Hvad kan jeres dejlige unger nu ?????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.399 visninger
4 svar
0 synes godt om
9. december 2008

Mortil3drenge

Hej - jeg har ikke gået i mødregruppe, så jeg har ikke rigtig nogen at "sammenligne" min guldklump med - jeg ved godt, at man ikke sammenligner børn...... men kan jeres snart gå eller hva??? sover de igennem om natten ???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2008

Mutti2

Hejsa

Min datter er fra d. 10 januar.
Det går stadig rigtigt stærkt med udviklingen
Hun kan ikke helt gå, men rejser sig uden støtte og går langs ting (har hun gjort siden hun var 6 mdr). For 3 uger siden gik hun 4 skridt selv, men mit glædes skrig gjorde hende så bange at hun satte sig ned, begyndte at græde, og har ikke gjort det siden!!!

Hendes sprog bliver også bedre og bedre :-) Jeg tror hun efterhånden har et ordforråd på omkring 25 - 30 ord. Hun er begyndt at sende håndkys når jeg siger godnat, eller lige kort forlader rummet :-)
Hun kravler op og ned af møbler (sofa, seng osv.) Og hun gemmer sig bag hendes små søde hender og siger bøh når hun fjerner hænderne :-)

Hun er også blevet en lille hystade der ved hvad hun vil, og hvis ikke skal hun nok brokke sig og lade mig vide at det ikke er det hun vil :-) Og så er hun blevet slem til at "svare igen" .... hvis hun hiver i ledninger, og jeg siger "nej, det vil mor ikke have" kigger hun på mig, griner, siger "ja" og gør det igen!!!!

Hun har 7 tænder og jeg tror der er en mere på vej :-)
Hun er dygtig til at hjælpe til med at børste tænderne:-D

For søren.... nu er de små snart et år, jeg fatter det virkeligt ikke :-s

Hvad kan din lille øjesten??

knus Pernille

Anmeld

6. januar 2009

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Hej.

Min søn er fra 11. januar.

Han er blevet rigtig god til at kravle og kan selv rejse sig ved sofabordet og sin seng.

Han har ikke rigtig nogle ord, udover at han siger Adi til vores kat der hedder Andy. Men vi kan dog 'føre en samtale' med ham for når vi snakker til ham pludre han tilbage igen.

Han er blevet god til at drikke og spise fingermadder selv, men aftensmaden skal han stadigvæk have lidt hjælp til.

Victor har 10 tænder.

Victor havde en periode hvor han sov igennem, men efter han havde mellemøre betændelse vågner han to tre gang

Malene

Anmeld

9. januar 2009

Mamamischa

hej
Min datter er fra 6januar, hun har kunnet gå siden hun var 9måneder(kunne både hendes far og jeg osse) og så kan hun sige en masse ord og blive meget hidsig heheh

Anmeld

17. januar 2009

MUTT3

Ja hvad kan min? hun kan gå, og løbe, næsten spise med gaffel og ske selv (dvs tage maden på og putte i munden, men sikken et grat) hun kan få tyd bare lyde (dvs ikke rigtig tale, men vi ved godt hvad hun mener) kravle kan hun også (det skriver jeg fordi min den største først kunne det da han var omkring 2 år, han gik i stedet for) hun kan hælde vand ud af en kande, drikke med tud-kop (djævlens redskab hvis man spørger mig, men manden er vældig glad for det) danse *også med hendes dukke*, klappe, vinke, ”sige” god dag (altså give hånd og sige ”da&rdquo ae kramme, hente ting, modtage ting, har pincetgreb, lege gemme, kaste med balloner (hun elsker balloner) slå og bide (jo tak siger mine pat vorter, og hendes søskende *gg* men de har som regel fortjent det) åbne skuffer og skabe, klatre på skamler stole sofaer … ja alt hvad hun kan komme op på og i, røre (stik hende en gryde og et redskab, så laver vi mad i stor stil) børste hendes 4 tænder kan hun også, og meget meget mere jeg ikke lige.

Her har vi vilje for 10, og så lige lidt til, hendes søster var, øhe er, en hystade af en anden verden, men den slår Jose med flere længder, hun ikke bare vil have hendes vilje, næ hun vil skam bestemme ALT, ikke kun omkring hende selv, men også over resten af familien, og sikke tosset hun bliver når hun ikke får lov, hvilket hun sjovt nok ikke får lov til særlig tit.
Hun ELSKER vand, faktisk er det en plage, altså det er fint hun er nem at få i bad og hellere end gerne vil i svømmehal, men ikke så fedt, når jeg fx skal bruge vand til madlavningen (og hun deltager i madlavningen, hvilket hun også er ret vild med.. skralde kartofler, det er sjav sjav) eller når hun skal skiftes, man vil altså meget hellere sjaske med vandet, end vaskes i enden, med skrig skrål spark og bid (hvis hun kan komme til det) til følge, så er det altså ikke så fedt længere.
Hun sover ikke i gennem, hun har gjort da hun var 1½ måned, men det er altså længe siden, jeg har absolut heller ingen intentioner om at få hende til at sove i gennem, det er nemmerlig slet ikke sundt for de små, altså kommer det af sig selv er det jo fint nok, men kommer det af at man forsøger at styre dem via mad og bestemme hvornår de skal / skal ikke, sove (dvs vække dem) så er det ikke til fordel for den lille hjerne, det er nemlig helt normalt, også for voksne at vågne mange gange i løbet af en nat, at sove i gennem er unormalt, og altså ikke sundt for hjernens udvikling, de skal være omkring 1½ år, før det er ok at forlange at de SKAL! Sove i gennem, eller rettere at de er i stand til selv at falde i søvn, desuden kan jeg sagtens, jeg hiver hende bare over til mig, og stikker en pa i munden på hende (det er omkring kl 01) når hun så vågner igen ved 6-7 tiden, ligger jeg mig bare så hun igen kan få fat, og bobler videre, det er altså en trillion gange nemmere end at man skal op og rode med flasker.
Mødregruppe, har jeg gået i, ikke denne gang, og ærlig talt fik jeg INTET brugbart ud af det, mest fordi, mødre sådan ret generelt, i dag, stiller ALT for store krav til deres børn, og er alt for… hvor er den lave ende af stakittet, man har åbenbart ikke lige husket at iregne at børn er hårdt arbejde, og nogle børn er hårde end andre, oven i er der den der forbandede, MIT barn, fx er der flere og flere der nærmest kræver at dagplejerne og vuggestuerne tilrettelægger tingene efter lige netop deres barn, tis være med at der er 3-4 eller 15 andre unger også, hvor langt de fleste forældre har akkurat samme holdning, bare MIT barn, får lov at sove kl 9 MIT barn SKAL være der, så kan alle de andre hvis altså de guider følge MIN lov. Jeg kan ikke have det, der er også den der evenlige beskyttelse over for de små, de må snart ikke en gang slå en prut uden forældrene tror barnet er ved at dø, lad dog ungerne få lov til selv at finde ud af at det altså gør ondt at falde ned fra stolen, de tager ikke skade af den bule det giver.
Når jeg sider bland sådan en flok mødre, er jeg ved at sprænges af… stakkels børn, jeg forstår s q godt, at vi er så selviske som vi er, når nu vores egen opdragelse har været ca. halvt så slem, jeg forstår godt at det er forbudt ikke at være 210% normal, føj for en verden… og med den holdning, dur jeg altså ikke i en mødregruppe, kan du nok regne ud Oven i har jeg MEGET svært ved ikke at sige min mening.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.