jeg skriver som ano da jeg har fået lov men hun gerne vil undgå at hun bliver genkendt hun bruger ikke selv denne side.. men hun syntes jeg skulle fortælle lidt om hvordan det er at se en fødsel ud fra
mandag 20-6 vægt scanning skønnet til at veje 4294
det hele startet tirsdag den 21-6 kl 9 med en igangsættelse det gik også super.. hun fik lagt en stik pille da hun ikke var åben nok til at tage vandet hun er da 40+6... vi venter de gyldene 6 timer og har haft en masse sjov hygge og grine undervejs
hun får lidt små veer med det sker ikke rigtig mere end det...
kl 15 kommer jm ind på stuen og fortæller at de ikke kan gøre mere da de har for meget at se til så hun bliver stoppet af og kommer ikke vider i forløbet.
hun grader og savn til hendes barn der hjemme bliver stort og mig og hendes mand bliver nok også lætter træt af det...
jeg forlader så stuen i noget tid da jeg så lige ville have noget luft så smutter lige kort ned i byen...
kommer tilbage ved kl 18 og intet er sket.
en jm kommer kort efter og fortæller har vi ikke plas før efter kl 20 bliver du ikke sat vider i forløbet før den onsdag den 22.
vi prøver at få det beste ud af dagen og gør hvad vi kan for t sætte lidt fudt i det men intet sker..
kl 23 beder de hende om at komme op på fg og få kørt en ctg og den lille har det super.. hun har dog en del smerter så de giver hende en halv time ned ved os og så skal hun der op og sove da hun får noget mofin..
mig og hendes mand ligger os til at sove og kl 3 vågner jeg og skriver kort en sms om hun er oki der op.. hun ringer kort efter hun har brug for jeg kommer op...
så mig ud af senge og op da kl så bliver 3 40 ville jeg til og op og sove igen men kl 3 42 siger hun hov og der gik hendes vand og hun fik mange veer og hendes vand er grønt
kl 5 kommer vi ind på en fødestue da den er blevet ledig og hun får sat ctg på og den lille har det super men hun har mange veer og ondt men hun klare det super
vi har sjov hygge og grin under det meste af forløbet og der er en jm hele tiden
da kl er 7 er der vagt skift der bliver sagt forvel og en jm og en jm stu kommer ind rigtig søde de vil have noget mere gang i det da hun slet ikke har udvidet sig mere...
men de vil have lagt en eip for ikke at forvolde hende mere smerte end nødvendig da hun vejer lidt for meget og skulle der ske hun skulle have ks kunne de jo bare gøre det
det er svært at få den lagt og se lidt drabelig ud syntes jeg og hun er blevet stukket 8 gang før de ramt rigtig og to læger har prøvet blev lagt kl 9
kl 9,20 ligger de s-drop o det sætter gang i det hele
hun er smærte fri og vi griner hygger og hun får sovet en lille smule.
jm har godt med overskud og jeg får en masse ting at vide om de forskillig ting og lære en masse nyt(har selv født 2 børn)
kl ca 11 er hun 7-8 cm åben og kl 12 får hun læt prasse trang med er stadig kun 7-8 cm åben
(skriver ikke lige kl mere da jeg ikke kan huske dem)
hun har sværet ved at holde hendes prasse treng tilbange og den lille dygger mere end lovlig under presse veer men ratter sig hurtig bag efter hun får ekster ilt og det hjælper på den lille..
men den lille kommer bare ikke vider og hun bliver fuldt åben med har en havning som den lille ikke kan komme forbi så bagvagt bliver tilkaldt hun har nu prasset i 2 timer er træt og er rigtig smærte påvirket og hun vil ikke rigtig mere og har givet lidt op..
bagvagt får den lille over den kandt og hun prasser så findt.
bagvagt går igen og jm tager over og hun prasser og prasser og bliver mere og mere ulykkelig ... hun er nu så træt hun grader mellem prasse veer og har slet ingen kontrol mere hun vil bare have den lille ud og råber/skriger flere gange at de skal tage den lille med ks da hun slet ikke kan mere...
bagvagt bliver tilkaldt for at se hvad de skal gøre de tror han står for højt til sukop..
men bagvagt har ikke lige tid da han er ind ved en anden,
hun får skruet helt op for s-drop nu og hun bryder mere og mere sammen hun er svær at komme i kontakt med begrund af smærter.
jm mærker på hende og der skere ikke rigtig mere så nu skal hun gispe sig gennem veer men hun kan slet ikke styre hendes prasse treng grader/skriger under dem også,
men lige pluslig efter de har sagt hun skal gispe sig gennem veer sker der noget hun får prasse rigtig til den lille hele tiden og så gik det stærkt og ud kom han i en fart kl 15 05 onsdag den 22-6
mor og far grader og er over lykkelig og kan slet ikke forstå det.. den lille skriger slet ikke og er lidt blålig lidt i chok efter den omgang så kommer lige over på børnebord og børnelægen er ankommet ... han ratter sig så hurtig men er meget kold
hun skal nu lige prasse igen og moderkagen bliver født... den er rigtig flot men er lidt grøn som foster vanden også var..
mor far og den lille kommer hen i sengen og ligger og kigger på det lille vidunder.
mor og far er sulten og jeg får lov at side og holde det lille vidunder så smuk og dejlig brun øjne..
kl 18 blev han vejet og målt til 3830 og 54 lang og jeg får den store ære at give ham det første sæt tøj på derefter kørt ned på egen stue.
kl 19 forlander jeg syghus og siger forvel til to stolte forældre og et lille vidunder som er godt trætte alle 3.
min mening
puha set ude fra syntes jeg det var rigtig stort at være med til og har slet ikke gjort jeg ikke vil have flere børn syntes det var hårdt at se hende have så ondt uden at kunne hjælpe hende andet end at give kold klud holde i hånden give noget at drikke hjælpe med at holde ilt maske og sige en masse støttene ord og bare være der...
super flot klaret men håber aldrig jeg får sådan en fødsel