dig ang maden. (Faktisk utrolig så mange ligheder der er med vores unger ) Jeg havde sundhedsplejerske igår og fik afvide "Se lige hvor godt han trives- han spiser det han har brug for". Jeg skulle lade være med at gå op i hvor meget! Han vokser og er glad hvad mere kan man forlange..

Og nej de skal ikke spise 1/6 af deres vægt mere.. De skal bare ca veje 10 kg når de er 1 år

Så slap bare af Anne - du er en super god mor som give din dreng det han har brug for!

Anmeld

29. juni 2011

AnneBJ

Rødhætte skriver:

Hej Anne..

Nu skal du høre, som du ved har jeg haft de samme tanker som dig ang maden. (Faktisk utrolig så mange ligheder der er med vores unger ) Jeg havde sundhedsplejerske igår og fik afvide "Se lige hvor godt han trives- han spiser det han har brug for". Jeg skulle lade være med at gå op i hvor meget! Han vokser og er glad hvad mere kan man forlange..

Og nej de skal ikke spise 1/6 af deres vægt mere.. De skal bare ca veje 10 kg når de er 1 år

Så slap bare af Anne - du er en super god mor som give din dreng det han har brug for!

TAK! Jeg forsøger jo ikke at lægge for meget i det, men det er svært pludselig at kunne "måle" hvad de spiser de små tykke unger!

Barnet sover lige nu - til en forandring  - men spiste rigtig godt da han var vågen, så jeg er ikke bekymret!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.