Opbevaring af mad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.460 visninger
4 svar
0 synes godt om
23. juni 2011

Sakris

Vi har indtil nu kørt med mme til Isabella, men vil gerne til at lave noget majsgrød til hende som en start, nu hvor hun snart er 6 måneder. Regner ikke med at hun spiser så meget af gangen de første gange, så skal jo gerne lave små portioner. Orker ærlig talt bare ikke at stå og lave grød hver dag, så hvordan kan jeg opbevare det? Hvor lang tid kan det holde sig i køleskabet? Og har i nogle gode tricks eller opskrifter til den første mad? Kunne nemlig forestille mig at det var kedeligt bare med majsgrød alene hver dag! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2011

Mor Christa

Sakris skriver:

Vi har indtil nu kørt med mme til Isabella, men vil gerne til at lave noget majsgrød til hende som en start, nu hvor hun snart er 6 måneder. Regner ikke med at hun spiser så meget af gangen de første gange, så skal jo gerne lave små portioner. Orker ærlig talt bare ikke at stå og lave grød hver dag, så hvordan kan jeg opbevare det? Hvor lang tid kan det holde sig i køleskabet? Og har i nogle gode tricks eller opskrifter til den første mad? Kunne nemlig forestille mig at det var kedeligt bare med majsgrød alene hver dag! 

Tror desværre ikke du kan opbevare det i køleskabet.. hvert fald ikke grød. herhjeme gav jeg ham skiftevis grød eller frugtmos.. Eller grød MED frugtmos .. Og han fik forskellige slags frugtmos, bl.a. sveskemos, æblemos, pæremos eller blåbærmos.. Det fungerede rigtig godt..
Det tager HELDIGIVIS ingen tid at lave grøden; 2 dl vand og ½ dl rismel eller majsmel koges op - MME puttes i (6-7 skefulde) puttes i og en tsk fedtstof, røres rundt ogserveres når det er spisetemperatur (: (Her hjælper det at putte kold frugtmos i..)
det var et super hit herhjemme.. Og nu spiser han allerede rugbrød til frokost hehe!
Og når jeg VIRKELIG ikke gad at lave grød, så lavede jeg det der "pulvergrød" ..

Håber det hjalp en smule

Anmeld

23. juni 2011

roenlund

Grønsagsmos og frugtmos kan gemmes i køleskab og evt også fryses ned... Maj, ris, havre, hirse og lign grød kan ikke gemmes... men hvis du laver det på kogende vand er det mega nemt og man behøver ikke gryde osv.

Anmeld

25. juni 2011

Maja_4000

Da Caroline startede på grød , fik hun "pulvergrød"

Hun spise to skefulde eller sådan noget de første maaange gange .. Så det var altså MEGET nemmere ..

Nu er vi gået over til øllebrød og havregrød .. Og det laver jeg altid selv ! .. Mos er også hjemmelavet - Med mindre der ikke er mulighed for det (:

Anmeld

12. juli 2011

Sakris

Vi kører stadig på små portioner pulvergrød For hun spiser virkelig ikke meget af det af gangen. Idag har jeg dog lavet en kæmpe portion grøntsagsgrød til nedfrysning, så der er nok til en 14-dages tid! Mange tak for info 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.