Anonym skriver:
Nu sidder jeg lige og ser de unge mødre, hvor en af pigerne skal skilles fra sin mand allerede efter syv uger. Jeg har selv mange familie medlemmer hvor de er blevet gift utallige gange og blevet skilt allerede efter få uger!! HVORFOR bliver man gift hvis man ikke er villig til at kæmpe for det?
Hvis det stod til mig, måtte man IKKE skilles før der var gået 10 år. (med undtagelse af utroskab osv.) og så bagefter skulle en skilsmisse være den sidste udvej. Så folk ikke bare smider hjernen i det varme vand og gifter sig, og bagefter fortryde. Giftemål bør være en fantastisk ting fordi man ikke kan leve uden hinanden! og jeg synes det er uacceptabelt at behandle giftemål somom det er ingenting!
Hvad er jeres mening?
Giftemål Er en fantastisk ting..
Og jeg tror da også at når folk bliver gift, så mener de det på det tidspunkt.
Men der kan jo lynhurtigt ske en masse ting som lige pludselig ændrer alting.
Jeg synes at det er helt fint at man kan blive skilt når man har lyst - hvorfor skal andre blande sig i et bestemt par's problemer?
Og man er jo to om et forhold, og hvis den ene part ikke vil kæmpe, så er der jo ikke noget at gøre.
Men man må gerne blive skilt hvis det handler om utroskab, siger du?
Jamen.. grænserne er så forskellige, så hvem skal bestemme hvornår det er utroskab og derefter sætte reglerne for det?
Er man egentlig ikke også separeret (staves) i et halv år inden man bliver skilt? (med mindre det er utroskab der bliver skrevet under på)
Jeg er enig med dig i at ægteskab ikke er for sjov og det er noget man skal kæmpe for - men vi er jo alle forskellige, og jeg synes at dem der bliver gift for 14. gang har lige så meget "ret" som dem der bliver gift for første gang
Det er jo egentlig ikke noget vi skal blande os i

Anmeld