Så meldte Vigga endelig sin ankomst. Vi havde en aftale om at blive sat i gang tirsdag morgen kl. 830, 42+0.
Natten inden kl. 0.53 vågner jeg ved at skulle tisse, jeg rejser mig og en lille pyt kommer ud på gulvet. Efter en tur på wc siver vandet derefter lystigt - Jeg tager et stort bind på og går i seng igen. Der kommer en lille skylde igen og jeg skifter endnu engang...
Veerne begynder lige efter og der er konstant 5 minutter imellem. Jeg ringer lige til fødegangen og giver besked og aftaler at komme ind 830, hvis der ikke sker noget vildt inden.
veerne fortsætter og jeg synes de bider lidt, men jeg kan sagtens slappe af indimellem og falder i søvn mellem hver ve... ved jo det er vigtigt at spare på kræfterne 
Ved 530-tiden tager de ret meget til i styrke og jeg må arbejde en del med vejrtrækningen. Begge børn har lige den morgen lyst til at putte med mor, og der er ikke så vildt meget overskud til at hygge og lege gemme under dynen med kun 3 minutter imellem.
Så vi står op og laver morgenmad, nu er kl. 630, og jeg må puste en del i veerne, men det går endnu.
Vi får sammen børnene afsted og da min mand er hjemme kl. 745 beder jeg ham gøre sig ret hurtigt færdig, for jeg vil gerne afsted. Jeg har ringet til fødegangen for at sige at vi kommer.
der kommer veer med 3 minutter imellem og engang imellem kommer der lige 2-3 veer i bølger uden pause, så jeg regner med at det er noget der virker - det spænder og ret meget nedad og presser om i numsen, så jeg hpber der er godt gang i udvidelsen.
Vi kommer til Herlev og bliver undersøgt, kl. 805 er jeg 5 cm åben - fint, så kan vi komme på fødestuen og få et badekar gjort klar...
på fødestuen udersøger en jordemoder mig lige igen, så jeg kan få et klyx og kl. 850 er jeg 7 cm åben... dejligt, tænker jeg, så går det rimelig stærkt... det må det også gerne for veerne er nu rigtig kraftige.
de fylder karet og kører en strimmel på mig imens - jeg står op og læner mig ind over briksen, så jeg kan vugge godt i veerne. Det skal også lige siges at jeg kaster op 4 gange, fordi veerne gør så ondt og det er nu rarest at stå op og kaste op...
jeg kommer i vand ca. 930 - kl. 1015 begynder pressetrangen at melde sig. fra ca. 1030 har jeg 4-5 presseveer, hvor jeg ikke rigtig har mod på at presse hende ud, men jordemoderen siger at det er godt, jeg kan lige så stille modne mellemkødet og presse lidt hver gang - jeg mærker efter hovedet i hver ve og kan mærke hende komme lidt mere ud hver gang...
kl. 1047 presser jeg først hovedet og lirker derefter kroppen ud, jordemoderen hjælper lidt bagfra med at få skuldrene ud. hun kommer i en ve, da jeg endelig får taget mig sammen til at presse hende ud
Jeg tager hende op til mig fatter slet ikke at det er overstået - det er det vildeste øjeblik og oplevelsen bliver på ingen måde mindre, selvom det er tredje gang... Jeg er super stolt og vildt glad for at det er overstået... og det gik præcist som jeg havde drømt om... det er SÅ vildt, og jeg føler mig utrolig heldig...
Lille Vigga er en fin pige på 54cm og 2480g - sutter allerede lystigt og sover helt vildt meget.
vi var hjemme i går igen kl. 14 - helt vildt syret at aflevere sine børn om morgenen ved sædvanlig tid og så hente dem igen kl. 15 - nu med et barn mere... det er altså ret surealistisk
Men dejligt, og vi elsker allerede vores lille nye lillesøster overalt på jorden

der kommer også lige et par billeder af vidunderet
kram Stine