Hvor ofte afførring og kort up-date

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

509 visninger
4 svar
0 synes godt om
26. februar 2008

Stumpen

Hejsa..

Først hvor ofte har jeres små pus afførring?
For at gøre en efterhånden lang historie kort, så har Mathilde haft store problemer med sin afførring og nu vil jeg lige høre hvad normalen er inden jeg bliver helt frustreret ;)

Ellers går det rigtig her i det lille hjem.
Karsten blev jo pludselig fyret pga. nedskæringer, men er nu startet på sin arbejdsplads (Som egentlig er gammel, da han har arbejdet der før)
Mathilde bare udvikler sig og udvikler sig.. Hun efteraber så mange ord og æææælsker at kigge i pegebøger, det er det store hit for tiden -næsten for stort et hit :)
Jeg selv er startet i praktik på Schuberts minde her 1. februar. Det er et behandlingshjem for børn og unge. www.behandlingshjemmet.dk -hvis I er interesseret (C) Det er bare godt, men det har hevet nogle kræfter, så derfor har jeg heller ikke været for meget på. I denne uge skal jeg derud hver dag incl weekend og mandag i næste uge.. Vi har nemlig undervisning i metoder og marte meo på mine fridage, så det blev til hver dag.. Men super fedt, det er det!!:P

Håber alt er vel hos jer..
Qnus Anja..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2008

3rollinger

Hej Anja

Det er godt at hoere fra dig igen, og godt at hoere at det gaar godt.

Men det er synd for Mathilde at hun har problemer med affoeringen. Er det noget der har varet laenge.

Jeg vil tro at Daniel laver stort en til tor gange om dagen, saadan i gennemsnit.

Knus
st

Anmeld

26. februar 2008

Stumpen

En lille månedes tid. Mathilde blev syg -med virus sagde de på børeafdelingen da vi blev sendt derind pga at lægen mente hun var dehydreret. (Kan stadig blive harm over det, så må tilføje at vi ventede derinde i tre timer inden de kiggede på hende, hun var så ikke dehydreret, men hvis hun havde, så havde vi sat med en "klud"/slap pige i tre timer, hvor hun kunne have fået drop, men okay hun var ikke den eneste der var derinde,men man bliver lidt ego når det handler om ens lille guldklump.)

Men efter denne virus, hvor hun endte med ikke at ville spise, hvilket lægen troede der var pga. kvalme som kom pga. manglende afførring, så kom hun på laktulose og det synes jeg ikke hjalp, men heldigvis har vi jo Tina-baben herinde, som kunne vejlede mig..
Vi satte dosinen op og så skete der ting og sager, men nu er det ligesom gået lidt i stå i igen, men nu dropper vi laktulosen og sender mere sveskemos i hende og håber at det vender..

Inden alt dette havde hn afførring en gang dagligt, men jeg ville lige høre om det er normalen eller om det var for meget at stile efter igen..
Tak for svar :)
Qnus Anja..

Anmeld

26. februar 2008

st

Dejligt at det går godt hos jer.

Det lyder helt vildt spændende med din praktik. Du må lige holde os opdateret...

Mht til afførring, så laver Mads stort 1-2 gange om dagen. Men det er sikkert meget forskelligt fra barn til barn. En fra min mødregruppe, har en datter, som kun havde afførring 1 gang om ugen da hun var mindre. Men hun havde det ikke dårligt af den grund, og hun var selvfølgelig under lægelig kontrol. Men sådan var hendes rytme.

Pøj pøj med det hele.

st.

Anmeld

27. februar 2008

Charlie

Hej Anja,
Marcus har afføring ca 1-2 gange om dagen, men nogle gange kan han også god springe en dag over, og så kommer der en STOR en dagen efter :)

Knus Dorthe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.