1. besøg hos jordmor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

485 visninger
8 svar
0 synes godt om
27. juni 2011

Kærligt par

Jordmoder besøg...

Ja, selvom jeg er 18+4 er idag mit første besøg hos jordmoderen. Er der nogen der kan fortælle mig hvad første møde går ud på?

Kh.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2011

baby012

lytter lige med da jeg også snart selv skal til det første  

Anmeld

27. juni 2011

Fenja09

Mit 1. JM besøg drejede sig mest om hvad man "må" og "ikke må" - kost, rygning, medicin etc. og så fik vi en masse foldere om fødsel, parforhold, smertelindring og meget andet. Derudover blev jeg vejet, mærket på maven og hørte hjertelyd

/Fenja

Anmeld

27. juni 2011

Kærligt par

Tak for dit svar Fenja.. Det med kost og rygning må hun gerne skippe, det orkr jeg ikke at høre mere.. *GG* :p Jeg er ikke ryger og har svangerskabssukkersyge, så jeg kan bare ikke være mere sund.. Hahaha.. Men glæder mig til og håber også på at hun vil hører efter hjertelyd *S*

Anmeld

27. juni 2011

Albatrossen

Kærligt par skriver:

Tak for dit svar Fenja.. Det med kost og rygning må hun gerne skippe, det orkr jeg ikke at høre mere.. *GG* :p Jeg er ikke ryger og har svangerskabssukkersyge, så jeg kan bare ikke være mere sund.. Hahaha.. Men glæder mig til og håber også på at hun vil hører efter hjertelyd *S*

Altså mit første jordmoder besøg var en stor skuffelse, alt det jeg fik at vide vidste jeg i forvejen..... det var snak og intet andet,ingen hjertelyd eller noget......... Jeg fik først lov til at høre hjertelyd i uge 25 da jeg spurgte min egen læge......

Bare så du ikke bliver skuffet.....  Skal føde på hvidovre så jeg ved ikke om det har noget at sige

Anmeld

27. juni 2011

jette1983

Kærligt par skriver:

min lyttede slet ikke efter hjertelyd eller mærkede på maven første gang, det var kun samtale om kost, o.s.v. + valg af fødested og så snakkede vi lidt om min sidste fødsel.

Anmeld

27. juni 2011

Kærligt par

Re: Sælen & Jette1983

Åhh nej! I bekræfter min bekymring.. Da jeg går rundt og tror det her møde er spildtid.. Jeg mener, jeg bliver jo i forvejen kontrolleret i H&R med hensyn til sukkersygen, og valg af fødested er jo også afgjort.. Om fødestedet har betydning ved jeg heller ikke? Jeg skal føde på Aalborg..

Nå men der er jo ikke andet for end at vente og se..

Forsøger ikke at blive skuffet *G*

Anmeld

27. juni 2011

CamillaValby

sælen skriver:

Altså mit første jordmoder besøg var en stor skuffelse, alt det jeg fik at vide vidste jeg i forvejen..... det var snak og intet andet,ingen hjertelyd eller noget......... Jeg fik først lov til at høre hjertelyd i uge 25 da jeg spurgte min egen læge......

Bare så du ikke bliver skuffet.....  Skal føde på hvidovre så jeg ved ikke om det har noget at sige

Det samme her.

Skal også føde på Hvidovre.

Anmeld

27. juni 2011

Valle81

Kærligt par skriver:

Jordmoder besøg...

Ja, selvom jeg er 18+4 er idag mit første besøg hos jordmoderen. Er der nogen der kan fortælle mig hvad første møde går ud på?

Kh.

Hejsa-

Det første besøger er mere en konsultationssamtale. Der bliver snakket om alt muligt. Vi har snakket om forhold - arbejde - forventninger til forældrerollen - forventninger til fødslen - besvare spørgsmålosv, amning eller ikke amning osv.

Sådan har det været alle 3 gange - og da der er kommet flere børn har snakken også gået på det at blive storesøster og storebror.

Ellers er det også vejning, kontrolaf ens tis, mærke på mave og hjertelyd:0)

Jeg har altid synes det har været hyggeligt - ikke spild af tid.

Christina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.