Storebror tisser i bukserne efter lillesøsters ankomst!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.428 visninger
6 svar
0 synes godt om
26. juni 2011

hekran

Ja, som overskriften lyder, så har vi fået et lille poblem. Andrias bliver 4 år til september. Han har været helt tør - dag og nat - siden maj sidste år. For to uger siden blev Andrias storebror igen. Han har også sin lillebror Kristoffer på snart 2 år. Siden i torsdags har han tisset i bukserne 8 gange. Han har ellers aldrig uheld!

Vi har før hørt om børn der begynder at tisse i bukserne, når de får små søskende, men vi har bare ikke hørt nok efter til at forstå, hvad man gør ved det! Hjælp og gode råd modtages med kyshånd 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2011

1000Ben

Altså jeg har hørt at det er mangel på opmærksomhed - med en lille ny, er der vel dårligt den samme mængde tid. Måske kunne du bestræbe dig på at det kun skulle være dig og ham i hvert fald en times tid om dagen og hvis du kan slippe afsted med det, så tag ham en tur med på legepladsen  Så er ret sikker på at det er et tegn fra underbevidstheden om at få tingene tilbage som de var og opmærksomhed er opmærksomhed, - hvilket han jo ved han får hvis han tisser i bukserne, det stakkels pus  Jeg håber I får det løst 

Anmeld

26. juni 2011

SussieThyssen

Stefanie8 skriver:

Altså jeg har hørt at det er mangel på opmærksomhed - med en lille ny, er der vel dårligt den samme mængde tid. Måske kunne du bestræbe dig på at det kun skulle være dig og ham i hvert fald en times tid om dagen og hvis du kan slippe afsted med det, så tag ham en tur med på legepladsen  Så er ret sikker på at det er et tegn fra underbevidstheden om at få tingene tilbage som de var og opmærksomhed er opmærksomhed, - hvilket han jo ved han får hvis han tisser i bukserne, det stakkels pus  Jeg håber I får det løst 

Det er nemlig helt rigtigt

Anmeld

26. juni 2011

SussieThyssen

Marita skriver:

Ja, som overskriften lyder, så har vi fået et lille poblem. Andrias bliver 4 år til september. Han har været helt tør - dag og nat - siden maj sidste år. For to uger siden blev Andrias storebror igen. Han har også sin lillebror Kristoffer på snart 2 år. Siden i torsdags har han tisset i bukserne 8 gange. Han har ellers aldrig uheld!

Vi har før hørt om børn der begynder at tisse i bukserne, når de får små søskende, men vi har bare ikke hørt nok efter til at forstå, hvad man gør ved det! Hjælp og gode råd modtages med kyshånd 

Det er helt normalt at de pludseligt begynder på det.

Som en anden skrev, så skyldes det at din trold, søger opmærksomhed.

Sørg for at der OGSÅ er alenetid imellem jer. Lav ting sammen hvor du "ser" ham 100%.
Lav mad sammen, gå på legepladsen.
Sørg for at han får lidt særlige privilegier nu han er "den store".
Lav en hyggestund på et bestemt tidspunkt om dagen, hvor I ser en sjov film, leger, spiller spil, hyggegnasker..og ros ham med hvor stor han er, når han hjælper til.

Han kan sagtens en masse små ting, der får ham til at virke som den store..henter en ble, en vaskeklud, deltager i skiftningen, er med ved amningen og fortæl ham så hvor dejligt det er at du har sådan en dygtig storebror, som bare hjælper SÅ meget.

Giv dig til til højtlæsning og puttestunder, kun med ham.
Og det er vigtigt at far gør det samme.
Gå i svømmehallen uden baby og tal så med ham, som en fornuftig lille sjæl, der har sine egne tanker og meninger.

Du skal ikke sætte focus på hans uheld.
Slå det hen med:
- Jamen hovsa..det var ikke så godt....og den slags ting.
Så skulle det gerne gå i sig selv igen ret hurtigt.

Kærligst
Sussie

Anmeld

26. juni 2011

Mor til prinsessen :-)

Marita skriver:

Jeg ville ikke skælde ham ud og sige "du er en stor dreng, du skal ikke tisse i bukserne.... osv" Det er en rekation på han er blevet storebror. Han er ikke den lille mere!. Jeg ville ikke ligge så mange kræfter i det til at starte med, bare ignorere" det og vask ham og giv andre bukser på uden den store opmærksomhed.

Også ville jeg give ham lidt mere opmærksomhed. Han kan være med til at hjælpe med den lille, han kan lege alene med mor og far osv. :-)

Anmeld

26. juni 2011

maria87

ja meget normalt.

men jeg vil så sige. det med at han skal hjælpe med den lille, det er helt fint, men jeg tror også du bliver nødt til at , KUN lave noget med ham... komme lidt væk fra den lille hvis der er muglighed for det!?

så han virkelig mærker at I er sammen..

det bare noget jeg tror og noget jeg vil gøre, hvis der var mulighed for det

Anmeld

26. juni 2011

hekran

Stefanie8 skriver:

Jeg prøver så vidt muligt at have ham med ind til puslebordet, når den lille skal skiftes, så han kan lægge sin hånd på hende og 'holde øje' med hende, mens jeg vasker hænder. Vasken er en halv meter væk, men han føler sig som rigtig storebror, når han hjælper. 

Det er endnu ikke så nemt at overlade Helena til farmand, mens jeg går ud. Hun er kun 2 uger og bliver ammet, så det vil næsten sige, at hun konstant ligger hos mig. Dog vil jeg begynde at hente ham i børnehaven , så vi kan hygge lidt og han kan vise sin lillesøster frem. Børnehaven er i gåafstand fra os.

Takker ellers mange gange for gode råd. Vi prøver ikke at lægge for meget i det og tager ekstra tøj med, når vi går ud. Håber det går over af sig selv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.