Jeg var ved lægen med Carla i tordags for at undersøge hendes underliv da hun klager over smerter. Vi fik så besked på at møde igen fredag med en urinprøve. Da vi afleverede den fik vi at vide at den var for forurenet (vi havde haft klistret en pose på hende inde under bleen) så vi skulle ud på børneafdelingen og have taget en urinprøve. Vi kom derud kl 11 og jeg blev udstyret med en kop som Carla skulle tisse i. Så hun skulle ligge helt stille og jeg skulle fange hendes tis når det kom. I mellemtiden fik hun taget blodprøver hvilket hun var SÅ bange for og hun skreg så højt og hjerteskærende. Det var så synd. Da jeg havde siddet med Carla i 3 stive timer (hun havde heldigvis sovet lidt) gad jeg bare ikke mere. Hun havde stadig ikke tisset. Så gav jeg hende ble på og gjorde klar til at gå. Så sagde sygeplejersken at vi altså skulle have en urinprøve. Så prøvede vi at sætte pose på hende igen og gav hende ble på. Så tissede hun rigtig meget, men det hele røg ved siden af posen. Sygeplejersken tog så bleen med og kom tilbage og sagde at der var bakterier i, men at de lige så godt kunne stamme fra bleen, så vi måtte prøve med koppen igen. Carla var SÅ tålmodig og hun fandt sig i at hun enten skulle ligge ned eller sidde stille ved mig. Jeg var faktisk ret imponeret over hende. Jeg havde et par meltdowns derude. Både pga jeg syntes det var synd for hende at hun skulle ligge der hele tiden, men også fordi alt det gamle fra sidste gang kom op i mig. Sygeplejerskerne kunne ikke helt forstå jeg var så ked af det. Nå men jeg fik et par tudeture og Carla trøstede mig lidt. Altså... Dejlige unge. Nå men jeg stopfodrere Carla med vindruer og hun fik TO is så hun skulle tisse. Hendes mave blev mere og mere rund og hård og hun tissede bare IKKE. Vi prøvede at give hende ble på og klippe hul i den og så sad jeg klar med koppen, men hun tissede ikke. Vi prøvede også at tage bleen af hende og så hun rendte rundt uden bukser og ble på og så var jeg bare KLAR, men nej... Klokken 19.30, da vi havde siddet der i 8,5TIME!!!! kom sygeplejersken og sagde at hvis det var måtte vi gerne tage hjem for hun tissede ikke (nej det er jo det jeg har sagt HELE dagen!!!) og så fik iv en åben indlæggelse, så hvis hun fik feber skulle vi komme. Der var ingen tegn på at hun skulle være syg i hendes blodprøver, så nu må vi se. Jeg er bare så gal over den måde det foregår på derude. Jeg føler slet ikke de lytter til mig. Og så har jeg det sådan lidt som om at det er et overgreb på mig hver gang vi er derude. Jeg VED godt hvad jeg selv vil: At jeg f.eks tænker at NU er det nok og vi tager hjem, men så kommer de og siger at jeg SKAL blive og vi SKAL have en urinprøve og så bliver jeg fordi jeg er så autoritetstro. Men i princippet kunne jeg have taget hjem kl 14 for vi FIK jo ikke den urinprøve, så alle de timer var spildt. Jeg græd også da vi kom hjem. Carla kom først i seng kl 21.10!!! Og så skulle Casper og jeg have samlet hendes møbler til hendes fødselsdagsgave, så jeg kom først i seng kl 23.30. Jeg var helt færdig!
Anmeld