Hej piger,
Jeg blev mor d. 15. april til den dejligste lille gut. Han skal navngives her d. 6. august. Vi bruger meget tid på at finde ud af, hvad han skal hedde til efternavn - det er heldigvis ved at være på plads nu.
Allerede mens han var i maven, var jeg meget glad for navnet Victor. Kæresten synes også det var sødt, men var kun 98% hugged på det. Da han så kom ud besluttede vi, at han skulle hedde Nicolaj (et navn vi også begge var glade for og historien med at min kærestes forældre faktisk var meget tæt på at han skulle have heddet det, synes vi var lidt sjov). Men igår da vi sidder og snakker efternavn spørger min kæreste mig, om jeg har fortrudt - altså om jeg i virkeligheden var lidt ked af, han ikke hedder Victor?!! Sagen er den, at han får sin fars familienavne til efternavne og Victor var navnet på min oldefar, så jeg tænkte lidt, at det jo så var dét, han havde fået fra min familie.
Grunden til at vi valgte Victor fra var, at det er meget oppe i tiden lige nu. Efter jeg fødte, hørte vi om flere, godt nok meget perifært, der også skulle have en Victor, så derfor røg det lidt i glemmebogen... Men nu er jeg skrup forvirret... Er det for sent at skifte mening? Han er 10 uger nu, og familie og venner har kaldt Nicolaj siden han var 3 dage gammel....
Jeg synes stadig, Nicolaj er et sødt og tidløst navn, men har virkelig brug for at høre andres mening om mine tanker.
Håber at høre fra jer, og vær endelig ærlige
Tusind takker
Anmeld