Jeg var inde på min eboks her til aften, sker meget sjældent, og der står der hvor mange klip jeg har tilbage, og hvis jeg har regnet rigtig, så kommer jeg til at have 3 klip for meget 

er bare så glad (og håber godt nok jeg har regnet rigtigt) for har gået og tænkt at jeg skulle have slutlån i 3 mdr. (er jo udd. pæd. og har derfor brugt lidt klip) og nu kan jeg måske afslutte uddannelse uden at skulle forgælde mig ekstra meget - jeg er virkelig glad - trut trut glad 
, jeg er allerede nu begyndt at tænke på hvordan jeg skal få råd til et nogenlunde liv, opsparing til ferie, opsparing til min datter alm., lommepenge, opsparing til uddannelse (for et efterskoleophold vil jo være ud fraa begge vores indtægter - og hans kommer til at være høj, men der er kun mig til at betale) og så har jeg for første gang taget lidt SU lån - ikke hvert mdr., men nok til flytningen (indskud var jo voldsomt mange penge) til at kunne leve, til en com, og studietur fx. hvor Nikita jo var med.
men problemet er lidt at jeg har vildt dårlig samvittighed over at jeg tager det - det skal jo betales tilbage - fint nok, men føler lidt at jeg ikke kan klare mig selv fordi jeg jo er nødt til at tage lån
, men har besluttet mig at tage forsørger lånet på de 1500 eller deromkring og så kun det, men hvad har I der er enllig under uddannelse, tager I lån eller ej, er det bare mig der bør slappe lidt af og nyde at vi har lidt ekstra???
(skal lige siges at vores husleje er høj, alle faste udgifter er på et absolut minimum, og jeg har ikke mulighed for at flytte endnu desværre, vi har 2000 til mad, 1000 til andet om mdr. og så børnepengene hvert kvartal - uden noget lån)
Anmeld