Uro i mine ben

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.275 visninger
2 svar
0 synes godt om
27. juni 2011

Fru Nielsen

Hejsa

Åhhhhh, jeg er idag 32+5 og har de sidste 14 dage haft sådan en uro i mine ben. Det er virkelig strænge....

Er værst i mit venstre ben, og specielt her om aftenen og når jeg skal i seng... Det er som om det kommer fra mine hofter og lår og strømmer så ned i mine ben, og gør så mine ben ryster uden jeg kan styre dem, virkelig ubehageligt....

Nogen der kender til det og kan forklare mig hvorfor og hvad jeg kan gøre for at slippe af med det??

Kram

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2011

Annette A

Åh ja. Kender det alt for godt. Har haft det mere eller mindre siden starten af graviditeten og det bliver bestemt ikke mindre for tiden. Det er ret ubehageligt og det eneste der reelt virker er bevægelse eller søvn. Er det noget du har haft inden du blev gravid? Det er faktisk en lidelse/sygdom som du kan læse mere om på nettet. Søg på uro i benene eller restless legs, som er den officielle betegnelse på det. Men det kan også bare være pga graviditeten. Men forstår dig, har det selv meget slemt for tiden..

Anmeld

27. juni 2011

Frøken J.

Fru Nielsen skriver:

Hejsa

Åhhhhh, jeg er idag 32+5 og har de sidste 14 dage haft sådan en uro i mine ben. Det er virkelig strænge....

Er værst i mit venstre ben, og specielt her om aftenen og når jeg skal i seng... Det er som om det kommer fra mine hofter og lår og strømmer så ned i mine ben, og gør så mine ben ryster uden jeg kan styre dem, virkelig ubehageligt....

Nogen der kender til det og kan forklare mig hvorfor og hvad jeg kan gøre for at slippe af med det??

Kram

Det lyder som typisk restless leg syndrome. Jeg har læst, at det er meget normalt at opleve det under graviditet, men det er faktisk ikke noget man kan behandle, kun lindre.

Jeg har selv døjet med det for nylig, og synes ikke rigtig noget hjalp andet end at bevæge benene. Men det begyndte igen så snart jeg holdt dem i ro, så det er jo ikke lige den bedste opskrift på fed nattesøvn.

Fik aldrig løst det, det gik over igen af sig selv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.