Fyld + opskrifter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.310 visninger
10 svar
0 synes godt om
27. juni 2011

Babydream<3

Hej alle.

Jeg skal lave en 4 etagers bryllupskage, men er lidt i tvivl om fyldet. Er der nogen der har gode ideer og opskrifter??

Har lidt overvejet en jordbærmousse og en hvid chokolade mousse med toblerone stykker. Men laver man chokolade moussen ligesom den der bare er til ren dessert?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2011

iris-mor

Babydream<3 skriver:

Hej alle.

Jeg skal lave en 4 etagers bryllupskage, men er lidt i tvivl om fyldet. Er der nogen der har gode ideer og opskrifter??

Har lidt overvejet en jordbærmousse og en hvid chokolade mousse med toblerone stykker. Men laver man chokolade moussen ligesom den der bare er til ren dessert?

Det lyder lækkert, og du kan sikkert godt lave den som desserter. Her er der mange der laver en lettere løsning.

Varm ½ l fløde op med 400 gr chokolade. Stil det på køl til dagen efter og pisk det op til skum. Sådan så er det færdigt. Nemmere kan det vist ikke gøres.

Rigtig god fornøjelse

Anmeld

27. juni 2011

Babydream<3

iris-mor skriver:

Det lyder lækkert, og du kan sikkert godt lave den som desserter. Her er der mange der laver en lettere løsning.

Varm ½ l fløde op med 400 gr chokolade. Stil det på køl til dagen efter og pisk det op til skum. Sådan så er det færdigt. Nemmere kan det vist ikke gøres.

Rigtig god fornøjelse

Tusind tak

Du har vel ikke også en god opskrift på jordbærmousse?

Anmeld

27. juni 2011

Dot D

Babydream<3 skriver:

Tusind tak

Du har vel ikke også en god opskrift på jordbærmousse?

Nu må du selv gange lidt op Men en pose frosne jordbær, koges lige op, så evt. baktusser bliver slået ihjel.... Mos godt udenvejs så den bliver rimelig ensartet. Stil jordbærgrøden på køl, og når den er helt kold, så pisker du din fløde stiv, meget stiv med en smule flormelis i. Deri vender du din jordbærgrød. Vil du gøre den lidt extra luxus, så hak jordbærRitter Sport groft og vend det i. Den har jeg fået meget ros for

Anmeld

27. juni 2011

Babydream<3

Dot D skriver:

Nu må du selv gange lidt op Men en pose frosne jordbær, koges lige op, så evt. baktusser bliver slået ihjel.... Mos godt udenvejs så den bliver rimelig ensartet. Stil jordbærgrøden på køl, og når den er helt kold, så pisker du din fløde stiv, meget stiv med en smule flormelis i. Deri vender du din jordbærgrød. Vil du gøre den lidt extra luxus, så hak jordbærRitter Sport groft og vend det i. Den har jeg fået meget ros for

Tusind tak .

Skal nok oppe mig lidt men man skal jo har lidt råd og inspiration når det kun er ens anden kage!!

Anmeld

27. juni 2011

Dot D

Babydream<3 skriver:

Tusind tak .

Skal nok oppe mig lidt men man skal jo har lidt råd og inspiration når det kun er ens anden kage!!

Det er opskriften, du skal gange op, ikke dig der skal oppe dig, thi hi.....

Jeg vil tro, at du skal gange med to eller tre, alt efter dine bundes størelse.... God fornøjelse

Anmeld

27. juni 2011

Babydream<3

Dot D skriver:

Det er opskriften, du skal gange op, ikke dig der skal oppe dig, thi hi.....

Jeg vil tro, at du skal gange med to eller tre, alt efter dine bundes størelse.... God fornøjelse

Haha ja ok  Min fejl, det er vel ok når man er træt efter en lang dag hehe

Anmeld

27. juni 2011

Dot D

Babydream<3 skriver:

Haha ja ok  Min fejl, det er vel ok når man er træt efter en lang dag hehe

Det er det i hvert fald

Anmeld

28. juni 2011

iris-mor

Dot D skriver:

Bruger du ikke husblas? - er det for konsistensen eller... Er nemlig mega nervøs hver gang jeg bruger det fordi det en dag blev trevlet

Anmeld

28. juni 2011

Dot D

iris-mor skriver:

Bruger du ikke husblas? - er det for konsistensen eller... Er nemlig mega nervøs hver gang jeg bruger det fordi det en dag blev trevlet

Nej, jeg bruger ikke husblas, jeg pisker min fløde MEGET stiv i stedet for. Sådan har jeg altid gjort, og har ALDRIG haft problemer med, at det ikke var stift nok...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.