Måltider

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

692 visninger
0 svar
0 synes godt om
23. juni 2011

Kaufie

Hvordan ser jeres måltidsrytmer ud?

Jeg synes godt nok Naja er lidt træg at få ordentlig i gang med fast føde - hun kunne sagtens klare en hel dag på modermælk, hvis ellers der ville blive ved med at komme noget ud.....

Hun bliver ammet 1-2 gange om natten - som regel omkring kl 3.30-4 og så igen lige før vi står op ca. kl 6. Og det er sikkert den sidste amning, der gør, at hun ikke spiser særlig meget til morgenmad - hvilket igen er grunden til jeg ikke orker at stå og kokkerere når vi også har en storebror, der skal hjælpes med mad og tøj. 

Hun sover så ca fra kl 8-10 nogen gange til kl 11 - og får så frokost omkring kl 11-11.30. Her får hun dagens mest "lødige" måltid, da der også er ro i huset. Som regel en 3-kornsgrød/majsgrød el. Der sluttes af med bryst inden hun kommer ud at sove igen.

Til eftermiddag får hun frugtstykker og sidder selv og nulrer lidt med lidt rugbrødshapser. Jeg ammer igen inden jeg går i gang med aftensmaden, ellers vil hun bare sidde hos mig. Nogen gange spiser hun en halv portion kartoffelmos med en eller anden grøntsag - nogen gange bliver det til en gang pulvergrød og nogen gange spiser hun nærmest intet og vil så have bryst.

Hun får som regel en flaske (125 ml) MME før sengetid kl 19.30. Men har hun spist godt ved aftensmaden har hun nok i bryst.

Jeg tror da det er ok - og hun virker også glad og tilfreds - men i min IRL mødregruppe synes de de er vildt, at hun nogen dage nærmest kun får et enkelt solidt måltid til frokost. Hvad siger I?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.