LauraLW skriver:
Hjælp mig lige tøser...
Vilma er lige kommet tilbage fra samvær med far, og det er generelt gået ret godt.
MEN far kunne fortælle at Vilma decideret afviser fars nye kæreste. Hun må ingenting, og heller ikke røre ved far - så flytter vilma hendes hånd med det samme. De første gange de så hinanden, der var fars nye kæreste meget tilbageholden, efter hvad jeg har fået fortalt, men nu når hun prøver noget med vilma, så bliver hun afvist.
Er det normalt? Vilma er 15 mdr - hvor bevidst er hun om det her, hendes handlinger? Er det fordi fars kæreste ikke var på i starten, og nu virker nervøs?
hjælp lige med jeres erfaringer og gode råd
Laura
Jeg tror simpelthen at hun stadigvæk har brug for at tø op og lære hende bedre at kende..
Idet at din datter "kun" er 15 måneder, så er der mange ting hun ikke kan udtrykke med ord, men via kropssproget i stedet...
Min søn er 2 år og 3 måneder... For 2 måneder siden mødte han sin fars kæreste.. Hvilket er gået for hurtigt for min søn - udfra hvad jeg ser...
Han har ikke et stærkt sprog overhovedet... Men når jeg får af vide af faren at knægten skriger af hende og slår hende - så kan jeg godt regne ud hvad det betyder...
En ting er at børnene jo skal møde mor/fars nye kæreste, hvis det er noget som der skal forblive seriøst.. Men hvis man overhaler barnets tempo - så går det galt..
jeg har også bemærket at min søn ikke vil ringe så meget til sin far mere, som førhen... Hvilket er trist at se.. Før i tiden ville han ringe hver dag..
Jeg skal ikke kunne sige om det kun skyldes den nye kæreste, men tror det har påvirket ham mere end de aner.. For det er tingene jeg ser herhjemme..
Mit råd... Tjah... Snak med WIlma om tingene.. Fortæl hende om kæresten.. også dig som mor... Snak ikke dårligt om hende (ved ikke om hvordan du har det med hende)... Men hvis du føler dig beklemt, så fortæl om dette - dog MEGET forenklet.. Ligesom når du ellers fortæller Wilma om hvordan hun og du har det..
Hun skal nok tø op - men giv det tid..
Det er det samme jeg prøver her..