Gravid og ferie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

882 visninger
2 svar
0 synes godt om
21. juni 2011

Anonym trådstarter

Hej.

Min kæreste og jeg planlægger at PB skal begynde til Oktober. Vi vil også gerne til Thailand igen en sidste gang, kun os 2. Hvis jeg bliver gravid i første hug vil jeg være omkring 16 uger henne når vi skal rejse. (Februar) Er der nogen der har erfaring med at rejse så lang omkring de uger i graviditeten?

Rejsen tager omkring 11 timer i fly og så er der lidt transport i bus. Må man overhovedet rejse når man er gravid?

Vi skulle gerne have det hele til at passe sammen, men det er jo heller ikke sikkert at den er der i første hug..

Håber du gider at sende mig et lille svar på dette.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2011

modesty

Der er ikke noget i vejen for at du rejser når du er i uge 16. Men lad os nu sige at du bliver gravid i første hug (hvilket der jo ikke er kæmpe sandsynlighed for, men det kan selvfølgelig godt ske). Sandsynligvis vil du have det helt fint i uge 16, men du kan også risikere at være en af dem der har kvalme hele tiden, får tidlig bækkenløsning, masser af plukveer eller noget helt fjerde. Jeg ville ikke bestille en rejse på det tidspunkt - men jeg kender adskillige kvinder der har rejst, også langt, omkring ugerne 12-18. Men de bestilte så heller ikke rejserne før de var gravide og vidste hvordan de reagerede på graviditeten og at alt forløb uden komplikationer. 

Anmeld

21. juni 2011

modesty

PS: Men du kan jo sørge for at få en god afbestillingsforsikring hvor du ved at du (og din kæreste) kan afbestille rejserne med en læge-erklæring. Prøv evt. at ringe til et rejseforsikrings-selskab og snak med dem om mulighederne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.