Kejsersnit el. alm fødsel ?? :s

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

449 visninger
4 svar
0 synes godt om
24. juni 2011

lycly

Jeg er pt. 36+5 så der er godt 3 uger til min termin og jeg var til jordemoder i torsdags. Babyen ligger med hovedet ned ad, men den ligger skråt og har altså ikke sat sig fast endnu. Min jordemoder sagde så at hun sagtens kan nå at falde på plads endnu.

Men så læser jeg rundt omkring at hvis de IKKE har sat sig fast på nuværende tidspunkt, så kan de vende sig op ad igen og så anbefales det at man får et kejsersnit. Men et kejsersnit skal jo tages inden terminen fordi fødslen så ikke må gå igang, men hvordan skal det kunne nå at blive planlagt når jeg først skal til jordemoder igen en uge før min termin??? Er meeeget forvirret, nogen der har erfaring med det ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2011

SussieThyssen

Luna F. skriver:

Jeg er pt. 36+5 så der er godt 3 uger til min termin og jeg var til jordemoder i torsdags. Babyen ligger med hovedet ned ad, men den ligger skråt og har altså ikke sat sig fast endnu. Min jordemoder sagde så at hun sagtens kan nå at falde på plads endnu.

Men så læser jeg rundt omkring at hvis de IKKE har sat sig fast på nuværende tidspunkt, så kan de vende sig op ad igen og så anbefales det at man får et kejsersnit. Men et kejsersnit skal jo tages inden terminen fordi fødslen så ikke må gå igang, men hvordan skal det kunne nå at blive planlagt når jeg først skal til jordemoder igen en uge før min termin??? Er meeeget forvirret, nogen der har erfaring med det ?

Jeg tror du skal tage det helt roligt.
Din bebs skal nok nå at lægge sig på plads inden, og hvis ikke, jamen så vurderer din jordemoderdet til næste konsultation, og så tager I den derfra.
Skulle du gå i fødsel før, så vurderer man om det skulle være nødvendigt med et AK og så udfører de det uden nogen dikkedarer.
Så nyd dine sidste uger..husk på, det er en tid der ikke kommer igen.

Kærligst
Sussie

Anmeld

24. juni 2011

Isabella_mor

Luna F. skriver:

det behøver du ikke tænke på... 

der findes jo også situationer hvor fødslen er i gang og man bliver nødt til at foretage et akut kejsersnit.. det prøvede jeg selv, og det var ganske enkelt

du skal nok få din guldklump ud på en eller anden måde, lægerne/jm har styr på det

Anmeld

24. juni 2011

iris-mor

helt enige med ovenstående. Jeg fik akut kejsersnit med den første fordi hun ikke lå helt rigtigt og derfor ikke kunne komme ud. Og med nr 2 var det planlagt (jeg havde bedt om det), og der skulle lillepigen ud 2 uger før.

Begge dele var gode oplevelser.

Nå grunden til jeg skriver er - husk nu at tage laaaaaaaaaaaange bade inden babsen kommer

Anmeld

24. juni 2011

chael

Luna F. skriver:

Ja det er rigtigt de kan vende sig, men det er VIRKELIG sjældent det sker, når de har lagt sig med hovedet ned

Og skulle du være i fødsel og de finder ud af at barnet vender forkert, så bliver det bare et akut kejsersnit istedet for et planlgt.

Ingen panik, bare rolig

Pøj pøj med fødslen, er sikker på den nok skal blive med hovedet nede

*CAmilla 26+2, med nummer 3

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.