Grais advokat hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.045 visninger
13 svar
0 synes godt om
28. juni 2011

Anonym trådstarter

Da vi lige har købt bil for en lillle uge siden, og nu er blevet kontaktet af sælger, som er et stort bilforhandlings sted at han havde regnet forkert og nu skylder vi ham pludselig penge....

Alle papir, som går på vores første aftale er skrevet under af begge parter, så vi mener jo ikke han nu kan komme og kræve penge ind....

Skal ned og tale med han ansigt til ansigt Torsdag, men inden da vil vi egentlig gerne vide om vi har "retten" på vores side eller om han er i hans fulde ret til det han nu har gang i....

Nogen der ved det?? Eller nogen som kan hjælpe med et tlf nr hvor vi kan ringe og få noget rådgiivning omkring det....

Er Ano da jeg ikke syntes det behøver komme ud for sælgers skyld hvis han nu er i hans fulde ret til det her.... (selvom jeg lige nu syntes han er et fjols)

Mvh Ano

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2011

-Sigrid-

Anonym skriver:

Da vi lige har købt bil for en lillle uge siden, og nu er blevet kontaktet af sælger, som er et stort bilforhandlings sted at han havde regnet forkert og nu skylder vi ham pludselig penge....

Alle papir, som går på vores første aftale er skrevet under af begge parter, så vi mener jo ikke han nu kan komme og kræve penge ind....

Skal ned og tale med han ansigt til ansigt Torsdag, men inden da vil vi egentlig gerne vide om vi har "retten" på vores side eller om han er i hans fulde ret til det han nu har gang i....

Nogen der ved det?? Eller nogen som kan hjælpe med et tlf nr hvor vi kan ringe og få noget rådgiivning omkring det....

Er Ano da jeg ikke syntes det behøver komme ud for sælgers skyld hvis han nu er i hans fulde ret til det her.... (selvom jeg lige nu syntes han er et fjols)

Mvh Ano

Det lyder da til at han enten er en amatør eller bedrager 

Jeg tror at det gælder når papirene er skrevet under, men ved det selvfølgelig ikke. Held og lykke 

Anmeld

28. juni 2011

Anonym trådstarter

-Sigrid- skriver:

Det lyder da til at han enten er en amatør eller bedrager 

Jeg tror at det gælder når papirene er skrevet under, men ved det selvfølgelig ikke. Held og lykke 

Han lavede en skide god handel for os, og det var en af grundene til at vi sprang på.... Ja han tabte penge på den handel, men han sad med hans lommeregner og regnede det hele ud og sagde højt, jamen sådan gør vi.... Også skrev vi under alle parter og gav hånd på handlen. Og vi skyldte ham ingen penge....

Nu ringer han så at han har regnet forkert og kan se han har tabt for meget på den her handel, så om vi ikke kan finde en løsning, for han har snydt sig selv for ca 45000 kr....

Men vi mener jo at en slut seddel er en slut seddel, og at han ikke bare kan komme her en uge efter og bede om penge.....

Anmeld

28. juni 2011

-Sigrid-

Anonym skriver:

Han lavede en skide god handel for os, og det var en af grundene til at vi sprang på.... Ja han tabte penge på den handel, men han sad med hans lommeregner og regnede det hele ud og sagde højt, jamen sådan gør vi.... Også skrev vi under alle parter og gav hånd på handlen. Og vi skyldte ham ingen penge....

Nu ringer han så at han har regnet forkert og kan se han har tabt for meget på den her handel, så om vi ikke kan finde en løsning, for han har snydt sig selv for ca 45000 kr....

Men vi mener jo at en slut seddel er en slut seddel, og at han ikke bare kan komme her en uge efter og bede om penge.....

Vil mene at der er som det skal være? Bare gå i krig, I skal nok vinde den her 

Anmeld

28. juni 2011

K&S

Anonym skriver:

Mvh Ano

En underskrevet aftale er bindende, vil jeg mene! At han har snydt sig selv, kan da kun være hans problem, ikke jeres!

Ellers kan han jo underbyde alle andre forhandlere og derefter sige han har regnet forkert

Anmeld

28. juni 2011

Nessie

Jeg vil også mene at det er hans eget problem, der er jo skrevet under på papirerne fra alle parter.

I min by er der gratis advokathjælp en time om ugen på biblioteket. Det er kun kort tid, man har med advokaten, og man skal komme i god tid og stille sig i kø, men det er et godt alternativ, hvis man kun lige hurtigt skal vide hvor man stor med en sag.

Pøj pøj til jer

Anmeld

28. juni 2011

Chr-Hei

Netop pga af f.eks  sådanne ting her er derfor man laver slutsedler hvor der står hvad begge parter har aftalt..

Jeg tror SIMPELTHEN ikke han kan gøre en s... nu det er på skrift og i har hans underskrift det er jo det samme når man handler med private man skriver købt som beset på slutsedlen så der ikke er noget at komme efter,..

I har gjort en god handel og han har været for dum

Anmeld

28. juni 2011

Anonym trådstarter

Chr-Hei skriver:

Netop pga af f.eks  sådanne ting her er derfor man laver slutsedler hvor der står hvad begge parter har aftalt..

Jeg tror SIMPELTHEN ikke han kan gøre en s... nu det er på skrift og i har hans underskrift det er jo det samme når man handler med private man skriver købt som beset på slutsedlen så der ikke er noget at komme efter,..

I har gjort en god handel og han har været for dum

Er også det jeg tænker....

En slutseddel, må være en slutseddel.... Også er det jo bare ærgeligt for ham?

Kan man godt ringe og snakke med en advokat om det, eller koster det knaster allerede der mon???

Anmeld

28. juni 2011

twinny

Han kan ingenting gøre, da i begge har skrevet under....

Men du kan sagtens ringe og spørger en advokat... Det koster ingenting..

Anmeld

28. juni 2011

Sir William

Og det er nok Staten der taber mest på det, da de får færre penge ind i afgifter.

Så hvis nu, at han kunne trække 45.000 kr. tilbage fra jer, skulle en stor del af dem faktisk gives til Staten.

Derfor næppe tabt 45.000 kr., men måske han har set en mulighed for at "score" lidt ekstra penge uden om statskassen.

Fik vores nye bil i onsdags, kunne se på slutsedlen at bilens indkøbspris var ca. 70.000 kr. og yderligere 80.000 - 90.000 kr. skulle betales til staten i afgifter.

Nå ja, en underskreven aftale er bindende. Det eneste han kan opfordre er, at I lader handlen gå tilbage men han har ingen krav. Det eneste selvfølgelig han kan gøre er, at yde jer dårlig service efterfølgende og opkræve penge. Så pas på ikke at skabe en bitter stemning.

Men ellers er det jo ham der i bund og grund har dummet sig, men til jeres fordel.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.