Hvordan går det med rugbrødet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.467 visninger
11 svar
0 synes godt om
23. juni 2011

Clisolka

Som overskriften siger, hvordan går det med træning af rugbrød hos jer andre? Vi startede småt op da Isabella var 6 mrd. (fik vi besked på af SP), men det gik ikke så godt for hende - så vi ventede og prøvede igen, og kæmper stadig med det 

Vi skærer i bitebittesmå stykker med leverpostej, og hun kan klare 1-2 stykker og derefter kløjs hun i dem 

Isabella kan bare ikke det dér med rugbrød - evt nogle med en god idé, hvad gør i andre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2011

isimaven

pyha der er vi slet ikke endnu Zoe har været småtspisende og derfor har jeg satset på grød og mos og noget hun kan lide for at få noget i hende. Men hun fyldte 7 mdr. i dag og jeg har besluttet at vi går igang med projekt rugbrød i weekenden (i dag smagte hun en blød bolle, hun nød at gnatte den ud og fik da også lidt i munden men det var mest leg) Så jeg er noget spændt på hvordan hun tager det!!!

Men med mine de store har det bare handlet om at være ihærdig og fortsætte ligeså langsomt og i deres tempo og så kommer det lige pludselig.

kh Rakel

Anmeld

23. juni 2011

morNov2010

Vi startede også så småt med rugbrød, da Jacob var 6 måneder. I starten gik det ok, men efter 1½ uge blev han syg og havde høj feber i 3 dage. Derefter har han kun villet spise grød, dvs. kartofler med grøntsager og rugbrød har måttet vige pladsen.

Igår fandt jeg så på at krumme rugbrøden ned i lidt youghurt og det kører lige i kloakken. Han spiser et halvt stykke rugbrød smuldret i youghurt, og så er jeg godt tilfreds. Det prøver jeg i 1 uges tid, og så prøver jeg igen med pålæg på.

Kh Mette

Anmeld

24. juni 2011

Kaufie

Vi har indtil nu kun prøvet med rugbrød om eftermiddagen, hvor Naja ikke er voldsomt sulten. Hun har også fået dem ved aftensmadsbordet - hvor hun selv er blevet fodret af inden, mens der er ro (vi har en på 4 år også), og så har hun bare siddet og nulret brødhapserne og fået et par stykker i munden.

Jeg har skåret dem i bittesmå bidder 1/2x1/2 cm og så gerne på samme bræt, som jeg har skåret frugt ud eller på min tallerken, så de suger en smule væde til sig fra min aftensmad. Så bliver brødet tilpas smattet til at de nemt glider ned, hvis de ellers når op til munden . Jeg har ikke prøvet med pålæg endnu.

Anmeld

24. juni 2011

Clisolka

morNov2010 skriver:

Vi startede også så småt med rugbrød, da Jacob var 6 måneder. I starten gik det ok, men efter 1½ uge blev han syg og havde høj feber i 3 dage. Derefter har han kun villet spise grød, dvs. kartofler med grøntsager og rugbrød har måttet vige pladsen.

Igår fandt jeg så på at krumme rugbrøden ned i lidt youghurt og det kører lige i kloakken. Han spiser et halvt stykke rugbrød smuldret i youghurt, og så er jeg godt tilfreds. Det prøver jeg i 1 uges tid, og så prøver jeg igen med pålæg på.

Kh Mette

Det var da en genial idé - måske jeg skulle prøve det  Hun har endnu ikke smagt youghurt, så det er da værd at prøve  Hvad youghurt er det man skal starte op med?

Anmeld

24. juni 2011

Clisolka

isimaven skriver:

pyha der er vi slet ikke endnu Zoe har været småtspisende og derfor har jeg satset på grød og mos og noget hun kan lide for at få noget i hende. Men hun fyldte 7 mdr. i dag og jeg har besluttet at vi går igang med projekt rugbrød i weekenden (i dag smagte hun en blød bolle, hun nød at gnatte den ud og fik da også lidt i munden men det var mest leg) Så jeg er noget spændt på hvordan hun tager det!!!

Men med mine de store har det bare handlet om at være ihærdig og fortsætte ligeså langsomt og i deres tempo og så kommer det lige pludselig.

kh Rakel

Hun smagte en bolle med smør for 1½ uges tid siden - og det gik også galt efter et par stykker. Hun får så små bidder, så det ikke kan skæres ud mere 

Anmeld

24. juni 2011

Clisolka

Kaufie skriver:

Vi har indtil nu kun prøvet med rugbrød om eftermiddagen, hvor Naja ikke er voldsomt sulten. Hun har også fået dem ved aftensmadsbordet - hvor hun selv er blevet fodret af inden, mens der er ro (vi har en på 4 år også), og så har hun bare siddet og nulret brødhapserne og fået et par stykker i munden.

Jeg har skåret dem i bittesmå bidder 1/2x1/2 cm og så gerne på samme bræt, som jeg har skåret frugt ud eller på min tallerken, så de suger en smule væde til sig fra min aftensmad. Så bliver brødet tilpas smattet til at de nemt glider ned, hvis de ellers når op til munden . Jeg har ikke prøvet med pålæg endnu.

Ja, vi prøver også kun, når hun ikke er voldsomt sulten, men dét lyder også som en god idé med lidt vædde på 

Jeg er efterhånden villig til at prøve alt 

Anmeld

24. juni 2011

morNov2010

BB78 skriver:

Det var da en genial idé - måske jeg skulle prøve det  Hun har endnu ikke smagt youghurt, så det er da værd at prøve  Hvad youghurt er det man skal starte op med?

Vi bruger cheasy vanille youghurt. Det er nemlig sukkerfri.

Anmeld

24. juni 2011

Clisolka

morNov2010 skriver:

Vi bruger cheasy vanille youghurt. Det er nemlig sukkerfri.

Den må jeg lige ned og kigge efter senere 

Anmeld

5. juli 2011

Clisolka

Jubiiii!!

Vi har haft holdt en pause på rugbrødet de sidste par dage pga 3. tand i undermunden. 

I dag stoppede jeg med at tælle, da vi nåede 5  Det er som om det er leverpostejen hun ikke er så glad for Vi prøvede at smøre noget smøreost på - dét var et hit for den unge dame 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.