Hvordan begyndte jeres fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

870 visninger
6 svar
0 synes godt om
28. juni 2011

cecilie1984

jeg er anden gangs gravid, men føler jeg skal føde for første gang igen, da min fødste fødsel gik MEGET hurtigt og jeg ikke anede jeg skulle føde før jeg lå på sygehuset og fik at vide at jeg var helt åben og skulle direkte ind på en føde stue.

Mit vand gik ca 2 timer før min datter kom ud og fra da vandet gik kl 01.30 til hun var født kl 03.45 havde jeg kun ondt.

Har ikke ligget med udvidelses veer osv, hvilket også gør at jeg ikke ved hvad jeg skal mærke efter, har altid fået at vide at hvis du har veer er du ikke i tvivl. Men det er altså forkert i mit tilfælde.

Hvilket også gør mig bange for at føde mit andet barn. Selve fødslen af min datter tog 30 min fra vi kom på sygehuset til hun var ude.

morgenen hvor jeg fødte om natten startede med at min slimprop gik og jeg havde tegnblødning, hele dagen gik jeg med nogen mærdelige jag i underlivet men ikke sådan at de ikke var til at holde ud overhovedet.

Jeg har så i dag haft nogen lidt ligende jag helt nede i skambenet som gør lidt ondt men igen til at holde ud.

Hvordan startede jeres fødsel?

Kan det være ne snarlig fødsel eller bare lillesøster der driller. Da jeg var ved læge sidst lå hun med hovedet ned men stod ikke fast.

cecilie 35+3

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2011

SussieThyssen

Avs..ja det er jo svært når du er sådan en "luskeføder"...det er der jo bare nogle der er
Tjubang og så er trolden der næsten inden de har nået at sige av.

Mine to fødsler var meget forskellige.
Den første startede med 22 timers ve-storm og ingen presseveer så jeg selv måtte presse hende ud.

Nr to, der startede det stille og roligt med veer tidligt om morgenen, og så gik det bare stødt og roligt derudad hele dagen igennem.
13 timer senere var hun født efter 3 presseveer.

Hvordan det vil gå dig denne gang, kan man jo slet ikke skyde på, men jeg vil da tro, at der er grund til at holde godt øje med dig, hvis du har det med slet ikke at mærke sådan noget rigtigt til det.
Råde dig kan jeg altså ikke, så jeg vil da anbefale at du kontakter FG, hvis du er det mindste i tvivl..de kan nok langt bedre vurdere hvad du bør holde øje med.

Kærligst
Sussie

Anmeld

28. juni 2011

cecilie1984

SussieThyssen skriver:

Avs..ja det er jo svært når du er sådan en "luskeføder"...det er der jo bare nogle der er
Tjubang og så er trolden der næsten inden de har nået at sige av.

Mine to fødsler var meget forskellige.
Den første startede med 22 timers ve-storm og ingen presseveer så jeg selv måtte presse hende ud.

Nr to, der startede det stille og roligt med veer tidligt om morgenen, og så gik det bare stødt og roligt derudad hele dagen igennem.
13 timer senere var hun født efter 3 presseveer.

Hvordan det vil gå dig denne gang, kan man jo slet ikke skyde på, men jeg vil da tro, at der er grund til at holde godt øje med dig, hvis du har det med slet ikke at mærke sådan noget rigtigt til det.
Råde dig kan jeg altså ikke, så jeg vil da anbefale at du kontakter FG, hvis du er det mindste i tvivl..de kan nok langt bedre vurdere hvad du bør holde øje med.

Kærligst
Sussie

mange tak for dit svar.

har slappet lidt af her de sidste par timer, så lige nu er der ro på.

må jo bare se tiden an

god aften

Anmeld

28. juni 2011

SussieThyssen

cecilie1984 skriver:

mange tak for dit svar.

har slappet lidt af her de sidste par timer, så lige nu er der ro på.

må jo bare se tiden an

god aften

Du updater, hvis der sker noget nyt, ikke??

Anmeld

28. juni 2011

cecilie1984

SussieThyssen skriver:

Du updater, hvis der sker noget nyt, ikke??

jo selvfølgelig

Anmeld

1. juli 2011

Minmio

Jeg er en hurtigføder som dig

Min første fødsel tog 3 timer fra første ve. Jeg fødte en time efter jeg kom på hosp (fordi at jeg faktisk ikke anede at jeg var i fødsel før der var 3 min mellem veerne)

Både min læge og min JM gjorde mig opmærksom på at ligeså snart jeg kan mærke/tror at der sker noget, skulle jeg ringe til FG og fortælle dem at jeg fødte hurtigt sidste gang. Dette var også noteret i min vandre journal.

Anden gang vågnede jeg med veer, dog gjorde de næsten ikke ondt der var 5 min imellem, hverken mere eller mindre. Jeg ringede til FG og de sagde at de ville se mig med det samme.

Da vi kom på Hosp. var jeg kun 2 cm åben, men jeg fik ikke lov til at tage hjem. Og så gik det bare stærkt for ca. halv anden time efter det fødte jeg min søn.   Og de vilde smerter kom aldrig, det føltes bare som plukveer hele fødslen igennem

Anmeld

1. juli 2011

Lone Jakobsen

puha det må være lidt ubehageligt for dig at det gik så stærkt.

tænker på om sygehuset har talt med dig om hjemmefødsel i tilfælde af at i ikke når på sygehuset?

min nr. 1, 2 og 4 startede med veer, de tog mellem 19 og 22 timer, hvor vandet blev taget undervejs. den 3. startede med at vandet begyndte at sive, hvorefter han er født på 6 timer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.