film/spil og aldersgrænser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: spil, film og aldersgrænser

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.041 visninger
5 svar
0 synes godt om
21. juni 2011

millesofie

hvordan har i det?

herhjemme overholder vi altid de andbefalede aldersgrænser og det kan tælles på en hånd hvad Marcus-Emil har set som har været for 7 år af (han bliver 6 i okt) tilgengæld så har han to spil til PS2 som er fra 7 år af men det er jo mere fordi de ikke forstår handlingen (det er ice age2 og  monsters inc) men han vælger jo selv de andre som både er på dansk og som Tinke synes er sjove at kigge med på (hun er 1½ og de andre spil er fra 3 år af)

så jeg er nok pisse dobbel moralsk  

men tænkte på hvordan andre havde det med den slags 

så nu kommer der en afstemning

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2011

B&J

Jeg tænker ikke på hvad alder der står på spil og film jeg tænker mere på til den tid min søn skal det hvordan han regere på selve filmen og spillet...

nogle børn går jo helt ind i sig selv hvis de ser en gyser for tidligt osv... og nogle spil virker voldige på børn men det er meget forskelligt fra barn til barn

Anmeld

21. juni 2011

karina1980

jeg vudere fra gang til gang om det er noget de må spille eller ej, vi har 1 spil herhjemme som de mægtig gerne vil spille, men den går ikke.

det et jagt spil hvor man skyder dyr og det er uegent for børn under 16 og det kan jeg bestemt kunne give dem ret i,

Anmeld

9. juli 2011

millesofie

9. juli 2011

N&J

Jeg kigger aldrig på alderspecifikationerne, men på selve filmen, spillet, min datter elsker fx. Harry Potter 1 +2, men er møgbange for en scene i pingu med en hvalros - hun er to.. så selvom jeg nogen gange tror det er okey, som fx med Pingu, så kan man jo ikke være sikker på hvad ens barn reagere på, men hun får lov til at se en del, dog ikke nyheder eller lign. - jeg ser på det løbende.. og det bliver jeg ved med.. 

Anmeld

10. juli 2011

Wimmie

millesofie skriver:

hvordan har i det?

herhjemme overholder vi altid de andbefalede aldersgrænser og det kan tælles på en hånd hvad Marcus-Emil har set som har været for 7 år af (han bliver 6 i okt) tilgengæld så har han to spil til PS2 som er fra 7 år af men det er jo mere fordi de ikke forstår handlingen (det er ice age2 og  monsters inc) men han vælger jo selv de andre som både er på dansk og som Tinke synes er sjove at kigge med på (hun er 1½ og de andre spil er fra 3 år af)

så jeg er nok pisse dobbel moralsk  

men tænkte på hvordan andre havde det med den slags 

så nu kommer der en afstemning

Jeg har sørme tænkt mig selv at vurdere hvad jeg mener de bør se/spille.

Nu spiller vi ikke voldsomt meget herhjemme, til gengæld er vi (især jeg) store filmnørder, og jeg tjekker aldrig aldersgrænser på filmene. Jeg vil ikke lade mine små børn se film jeg ikke selv har set - med mindre det er børne-og animationsfilm i biografen f.eks.

Hvis mine børn som 8-årige spørger om de må se en bestemt gyserfilm vil jeg da ikke udelukke det. Jeg elskede gyserfilm som barn - mine forældre prøvede at forbyde os at se dem, hvilket resulterede i at vi så dem i smug når vi var alene eller fik lokket vores babysittere til at leje dem for os

Man finder hurtigt ud af hvad ens børn kan tåle at se ud fra hvordan de reagerer på det, og jeg tror det handler om at man som forælder ser med fornuftige og kritiske øjne på hvad ens børn skal have lov til at se - og ellers gøre sig erfaringerne ud fra ens beslutninger.

Samtidig handler det om at snakke med sine børn om hvad det er de skal se/har set - og er der f.eks. sex eller vold, så forklar dem hvad det handler om i stedet for enten at skynde sig at slukke eller bortforklare...eller ignorere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.