Plukkeveer??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.165 visninger
9 svar
0 synes godt om
26. juni 2011

MarieLouise

Hej piger

Har hele dagen haft plukkeveer som er kommet lidt i perioder.. Hver gang jeg rejser mig kommer der en plukkeve. Har haft meget ondt i lænden idag, og det stikker lidt ned i skambenet. Skal jeg være bekymret? Har også en konstant murren i underlivet..

Er idag 29+1

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2011

signe.

MarieLouise skriver:

Hej piger

Har hele dagen haft plukkeveer som er kommet lidt i perioder.. Hver gang jeg rejser mig kommer der en plukkeve. Har haft meget ondt i lænden idag, og det stikker lidt ned i skambenet. Skal jeg være bekymret? Har også en konstant murren i underlivet..

Er idag 29+1

Knus

kommer de med jævne melemrum? altså kan du decideret tage tid på dem?

Jeg har også mange plukveer, ikke regelmæssige.. og sommetider stikken i lænden, men er ikke bekymret, da de kommer så uregelmæssigt de plukveer, og jeg kan have MANGE på en dag.. det også oftest hvis jeg har lagt ned og rejser mig op..

Anmeld

26. juni 2011

Fenja09

Jeg har også plukkeveer og har haft siden uge 28, de kommer engang imellem, ikke hver dag - har også dage hvor jeg har rigtig ondt i underlivet samt lænden. Hvis du er bekymret synes jeg at du skal ringe til FG.

/Fenja

Anmeld

26. juni 2011

MarieLouise

signe. skriver:

kommer de med jævne melemrum? altså kan du decideret tage tid på dem?

Jeg har også mange plukveer, ikke regelmæssige.. og sommetider stikken i lænden, men er ikke bekymret, da de kommer så uregelmæssigt de plukveer, og jeg kan have MANGE på en dag.. det også oftest hvis jeg har lagt ned og rejser mig op..

Vil prøve at se om jeg kan tage tid på dem..

tror jeg ikke helt at jeg kan, men der er bare rigtig mange af dem

Anmeld

26. juni 2011

signe.

MarieLouise skriver:

Vil prøve at se om jeg kan tage tid på dem..

tror jeg ikke helt at jeg kan, men der er bare rigtig mange af dem

hmm.. det mere med om de er regelmæssige, for så kan det godt være du skal kontakte FG.. ikke for at male fanden på væggen, men hvis plukveerne bliver regelmæssige, kan de jo ende ud i "rigtige" veer... men jeg har sommetider, ja måske mellem 20 og 100 på en dag.. lidt forskelligt..

Anmeld

26. juni 2011

A&F

Jeg havde rigtige mange plukveer i ugerne 31, 32 og 33, hvorefter jeg kontaktede fødegangen pga. smerter. Jeg blev undersøgt og de fandt ud ud af, at min livmoderhals var begyndt at afkorte sig. Fik derfor at vide, at jeg absolut intet måtte lave intil uge 37. Er nu 38+4 i dag. Jeg ville ringe til fødegangen og forhøre mig. Better safe then sorry

Anmeld

26. juni 2011

MarieLouise

signe. skriver:

hmm.. det mere med om de er regelmæssige, for så kan det godt være du skal kontakte FG.. ikke for at male fanden på væggen, men hvis plukveerne bliver regelmæssige, kan de jo ende ud i "rigtige" veer... men jeg har sommetider, ja måske mellem 20 og 100 på en dag.. lidt forskelligt..

Må hellere holde øje med dem i løbet af dagen.. Tænker også at jeg vil kontakte FG hvis det bliver ved.. Det er bedre lige at være på den sikre side så det ikke ender med rigtige veer..

Anmeld

26. juni 2011

signe.

MarieLouise skriver:

Må hellere holde øje med dem i løbet af dagen.. Tænker også at jeg vil kontakte FG hvis det bliver ved.. Det er bedre lige at være på den sikre side så det ikke ender med rigtige veer..

lige nøjagtig..  for at det bare er ligesom ved mig, hvor man bare har mange plukveer, uden det gør noget

Anmeld

26. juni 2011

modesty

Jeg har omkring 40-50 om dagen og har fået at vide af både læge og jordemoder at jeg ikke må dyrke motion, kun må gå korte ture og max. cykle en kort cykeltur hver anden dag. Det er belastende at være så fysisk hæmmet, men hellere være på den sikre side. Mine er så også startet tidligt, er uge 25 og har haft dem siden uge 20. Jeg ved ikke om retningslinjerne er nogle andre når man er lidt længere henne. Men umiddelbart vil jeg ikke tro det.

Som andre også har nævnt - de to tommelfinger-regler er: Smerter og/eller regelmæssighed. Hvis ikke du har ondt eller de kommer regelmæssigt er der ingen grund til bekymring. Men - alt afhængigt af hvor mange du har om dagen, der skriver du jo ikke - skal man altså tage den med ro fysisk.

Anmeld

26. juni 2011

Lilje82

Jeg havde rigtig mange plukkeveer under min graviditet, de begyndte allerede i uge 17  - Fik at vide jeg skulle ligge mig og slappe af, når det var. Jeg havde indimellem ret regelmæssige plukkeveer indenfor de sidste 12 uger, men så gik det i sig selv igen - Jeg fødte 39+6, men hvis du bliver utryg, så ring endelig til fg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.