Hjælp - bananfyld ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.730 visninger
8 svar
0 synes godt om
20. juni 2011

tahj69

Min datter skal selvfølgelig have en kage når hun bliver student. meenn... hun ønsker sig fyld med hvid chokolade (ingen problem) og banan. Jeg har lavet mange forskellige bærcremer - men hvordan laver jeg "banancreme/fyld" ?? Hjælp - det haster :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2011

iris-mor

Jeg tror bare jeg ville skive bananerne som i en alm lagkage. Det gør man ved jordbær. Hvis man moser den bliver det muligvis brunt og ikke så lækkert at se på.

Der er jo også den meget lækre banankage - den er mums!!

Anmeld

20. juni 2011

tahj69

Tak - men jeg kommer nok til at mange "fylde". Normalt lægger jeg jo et tykt lag imellem hver bundt - bananskiver bliver jo et meget tyndt lag ? Alternativt må jeg selvfølgelig lave en anden slags creme (f.eks. lime) og lægge bananskiver overpå inden næste bund... Hmmm..

Anmeld

20. juni 2011

Mikkel's mor <3

Sidst prøvede jeg at lave banan mousse.. altså på samme måde som jordbær og andre bær bare kom lidt citronsaft i, så bliver det ikke så brunt

Anmeld

20. juni 2011

ZamanogDania

Der er noget der hedder pære/bananmousse. Måske den kan bruges.

Pære/banan mousse

5 blade husblas

1/2 l. pære/banan letmælks youghurt

2 spsk sukker

1 spsk vanille

1/4 piskefløde

Husblas lægges i blød i koldt vand i ca 5 min.

Youghurten røres med sukker og vanille.

Fløden piskes stiv.

Husblas smeltes i et vandbad eller i microovn i ca 30 sek ved fuld effekt.

Den smeltede husblas afkøles og hældes i youghurten unden omrøring.

Piskefløden vendes i youghurtblandingen. Stilles på køl i ca 6 timer.

Anmeld

20. juni 2011

AnneP

tahj69 skriver:

Min datter skal selvfølgelig have en kage når hun bliver student. meenn... hun ønsker sig fyld med hvid chokolade (ingen problem) og banan. Jeg har lavet mange forskellige bærcremer - men hvordan laver jeg "banancreme/fyld" ?? Hjælp - det haster :-)

Jeg har en hurtig og nem!

1brev alm kagecreme (pulver-vanilie) -laves efter foreskrifterne

1/4 l fløde pisket til skum

vendes sammen når cremen er stiv og bananer skæres i efter ønske lad den hvile lidt 15min -½t og hvupti så er den klar og den er go

Anmeld

20. juni 2011

Anasmor

Denne her skulle være god.. men har ikke selv prøvet den af...

Banancreme:

1 dl sukker

½ l fløde 13%

1 vanillestang

50 g maizenamel

2 æggeblommer

6 blade husblas

4 bananer

1 citron

½ l piskefløde

Hæld sukker og 4 dl fløde i en gryde, og bring det langsomt i kog med en flækket vanillestang. Rør 1 dl fløde med maizenamel og æggeblommer til en ensartet masse, og rør det i den varme fløde under kraftig omrøring. Læg husblasbladene i blød i koldt vand i ca 5 min. Rør dem i den varme creme. Lad cremen blive kold. Blend bananer med citronsaft, og kom cremen i. Pisk piskefløden til skum. Hæld cremen i en skål, og vend flødeskum i cremen.

Ville selv smide en ordentlig håndfuld grofthakket mørk choko i for at give lidt knas til den fede banan creme

Anmeld

22. juni 2011

tahj69

Tak for hjælpen alle.- jeg tror jeg ender med at lægge Limecreme imellem, og så et lag bananskiver henover hvert lag - så bliver den måske heller ikke alt for sød p.g.a. limen.

Anmeld

22. juni 2011

Mikkel's mor <3

tahj69 skriver:

Tak for hjælpen alle.- jeg tror jeg ender med at lægge Limecreme imellem, og så et lag bananskiver henover hvert lag - så bliver den måske heller ikke alt for sød p.g.a. limen.

lyder urtolig lækkert.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.