Hvornår er det for sent at ombestemme sig?!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.624 visninger
12 svar
0 synes godt om
24. juni 2011

Chewy

Hej piger,

Jeg blev mor d. 15. april til den dejligste lille gut. Han skal navngives her d. 6. august. Vi bruger meget tid på at finde ud af, hvad han skal hedde til efternavn - det er heldigvis ved at være på plads nu.

Allerede mens han var i maven, var jeg meget glad for navnet Victor. Kæresten synes også det var sødt, men var kun 98% hugged på det. Da han så kom ud besluttede vi, at han skulle hedde Nicolaj (et navn vi også begge var glade for og historien med at min kærestes forældre faktisk var meget tæt på at han skulle have heddet det, synes vi var lidt sjov). Men igår da vi sidder og snakker efternavn spørger min kæreste mig, om jeg har fortrudt - altså om jeg i virkeligheden var lidt ked af, han ikke hedder Victor?!! Sagen er den, at han får sin fars familienavne til efternavne og Victor var navnet på min oldefar, så jeg tænkte lidt, at det jo så var dét, han havde fået fra min familie.

Grunden til at vi valgte Victor fra var, at det er meget oppe i tiden lige nu. Efter jeg fødte, hørte vi om flere, godt nok meget perifært, der også skulle have en Victor, så derfor røg det lidt i glemmebogen... Men nu er jeg skrup forvirret... Er det for sent at skifte mening? Han er 10 uger nu, og familie og venner har kaldt Nicolaj siden han var 3 dage gammel....

Jeg synes stadig, Nicolaj er et sødt og tidløst navn, men har virkelig brug for at høre andres mening om mine tanker.

Håber at høre fra jer, og vær endelig ærlige

Tusind takker

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2011

Kay

det er vel egenlti ik forsent før han er blevet døbt/navn givet... men ville nok være lidt underligt for alle at skulle begynde at sige et andet navn... men det er jo 100% op til jer....

i har ikke overvejet victor som mellem navn??

Anmeld

24. juni 2011

Chewy

Kay skriver:

det er vel egenlti ik forsent før han er blevet døbt/navn givet... men ville nok være lidt underligt for alle at skulle begynde at sige et andet navn... men det er jo 100% op til jer....

i har ikke overvejet victor som mellem navn??

ja, det er jo det... ville nok også synes det var lidt mærkeligt, hvis man oplevede andre gøre det...

Jo, vi har snakket om det som mellemnavn, men synes ikke rigtig det passer til Nicolaj. Og ja, han skal også have 2 efternavne, så synes det bliver for mange navne... 

Anmeld

24. juni 2011

Kay

Chewy skriver:

ja, det er jo det... ville nok også synes det var lidt mærkeligt, hvis man oplevede andre gøre det...

Jo, vi har snakket om det som mellemnavn, men synes ikke rigtig det passer til Nicolaj. Og ja, han skal også have 2 efternavne, så synes det bliver for mange navne... 

altså... jeg har et fornavn og et mellem navn og 2 efternavne... og jeg har det nu fint med det sys da heller ik nikolaj victor lydder dumt...

men ja... som sagt, er det jo jeres beslutinig...

Anmeld

24. juni 2011

Bryndis

Vi havde besluttet os for at lillemanden skulle hedde Oskar og det havde vi nok kaldt ham indtil 3 uger før dåben hvor vi blev enige om at det var en Viktor Og han hedder så Viktor nu.
Det var lidt mærkeligt i starten med et andet navn men det er bare noget man skal vænne sig til

Anmeld

24. juni 2011

Lunae

Chewy skriver:

Hej piger,

Jeg blev mor d. 15. april til den dejligste lille gut. Han skal navngives her d. 6. august. Vi bruger meget tid på at finde ud af, hvad han skal hedde til efternavn - det er heldigvis ved at være på plads nu.

Allerede mens han var i maven, var jeg meget glad for navnet Victor. Kæresten synes også det var sødt, men var kun 98% hugged på det. Da han så kom ud besluttede vi, at han skulle hedde Nicolaj (et navn vi også begge var glade for og historien med at min kærestes forældre faktisk var meget tæt på at han skulle have heddet det, synes vi var lidt sjov). Men igår da vi sidder og snakker efternavn spørger min kæreste mig, om jeg har fortrudt - altså om jeg i virkeligheden var lidt ked af, han ikke hedder Victor?!! Sagen er den, at han får sin fars familienavne til efternavne og Victor var navnet på min oldefar, så jeg tænkte lidt, at det jo så var dét, han havde fået fra min familie.

Grunden til at vi valgte Victor fra var, at det er meget oppe i tiden lige nu. Efter jeg fødte, hørte vi om flere, godt nok meget perifært, der også skulle have en Victor, så derfor røg det lidt i glemmebogen... Men nu er jeg skrup forvirret... Er det for sent at skifte mening? Han er 10 uger nu, og familie og venner har kaldt Nicolaj siden han var 3 dage gammel....

Jeg synes stadig, Nicolaj er et sødt og tidløst navn, men har virkelig brug for at høre andres mening om mine tanker.

Tusind takker

Jeg ville ikke lave det om, men det er jo ikke for sent før han har fået en navneattest!

Jeg har selv stået i en tilsvarende situation! Under hele graviditeten hed vores datter Camille, men lige op til fødslen lagde vi navnet lidt væk og fandt nogle andre! Da hun kom til verden var der flere af navnene, som slet ikke passede og efter 10 dage fik hun navnet Camille!

Sommetider tænker jeg, at jeg godt ville have haft hende til at hedde frida, men da hun var helt lille var hun bare slet ikke en frida! Vi overvejede at lave det om, men man har jo kaldt dem navnet længe og tror man vil have det i baghovedet, at de hed noget andet og derfor aldrig forlige sig med det nye navn! Gir det mening?

Anmeld

24. juni 2011

Pigent

Chewy skriver:

Hej piger,

Jeg blev mor d. 15. april til den dejligste lille gut. Han skal navngives her d. 6. august. Vi bruger meget tid på at finde ud af, hvad han skal hedde til efternavn - det er

Tusind takker

Hvis Nicolaj ikke er navnet så skal han da ikke hedde det. Hvis i synes Victor/Viktor er det rigtig navn så kald ham det også måske Nicolaj til mellemnavn?

Victor/Viktor Nicolaj? eller omvendt Nicolaj Victor/Viktor?

Måske vi kunne se et billede af ham så ville det være lidt nemmer og se hvad han er for en. 

Anmeld

24. juni 2011

twinboys

I skal vælge det navn der passer jer og gutten bedst og være lige glade med hvad ander tænker og siger

Anmeld

24. juni 2011

Dansker i England

Han skal have det navn, I har det bedst med,  og i og med han ikke er ældre, vil der ikke få lang tid, inden I og andre vænner jer til at kalde ham Victor (hvis I vælger at bytte navn). Jeg havde en veninde, som fortrød navnet på sin søn, da han var næsten et år gammelt og derfor valgte at bytte hans navn - det var altså besværligt at pludselig skulle kalde ham noget helt andet efter så lang tid.

Men gør, hvad I synes er rigtigt.

Anmeld

24. juni 2011

MichellaMalou

altså jeg har to fornavne.. og kommer til at få et mellemnavn som er rigtig langt plus efternavn.. som dog ikke er overdrevet langt og mit ene fornavn er jo os langt.. så tror ikke det ville rører ham

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.