Vægt under graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.299 visninger
14 svar
0 synes godt om
25. juni 2011

MarieLouise

Hej Piger

Sagen er den at jeg er begyndt at tabe mig lidt til trods for at jeg spiser rigtig meget i løbet af dagen.

Jeg er idag 29+0 og har taget +6,4 kg på i alt. For omkring en uge siden havde jeg taget +7,1 kg på. Så altså et vægttab på 700 gram til trods for at jeg er 29 fulde uger henne.

Bør jeg være bekymret? Jeg spiser jo hele tiden 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2011

chael

MarieLouise skriver:

Hej Piger

Sagen er den at jeg er begyndt at tabe mig lidt til trods for at jeg spiser rigtig meget i løbet af dagen.

Jeg er idag 29+0 og har taget +6,4 kg på i alt. For omkring en uge siden havde jeg taget +7,1 kg på. Så altså et vægttab på 700 gram til trods for at jeg er 29 fulde uger henne.

Nej, ville ikke være bekymret.

Ville først bekymre mig, hvis vi snakker flere kg.

Men 700 g, der kan være en forskel i hvornår du har vejet dig, hvad for noget tøj du havde på, væske osv.

Så det ville jeg ikke skænke en tanke.

Jeg har om morgenen når jeg vejer mig, kun taget 3 kg på. Senere på eftermiddagen er det 4 kg.

Jeg er 26+3 idag.

Så nej, vær ikke nervøs

*Camilla 26+3, med nummer 3.

Anmeld

25. juni 2011

Ka+Ma=Be

MarieLouise skriver:

Hej Piger

Jeg ville heller ikke være nervøs! Bare du holder øje med, at det ikke forsætter den vej. Jeg tabte mig 1½ kg på en uge Men der havde jeg også haft meget væske i kroppen - det har hjulpet her med de lavere temperature.

Anmeld

25. juni 2011

Lilje82

Jeg vil mene det er meget normalt at vægten kan svinge lidt. Som andre nævner, kan de være dit tøj, tiden på dagen er anderledes, du har måske drukket mindre end sidste gang, der er mange ting der kan spille ind, så længe det ikke er mere, ville jeg ikke være nervøs, men hvis det forsætter, så kontakt din læge og få råd derfra.

Held og lykke med det hele.

Anmeld

25. juni 2011

Fenja09

Jeg er 30+3 henne og jeg svinger mellem at tage 500 g af og på og nogle gange lidt mere. Det betyder ikke noget når det er så lidt det drejer sig om - ville første bekymre mig hvis det er flere kg.

/Fenja

Anmeld

25. juni 2011

Mira0911

MarieLouise skriver:

Hej Piger

Jeg vil ikke være bekymret... Jeg selv har taget 20 kg på.. er 27+5 og har tabt mig 1.2kg... Jeg er ret sikker på det er vand... For mine ben og fødder var ret hævet da vi havde en ret god varme... 

Anmeld

25. juni 2011

BinaMor

heeelt normalt. baby og moderkage vejer jo hverken 6 eller 7 kg i den tidlige stadie. så det er bare vand, blod og fedt der florerer, kommer og går..

men godt at du husker at spise, ellers var sagen jo en anden. og taber du dig ydeligere så sig det til jm, men du blir vel også vejet der?

Anmeld

25. juni 2011

Musen5

Jeg er 35+6 og har taget ca 10 kg på...

/Mette 35+6

Anmeld

25. juni 2011

MarieLouise

Mira0911 skriver:

Jeg vil ikke være bekymret... Jeg selv har taget 20 kg på.. er 27+5 og har tabt mig 1.2kg... Jeg er ret sikker på det er vand... For mine ben og fødder var ret hævet da vi havde en ret god varme... 

Så satser vi på at det bare er fordi det er blevet køligere i vejret, så væsken ikke er så slem mere.. Havde også en del væske i mine ben inden.. Og har egentlig skulle tisse mere her den sidste uge..

Anmeld

25. juni 2011

Mira0911

MarieLouise skriver:

Så satser vi på at det bare er fordi det er blevet køligere i vejret, så væsken ikke er så slem mere.. Havde også en del væske i mine ben inden.. Og har egentlig skulle tisse mere her den sidste uge..

Ja lad os håbe det er vandet... Men varmen kommer igen lige om hjørnet...  Bliver så dårlig af den varme... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.