Afhængig af brystet i munden...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juni 2011

Nettemor

hej

kender det alt for godt. mit råd er at når du har ammet hende så skal hun tilbage i sin egen seng. se det fra hendes side. hun ligger sammen med jer og vågner lige så snart du vender dig eller hoster osv. så kan hun lugte den dejlige lækre mælk og ved at mors lækre babs følger med. så selvfølgelig vil hun ha det (er jo det bedste der findes for en lille pige). med det samme hun får det falder hun til ro for hun var egentlig ikke sulten. så ind i sin egen seng med hende.. og vågner hun mere efter hun har fået babs så gi hende noget vand. så finder hun hurtig ud af at det ikke er spor spændende..

lykke til

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2011

MetteMTH

nvm skriver:

ej det lyder da som verden væreste læge, man tar da ikke et barn op om natten og gir grød og den slags haha, den har jeg aldrig hørt, mærkelig læge

jeg gir også vand, og lige så snart hun opdager det så er helvede løs...

men jo hun spiser meget fra mig der kl 00, men efterfølgende så er det kun hygge og sut hun bruger mig som, man kan tydelig høre og mærke forskel om hun spiser eller hygger sig... det ville også være helt fint for mig hvis hujn  fik når hun blev lagt, kl 00 og igen kl 5 det ville hjælpe en del på natte søvnen, men 1000 tak for du ville dele det med mig og gi råd

Måske du skulle prøve, at gå ind og tage hende op inden du går i seng og give hende brystet og så ligge hende i hendes seng igen.. Selvom hun sover.. Det hjalp ved min veninde ved jeg.. har dog også selv prøvet det..

Anmeld

21. juni 2011

nvm

Maria. skriver:

Ja, men du er nødt til at tage kampen op nu, fremfor om et halvt år! Hun finder hurtigt ud af at mejeriet er lukket!!

jeg vil også meget heller nu, end når jeg starter på job igen

Anmeld

21. juni 2011

MetteMTH

nvm skriver:

ja vi vækker jo hinanden hver gang vi bevæger os, plus min 4 årig datter ligger på den anden side af mig hehe....

Nej det er hvis også en rimelig dårlig ting.. Der har du nok problemet

Anmeld

21. juni 2011

nvm

Mette88 skriver:

Nej det er hvis også en rimelig dårlig ting.. Der har du nok problemet

altså hun sover på eget værelse og kommer først ind i min seng i løbet af natten eller tidligt om morgen(den store datter)

Anmeld

21. juni 2011

nvm

nettemor skriver:

hej

kender det alt for godt. mit råd er at når du har ammet hende så skal hun tilbage i sin egen seng. se det fra hendes side. hun ligger sammen med jer og vågner lige så snart du vender dig eller hoster osv. så kan hun lugte den dejlige lækre mælk og ved at mors lækre babs følger med. så selvfølgelig vil hun ha det (er jo det bedste der findes for en lille pige). med det samme hun får det falder hun til ro for hun var egentlig ikke sulten. så ind i sin egen seng med hende.. og vågner hun mere efter hun har fået babs så gi hende noget vand. så finder hun hurtig ud af at det ikke er spor spændende..

lykke til

mange tak for dit råd, dejligt at høre fra andre der også har prøvet det

Anmeld

21. juni 2011

De3Guldklumper

nvm skriver:

min datter blir 8 mdr her den 8 juli. jeg ammer hendes stadig, hun får også flakske med MME og grød,mos og mad som resten af familien....

hun har ALTID været en pige der ikke ville sove ret godt og meget. Havde kolik som spæd.

samt øre problemere, fået dræn i for små 2 uger siden.

jeg havde håbet dræn ville hjælpe med bedre natte søvn, men NEJ

dagen er ikke så meget problemet, godt nok er det tit små lure hun tar på en halv time men det kan også komme op på 2-2,5...

men natten er et HELVEDE......sådan her ser en nat ca ud HVER NAT..

kl 20. blir Ilina lagt i sin egen seng på sit eget værelse, hun får en flaske hun selv ligger og drikker i tremmesengen.

Hun får først lov at få mad igen efter kl 00 ( da hun er så stor som hun er) imellem tiden har hun været vågen fra 1-3 gange og grædt, det meget forskelligt om det en gang, eller flere. men går ind og gir hende sutten og så ud igen....

kl 00 nogen gange 00.30 vågner hun og jeg henter hende ind til mig og hun får bryst....

og så begynder helvede natten..... jeg føler hun vågner hver halv til hele time...(ved ikk om det er sådan, da jeg er for træt til at huske tiden, dagen efter) men sådan følels det. men hun vil kun holde mund og falde til ro, hvis hun må ligge og bruge min babs som sut, sutten er ikke god nok... er der andre der har prøvet det? at brystet er det eneste der virker...

kl ca 00 vågner hun igen og der går jeg ud og laver en flaske og ligger hende ind i hendes egen seng, der sover hun til omkring 6.30,7 eller 7.30, meget forskelligt....

det skal lige siges at min SP siger at i den alder burde de faktisk kun ha 1 måltid om natten, det kan de sagtens klare sig på...

ville ta kampen op med hende idag, men hvordan og hvorledes???

har nemlig også en pige på 4 jeg helst ikke vil ha vågen pga af skrig og gråd....

HJÆÆÆÆÆÆLP

Jeg ville starte med at STOPPE alt madspisen i egen tremmeseng.. Giv hende, hendes natflaske i stuen men ikke i sengen.. Sengen bruges til at sove i og hun burde sagtens kunne sove en nats søvn uden mad, vand eller andet

Og så skal kampen tages op NU.. Hver gang hun giver lyd fra eget værelse jamen så er det bare op og give sutten - hver gang.. ikke noegt med at hun skal tages med ind i soveværelset eller tages op - hun skal bare ha sutten - puttes og gives et lille - ae på kinden

Det kan tage 2 nætter - og det kan tage en uge.. men du skal tage kampen nu..

Pøj pøj med projektet

Anmeld

21. juni 2011

Rsa

Vi tog kampen op med vores datter for en måneds tid siden (da var hun 5 måneder, nu er hun 6 måneder)...

Hun har ikke kunnet tage sut og har brugt brystet som sutte - for det første blev hun ammet i søvn hver aften og hun vågnede mange gange om natten, hvor jeg kunne mærke, at det ikke var sult, men tryghed hun søgte.

Så vi tog en kold tyrker - nu skulle hun lære at falde i søvn i egen seng.. Brugte "Op-ned" metoden. Tog hende op når hun græd - viser hende at du er der, ligger hende ned når hun er faldet til ro, viser hende at hun skal sove og det foregår i egen seng.

Det tager tid, men jeg vil sige - her efter 4 uger, at der er sket markante ændringer. Elena falder nu selv i søvn, vågner maks 2 gange om natten (før op til 10-12 gange på en nat!), hun sover i egen seng og er faktisk slet ikke sulten om natten.

Så tag kampen op nu, du vil kunne mærke fremskridt efter kort tid

Ved godt det kræver et ekstra overskud, som du nok ikke har lige nu, men hold ud og blive ved - er selv en zombie for tiden, da projekt "Fald i søvn selv - og - mor er ikke sut!" har trukket alt min energi ud herhjemme. Men kan se store fremskridt og det giver energi i den anden ende, at have sengen for sig selv hele natten samt kun blive afbrudt i sin søvn 1-2 gange om natten eller slet ingen

Anmeld

21. juni 2011

nvm

Pylle3 skriver:

Jeg ville starte med at STOPPE alt madspisen i egen tremmeseng.. Giv hende, hendes natflaske i stuen men ikke i sengen.. Sengen bruges til at sove i og hun burde sagtens kunne sove en nats søvn uden mad, vand eller andet

Og så skal kampen tages op NU.. Hver gang hun giver lyd fra eget værelse jamen så er det bare op og give sutten - hver gang.. ikke noegt med at hun skal tages med ind i soveværelset eller tages op - hun skal bare ha sutten - puttes og gives et lille - ae på kinden

Det kan tage 2 nætter - og det kan tage en uge.. men du skal tage kampen nu..

Pøj pøj med projektet

ja det kan ta meget få dage at få orden på det, med den store tog det også kun 2 dage men ingen børn er ens og Ilina er langt fra ligesom sin søster... så tror det her kommer til at tage længere tid, plus jeg ikke er lige så ung og frisk som med 1 barn hehe

jeg har det bedst med hun selv ligger og spiser i sengen inden senge tid, bla fordi det er det eneste sted der er helt ro på, og i mens bruger jeg tid på at få min  datter i seng. hvis jeg skulle gi hende flaske i stuen elelr andre steder, ville hun gå for meget  op i ting der sker rundt omkring hende osv, så den går ikke her

Anmeld

21. juni 2011

nvm

Rsa skriver:

Vi tog kampen op med vores datter for en måneds tid siden (da var hun 5 måneder, nu er hun 6 måneder)...

Hun har ikke kunnet tage sut og har brugt brystet som sutte - for det første blev hun ammet i søvn hver aften og hun vågnede mange gange om natten, hvor jeg kunne mærke, at det ikke var sult, men tryghed hun søgte.

Så vi tog en kold tyrker - nu skulle hun lære at falde i søvn i egen seng.. Brugte "Op-ned" metoden. Tog hende op når hun græd - viser hende at du er der, ligger hende ned når hun er faldet til ro, viser hende at hun skal sove og det foregår i egen seng.

Det tager tid, men jeg vil sige - her efter 4 uger, at der er sket markante ændringer. Elena falder nu selv i søvn, vågner maks 2 gange om natten (før op til 10-12 gange på en nat!), hun sover i egen seng og er faktisk slet ikke sulten om natten.

Så tag kampen op nu, du vil kunne mærke fremskridt efter kort tid

Ved godt det kræver et ekstra overskud, som du nok ikke har lige nu, men hold ud og blive ved - er selv en zombie for tiden, da projekt "Fald i søvn selv - og - mor er ikke sut!" har trukket alt min energi ud herhjemme. Men kan se store fremskridt og det giver energi i den anden ende, at have sengen for sig selv hele natten samt kun blive afbrudt i sin søvn 1-2 gange om natten eller slet ingen

hehe ja det nemlig mega hårdt når man ikk får søvn, plus man går og er mere gnaven som desværre kommer til at gå ud over min store datter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.