Godt råd mod røglugt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.425 visninger
7 svar
0 synes godt om
27. juni 2011

Fru Nielsen

Hejsa

Jeg har fået en lænestod ude fra mine forældre jeg kan sidde i, fordi jeg pga bækknet ikke kan sidde i vores sofa... Problemet er bare at min mor er ryger, så stolen lugter af helvede til at røg. Har haft den vasket godt af med alm rengøringsmiddel og rodalon, den det tager ikke lugten...

Søger derfor et godt husmoder råd mod røglugt i en læder lænestol???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2011

jette1983

Fru Nielsen skriver:

Hejsa

Jeg har fået en lænestod ude fra mine forældre jeg kan sidde i, fordi jeg pga bækknet ikke kan sidde i vores sofa... Problemet er bare at min mor er ryger, så stolen lugter af helvede til at røg. Har haft den vasket godt af med alm rengøringsmiddel og rodalon, den det tager ikke lugten...

har du blandet rodalon med rengøringsmiddel? Rodalon mister nemlig sine egenskaber hvis det bliver blandet med sæbe og andet.

Eller kan eddike måske hjælpe?

Hvis det ikke hjælper er jeg bange for at det ikke kan lade sig gøre, røglugt er bare det værste at komme af med, og en stol er jo ikke lige til at putte i vaskemaskinen

Anmeld

27. juni 2011

Fru Nielsen

jette1983 skriver:

har du blandet rodalon med rengøringsmiddel? Rodalon mister nemlig sine egenskaber hvis det bliver blandet med sæbe og andet.

Eller kan eddike måske hjælpe?

Hvis det ikke hjælper er jeg bange for at det ikke kan lade sig gøre, røglugt er bare det værste at komme af med, og en stol er jo ikke lige til at putte i vaskemaskinen

Nej nej blandede det ikke sammen, brugte det hver for sig.... Først rengøringsmiddel og da det ikke hjalp prøvede jeg med rodalon....

Jeg prøver med eddike, og hjæper det heller ikke så ryger stolen retur til mine forældre igen, for lugter jo i hele stuen... FØJ!

Vi bor i et ikke ryger hjem, så ligger måske også ekstra meget mærke til det, men ad jeg syntes det lugter grimt....

Anmeld

27. juni 2011

Bshizzle

Jeg kan da anbefale ( og osse ju hvor vejret udenfor er SÅ godt )..
At du tager stolen udenfor.. sprøjter den med eddike og lader den stå udenfor natten over.
Du kan gentage det dagen efter.. ( bare husk og vaske den inden du sprøjter nyt lag på )..

Havde en sofa vi skulle ha stående i huset for min søn's Farmor..
Og FØJ hvor den stank!!!!.

( jeg er eks ryger.. og kan slet ikke klare røg lugt i huset ) hehe..

Anmeld

27. juni 2011

signe.

Fru Nielsen skriver:

Hejsa

eddike har jeg hørt skulle kunne hælpe..

Anmeld

27. juni 2011

jette1983

Bshizzle skriver:

Jeg kan da anbefale ( og osse ju hvor vejret udenfor er SÅ godt )..
At du tager stolen udenfor.. sprøjter den med eddike og lader den stå udenfor natten over.
Du kan gentage det dagen efter.. ( bare husk og vaske den inden du sprøjter nyt lag på )..

Havde en sofa vi skulle ha stående i huset for min søn's Farmor..
Og FØJ hvor den stank!!!!.

( jeg er eks ryger.. og kan slet ikke klare røg lugt i huset ) hehe..

lyder som en rigtig god ide.

Det med rodalonen kan også være fordi der har siddet sæbe rester i stolen efter turen med rengøringsmidlet, der skal ikke ret meget til før rodalonen ikke virker. Men jeg tvivler i det hele taget på at rodalon kan tage røglugt?

Anmeld

27. juni 2011

Fru Nielsen

Køber sku to flasker eddike, og hælder så bare en flaske ud over stolen, og gentager dagen efter og gnupper det godt ind i stolen.....

Og tager det så ikke lugten, jamen så ryger den ud....

Anmeld

27. juni 2011

Bshizzle

Rodalon gir jeg ikke meget for..
Dette virker ikke på møbler der lugter kraftigt af røg..
( har prøvet såååå mange gange..! ).

Eddike var et hit her hjemme.. og selvfølgelig kommer stolen til at stinke af eddike noget tid .. men dette forsvinder efter noget tid.
- Du kan jo bare vaske den nogle gange i rengørings-middel ).

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.