Spørgsmål om mænds barsel + andet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

273 visninger
2 svar
0 synes godt om
27. juni 2011

Anonym trådstarter

Hvordan er det med mænds barsel? Jeg ved, at han har ret til 2 uger, men hvordan foregår det lige, for skal man melde ud hvornår de 2 uger er på forhånd?
Jeg tænker bare, sæt nu han siger, at han tager de 2 uger fra min termin, og jeg så går 2 uger over. Så får han jo ingen tid med baby! Eller er det to uger fra fødslen, selvom man aldrig kan vide, hvornår fødslen bliver?

Noget andet er.. Tror i godt jeg kan klare den, når han er færdig med sin barsel? Så skal han afsted hver dag fra 6/7 stykker og er først hjemme ved en 17-18 tiden. Jeg synes jo det er ærgerligt han går glip af så mange timer med sit barn, selvom han self. har fri i weekenderne. Kan jeg klare den, tror i? Jeg har masser af familie til at støtte, synes bare det er så synd, at han er væk så længe, og han er self. også selv ærgerlig over det.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Min mand aftalte med sin arbejdsgiver, at det var 2 uger fra jeg kom hjem fra hospitalet efter, at have født. Det var der ingen problemer med, at han ikke sagde en specitikdato.

Selvfølgelig skal du nok klare det når han starter på barsel igen. Det vil selvfølgelig være hårdt, men det skal du nok klare. Ja, det er ærgeligt, at man ikke har mere tid sammen med den lille.

Anmeld

27. juni 2011

Fenja09

Min kæreste har fædreorlov fra jeg har født og ikke fra terminen. Derudover har han valgt at tage 6 ugers barsel, så i det stykke tid er vi hjemme sammen. Det er jeg rigtig glad for

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.