Nu vi er ved navne :P

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

641 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. juni 2011

Kofoed.

Tænkte lidt på, hvorfor hedder/skal jeres børn hedde, som de gør? Elsker en gpd historie

Med alt sandsynlighed skal vores lillepige hedde Anastasia, historien til det navn er ret sød (hvis jeg selv skal sige det ).
Da mig og kæresten lige er blevet kærester (samme dag) køre vi en lang tur, hvor han viser, hvor han er opvosket og har boet og han fortæller historien om hans fars død, altså en meget åben og sårbar køretur for ham. Vi køre så tilbage mod Kolding, hvor jeg boede, vi snakker så børn og han siger så, at han vil have en af hver og de skal hedde Anastasia og Alexander, jeg spørger indtil hvorfor de navne og han forklare hele historien om den rusiske zar's datter (han er KÆMPE historiefreak) og siger så, at han bare gerne vil kalde hans søn Alex, men synes det i sig selv er for kort, med en søster med et så langt navn.
Der blev jeg helt solgt og valget blev hurtigt taget, hvis/når vi for en datter, skal hun hedde Anastasia. Dog er jeg itvivl om Alexander og for forhandlet mig frem til, at han skal hedde David i stedet (det er vi gået væk fra igen ). Men ligner hun ikke en Anastasia, så har vi backup navnet Isabella (et navn jeg har elsket i flere år).

Det blev langt men nu er det jeres tur ...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2011

SaNiNa

Vi har slet ikke en historie bage navnet Nicklas fik jeg har bare altid rigtig godt kunne lide det, men det var ikke et must hvis vi ikke kunne blive enig.

Manden var jo også i mod det til at starte med, men da han blev født var det første han sagde til mig at det ikke kunne være andet navn.

Hvis det bliver en pige kommer hun til at hedde Mette til mellem navn.

Anmeld

28. juni 2011

Ka+Ma=Be

Jeg synes det er SÅ fint, når man har en historie bag navnet! Lidt ligesom med tatoveringer  Ikke at de kan sammenlignes  hehe.

Vi har dog ikke nogle interessante historier  Som skrevet i den anden tråd, har vi talt om Niklas og Benjamin, men det er egentlig bare fordi vi godt kan lide dem.

Hvis vi fik en pige skulle hun med høj sandssynlighed havde heddet Nikoline - efter min oldemor som stadig lever Kan godt lide, at man opkalder sine børn efter nogle specielle personer. Men vi har ikke rigtigt nogle "gode" mandenavne i familien hehe.

Anmeld

28. juni 2011

Camillakn

Vores lille dreng skal hedde Oliver Lennon.

Manden kom ind til mig i soveværelset han havde lagt og lavet lidt armbøjninger, så siger han "nu ved jeg hvad han skal hedde hvis det blivet en dreng", Nå oka sagde jeg. "Ja han skal hedde Oliver for det var mest naturligt at sige kom så Oliver når han ligger på gulvet og jeg ved siden af". Heh , jamen så var det jo bare sådan. Jeg harr også altid elsket navnet og det føles bare så naturligt.

Lennon kommer fordi vi er store fans af Beatles og så lyder Oliver Lennon bare skide godt syntes vi
He´s my little sunshine, Så tanken er da også gået på at til dåben skal der spilles here comes the sun ...

Det var lige min fortælling om navnet .

Og Tillykke til jer september mødre

Anmeld

29. juni 2011

Mettefpigen

Vores dreng skal hedde Lukas  Vi har heller ikk nogen historie bag, men det er simpelthen det eneste drengenavn vi gerne vil have vores dreng skal hedde  Så det kom helt af sig selv.....

Anmeld

29. juni 2011

mamiolvi

Min den ældste dreng hedder Mikkel, han er opkaldt efter min bedstefar som faktisk hed thomas men blev kaldt for mikkel... Mine tvillinge drenge hedder oliver og victor, oliver fordi de er lavet i frankrig og victor fordi min anden bedstefar hed det...
Nu venter vi en pige som skal hedde simone, der er ikke nogen historie bag, vi kan bare rigtig godt lide navnet og syntes det passer godt til de andre navne...

Anmeld

29. juni 2011

HeidiØ

Vores dreng skal hedde William! Det har vi sagt lige siden vi mødte hinanden for 2 år siden  .. det kom sig af, at vi var hjemme og besøge min mor for læææænge siden - så har vi lige spist og jeg føler mig virkelig oppustet. Så kommer min kæreste hen og ligger hånden på min mave og siger i sjov: "årh, det er bare lille William der ligger og hygger" .. min mor blev helt hvid i ansigtet  .. ½ år senere var jeg gravid. Og nu er det altså bare en William!

Anmeld

29. juni 2011

MarieLouise

Min historie er nok lidt sjov i det

Jeg har haft to hunde i min barndom som jeg elskede over alt på jorden.. Den ene hed Emma og den anden hedder Mille.. Jeg var vild med begge navne, og valgte så at vores datter skulle hedde en mellemting mellem navnene.. Derved; Emilie

Min mand er også vild med navnet, så det blev navnet til lillepigen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.