Kage damer - alm lagkage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.424 visninger
3 svar
0 synes godt om
25. juni 2011

Monica

Hej

Jeg kan altså ikke finde hoved og hale i den nye kage side. Jeg skal lave lagkage til Gustavs fødselsdag. Bager bunde - har fundet en opskrift. Til fyld forestiller jeg mig hindbær mousse. Eller det er jo sæson for jordbær - det er her I kommer ind i billedet. Vil I hjælpe med en opskrift? Tænker at lave et eller andet chokolade fyld. Har lige købt Marabou med mango, det smager mmmm... Er det er bare at blande smeltet afkølet chokolade med flødeskum af 1/4 piske? Rækker det til et lag?

Håber at I vil hjælpe

Moni

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2011

Troldepussen

Monica skriver:

Hej

Jeg kan altså ikke finde hoved og hale i den nye kage side. Jeg skal lave lagkage til Gustavs fødselsdag. Bager bunde - har fundet en opskrift. Til fyld forestiller jeg mig hindbær mousse. Eller det er jo sæson for jordbær - det er her I kommer ind i billedet. Vil I hjælpe med en opskrift? Tænker at lave et eller andet chokolade fyld. Har lige købt Marabou med mango, det smager mmmm... Er det er bare at blande smeltet afkølet chokolade med flødeskum af 1/4 piske? Rækker det til et lag?

Håber at I vil hjælpe

Moni

Hindbærcreme

250 g. hindbær (eller anden bær)
1 spsk. sukker
Kornene fra ½ vanilje stang
1½ dl. yoghurt
½ l. piskefløde

Bærerne optøs og moses ud med sukker og vanilje.
Yoghurten vendes i hindbærrene.
Fløden pisken helt stift og vendes derefter sammen med det andet.
Stilles koldt min. 1 times tid før det puttes i kagen.

Toblerone Creme

Til Toblerone creme brugte jeg denne (I stedet for Toblerone kan du bruge alt mulig anden chokolade)

200 g. Toblerone
1/4 piskefløde

Chokoladen smeltes i vandbad og køles en smule.
Fløden piskes meget stiv og blandes med chokoladen.
Kan derefter ligges i kagen.
Det bliver hårdt efter 2 døgn.

Jeg plejer at bruge dem her. Af begge 2 plejer der at være mere en rigeligt til et lag i en lagkage.

Anmeld

25. juni 2011

linemus

Når du læser dette, så skal du scrolle helt op i toppen, hvor du kan se en fed orange bjælke. Det andet ord fra venstre på bjælken er "Kageklubben". Her kan du se alle kategorier med bl.a. opskrifter delt op i bunde, fyld osv. Den gamle tråd med mange opskrifter ligger under "Andet" i opskrifter.

Håber det hjalp lidt

Jeg synes, et lag jordbærmousse evt. med jordbærstykker i og chokolade-mangomousse lyder godt sammen Jeg mener, det er 200 g chokolade til 1/2 liter fløde. Susan ved det Det er nok til et lag.

Jeg plejer at smelte chokoladen i fløden i en gryde. Derefter sættes det i køleskabet til dagen efter, hvor det kan piskes til skum. Nemt!

Knus Line

Anmeld

26. juni 2011

Monica

linemus skriver:

Når du læser dette, så skal du scrolle helt op i toppen, hvor du kan se en fed orange bjælke. Det andet ord fra venstre på bjælken er "Kageklubben". Her kan du se alle kategorier med bl.a. opskrifter delt op i bunde, fyld osv. Den gamle tråd med mange opskrifter ligger under "Andet" i opskrifter.

Håber det hjalp lidt

Jeg synes, et lag jordbærmousse evt. med jordbærstykker i og chokolade-mangomousse lyder godt sammen Jeg mener, det er 200 g chokolade til 1/2 liter fløde. Susan ved det Det er nok til et lag.

Jeg plejer at smelte chokoladen i fløden i en gryde. Derefter sættes det i køleskabet til dagen efter, hvor det kan piskes til skum. Nemt!

Knus Line

Tak Line - det var lige den tråd jeg ikke kunne finde... Jeg prøver... Er lidt bange for det husblas... Har jeg ikke prøvet før...

Moni

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.