barsel kan nogen hjælpe...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

418 visninger
4 svar
0 synes godt om
25. juni 2011

mamiolvi

Jeg skal have en baby den 30 sept. præsic ved pks... jeg går fra 8 uger fra før , men er det fra termin dato eller fra den dag som jeg nu ved er fødselsdatoen??+
Hvad så bagefter hvor lang tids barsel har jeg ?? og er det noget med man har et halvt år på dagpenge??? og hvordan beregnes dette?? hjælp mig, jeg fatter det ikke.. for 10 år siden havde jeg bare de 26 uger og det var det...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2011

Noahmor

mamiolvi skriver:

Jeg skal have en baby den 30 sept. præsic ved pks... jeg går fra 8 uger fra før , men er det fra termin dato eller fra den dag som jeg nu ved er fødselsdatoen??+
Hvad så bagefter hvor lang tids barsel har jeg ?? og er det noget med man har et halvt år på dagpenge??? og hvordan beregnes dette?? hjælp mig, jeg fatter det ikke.. for 10 år siden havde jeg bare de 26 uger og det var det...

Mht til de 8 uger før er det fra terminsdato og ikke den dato, du skal have lavet pks. 

Anmeld

25. juni 2011

1000Ben

Jeg skal også have PKS og har fået af vide at man stadig skal gå ud fra planlagte terminsdato, men så underrette arbejdsgiver om at man har "født" før (lidt dumt) ang. barsel, så følger jeg liiiige med i tråden 

Anmeld

25. juni 2011

spj

Mener det er 46 uger i alt du har barsel efter fødslen. Hvor lang din periode på dagpenge bliver, afhænger af hvor længe din arbejdsgiver giver fuld løn efter fødslen. Fx. Fik jeg løn 26 uger efter fødslen også er det fra 26 op til de 46 uger man har på dagpenge. Men du kan gå ned i din lokale borgerservice og få dem til at hjælpe dig med at regne det præcist ud. Det gjorde jeg.

Anmeld

25. juni 2011

Malthes mor

Eller du kan gå ind på borger.dk og regne det ud der.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.