Øv, jeg vil også giftes!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

604 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. juni 2011

Anonym trådstarter

Øv hvor er jeg jaloux på jer heldige kvinder der går og planlægger bryllup! Ligeså vel som nogle kvinder er skruk, er jeg totalt gifteklar!
Kæresten har en gæld han ikke vil smide hen på mig og det er jeg da super glad for. Han er heldigvis så fornuftig at han vil have helt styr på den, inden vi snakker bryllup

Nu her i dag siger han så at det kun drejer sig om et par måneder hvor vi nok ikke skal gifte os..... betyder det måske snart at jeg skal i hvid kjole og dele resten af livet med verdens dejligste mand og far????? Åhh, tror ikke han tør og jeg vil ikke presse ham så jeg går bare her helt utolmodig

Jeg ved ikke lige hvad i skal bruge det til men er der en der om nogle måneder skriver at hun skal giftes, er det måske optimistiske MIIIG

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2011

Maria-s

hihi  for dig

Anmeld

26. juni 2011

Anonym

Anonym skriver:

Øv hvor er jeg jaloux på jer heldige kvinder der går og planlægger bryllup! Ligeså vel som nogle kvinder er skruk, er jeg totalt gifteklar!
Kæresten har en gæld han ikke vil smide hen på mig og det er jeg da super glad for. Han er heldigvis så fornuftig at han vil have helt styr på den, inden vi snakker bryllup

Nu her i dag siger han så at det kun drejer sig om et par måneder hvor vi nok ikke skal gifte os..... betyder det måske snart at jeg skal i hvid kjole og dele resten af livet med verdens dejligste mand og far????? Åhh, tror ikke han tør og jeg vil ikke presse ham så jeg går bare her helt utolmodig

Jeg ved ikke lige hvad i skal bruge det til men er der en der om nogle måneder skriver at hun skal giftes, er det måske optimistiske MIIIG

Det er en meget udbredt misforståelse, at man deler gæld med sin ægtefælle, når man gifter sig - det er ikke tilfældet, og nogen bruger den faktisk som en dårlig undskyldning for ikke at blive gift (nok ikke i dette tilfælde). Gæld stiftet før ægteskabet hæfter man for hver især, og det ændrer et bryllup ikke ved.

Anmeld

27. juni 2011

Mira0911

... 

Anmeld

27. juni 2011

Femøre

Vil lige præcisere, at du ikke overtager nogen gæld, selvom I bliver gift. Du påtager dig kun den gæld, hvis du skriver under på det, ikke automatisk fordi i bliver gift. Det er kun hvis det er skat, han skylder penge, så svarer du også for hans gæld, ellers ikke.

Vi var til advokat da vi sku giftes af den samme grund, og hun fortalte hvordan lovgivningen var. Vi er nu gift på 4. år, og jeg skylder stadig ingen penge.

Så få du bare fat i en hvid kjole!

Anmeld

27. juni 2011

Anonym trådstarter

Nej det har jeg nemlig også hørt men situationen er den at han har en mand der sidder og deler ud til kreditor, så han kun skal tænke på at betale en fast udgift til denne ene, hvor han så aftaler med kreditor hvor meget de skal have hver især. På den måde kan han så fortælle min kæreste hvor længe der vil gå før han er helt gældfri og han har så samtidig sagt til min kæreste at det er en dum ide at gifte sig da kreditor kan gå ind og se på hvad jeg får og tage derfra.... Kan det passe?

Anmeld

30. juni 2011

Femøre

Det kan jeg ikke forestille mig. Med mindre det er SKAT har de slet ikke lov til at se på din indtægt. Det må de i øvrigt heller ikke med din kæreste, kun gennem Fogedretten -og der kan de ikke trække dig ind, hvis du ikke skylder dem penge. Så nej, det burde ikke kunne lade sig gøre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.