Hjælp til mønster onion

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.912 visninger
34 svar
0 synes godt om
24. juni 2011

bullerbassen

Vil kaste mig ud i at sy bukser til mig selv - har jo efterhånder syet så mange børnebukser.

Har købt et mønster fra Onion 4025

Måske dumt spørgsmål men hvad er forskellen på

Posebukser & Berber-posebuks

Og hvor skal jeg måle mig for at finde den rigtige str ????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2011

numsefisk

Profilbillede for numsefisk
bullerbassen skriver:

Vil kaste mig ud i at sy bukser til mig selv - har jo efterhånder syet så mange børnebukser.

Har købt et mønster fra Onion 4025

Måske dumt spørgsmål men hvad er forskellen på

Posebukser & Berber-posebuks

Og hvor skal jeg måle mig for at finde den rigtige str ????

Uden at være 100 så mener jeg berber bukser er dem hvor numsen hænger helt helt nede. 

Og du skal måle liv, talje, og højde

http://miniministeren.blogspot.com/

Anmeld

24. juni 2011

bullerbassen

numsefisk skriver:

Uden at være 100 så mener jeg berber bukser er dem hvor numsen hænger helt helt nede. 

Og du skal måle liv, talje, og højde

Det var også det jeg kom frem til med på billederne uden på ser de nemlig ens ud....

Der står kun tajlevidde & hoftevidde så det må vel være hofte vidde ..

Tænkte der var nogen herinde som måske kendte til mønsteret om det sidder godt

Anmeld

24. juni 2011

bullerbassen

Ingen som kender til dette mønster ??

Evt har lavet bukser efter det ??

Anmeld

24. juni 2011

VIPpigen

Har ikke lavet mønstret, men vil give numsefisk ret i at berber bukser er dem som hænger helt nede på jorden, det er dem som mange mænd går i, i feks egypten  (hvis  du altså har været der/set det)

Men jeg ville nok gå efter "poselooket", det er det der er mest in, og så i fint tyndt bomuld....... WAUW.......

Anmeld

24. juni 2011

bullerbassen

VIPpigen skriver:

Har ikke lavet mønstret, men vil give numsefisk ret i at berber bukser er dem som hænger helt nede på jorden, det er dem som mange mænd går i, i feks egypten  (hvis  du altså har været der/set det)

Men jeg ville nok gå efter "poselooket", det er det der er mest in, og så i fint tyndt bomuld....... WAUW.......

På billedet på forsiden af mønsteret er de nemlig ens.

Min mening var nu også alm hygge / pose bukser.

Købte nået jersey stræk stof som var på tilbud til at prøve i. Har syet en del i børnestørrelser og de sidder nemlig super godt.

Men er vild med hængerøvs bukser så blev lige friset af det. Men kender slet ikke modellen så ved ikke om de sidder ordenligt

Anmeld

24. juni 2011

VIPpigen

bullerbassen skriver:

På billedet på forsiden af mønsteret er de nemlig ens.

Min mening var nu også alm hygge / pose bukser.

Købte nået jersey stræk stof som var på tilbud til at prøve i. Har syet en del i børnestørrelser og de sidder nemlig super godt.

Men er vild med hængerøvs bukser så blev lige friset af det. Men kender slet ikke modellen så ved ikke om de sidder ordenligt

Du er nød til at kigge på mønstrearket, tror det er den der giver dig det bedste svar, jeg kiggede også lige HP'en, men syntes alle bukserne lignede posebukser, eller knickers så ved ikke om de mener noget andet om berber bukser

Anmeld

24. juni 2011

bullerbassen

VIPpigen skriver:

Du er nød til at kigge på mønstrearket, tror det er den der giver dig det bedste svar, jeg kiggede også lige HP'en, men syntes alle bukserne lignede posebukser, eller knickers så ved ikke om de mener noget andet om berber bukser

Syntes ski det er svært at vurderer udfra mønsteret.

Tænkte der var nogen herinde som måske havde prøvet at sy dem - som kunne fortælle om mønsteret er godt eller skidt inde jeg klipper ud

Anmeld

24. juni 2011

VIPpigen

bullerbassen skriver:

Syntes ski det er svært at vurderer udfra mønsteret.

Tænkte der var nogen herinde som måske havde prøvet at sy dem - som kunne fortælle om mønsteret er godt eller skidt inde jeg klipper ud

Har hørt andre sy-damer tale godt om mønstret, så tror bare du skal springe ud i det...

Og ellers google det på billeder, der er et enkelt af en der har syet et par (ellers er resten tegninger fra onion, eller mad med løg)

Anmeld

24. juni 2011

bullerbassen

VIPpigen skriver:

Har hørt andre sy-damer tale godt om mønstret, så tror bare du skal springe ud i det...

Og ellers google det på billeder, der er et enkelt af en der har syet et par (ellers er resten tegninger fra onion, eller mad med løg)

Super jamen det var lige det jeg gerne ville høre. For kunne læse der var STOR forskel på om mønsteret duede. Ville ski bliver så ærgelig hvis det var nået skidt og jeg så harvde klippet ud

Det må blive et lille weekend projekt - Tak for hjælpen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.