Hvordan får jeg ham til at sove??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

565 visninger
7 svar
0 synes godt om
19. juni 2011

MyLove E

Min Søn på 5uger, har stort set ikke sovet i dag. Siden kl 7.30 i morges har han kun sovet ca. 2½time.

Han har taget nogle små lure, i løbet af dagen men så snart vi lagde han i lift så er han vågnet.

Vi har gået ture med ham og der er han da også faldt i søvn, men så snart vi er kommet hjem og stillet ham i have så er han vågnet sådan lys vågn.

Nu har vi lagt ham i hans vugge og han sover stadig ikke, og han ligner bestemt ikke en der vil sove. Han græder ikke ligger bare siger nogle lyde.

Hvad skal jeg gøre? Tag ham op eller bare lade ham ligge og vente på han falder i søvn engang?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2011

ledermus

Så længe han ikke er ked af det ville jeg lade ham ligge...Min Oliver har heller ikke altid sovet meget...først nu her hvor han er omkring 3 måneder er det blevet bedre.

Men lad ham ligge selv så længe han ikke brokker sig over det eller er ked

Anmeld

19. juni 2011

Janni.

Tauf skriver:

Min Søn på 5uger, har stort set ikke sovet i dag. Siden kl 7.30 i morges har han kun sovet ca. 2½time.

Han har taget nogle små lure, i løbet af dagen men så snart vi lagde han i lift så er han vågnet.

Vi har gået ture med ham og der er han da også faldt i søvn, men så snart vi er kommet hjem og stillet ham i have så er han vågnet sådan lys vågn.

Nu har vi lagt ham i hans vugge og han sover stadig ikke, og han ligner bestemt ikke en der vil sove. Han græder ikke ligger bare siger nogle lyde.

Hvad skal jeg gøre? Tag ham op eller bare lade ham ligge og vente på han falder i søvn engang?

Da silas blev født, kunne han også snildt være vågen 6-7 timer af gangen uden at være ked af det eller pylleret. Vi lagde ham i liften og lod ham ligge lidt ind imellem så længe han ikke var ked af det. 

Så ja, jeg vil prøve at ligge ham lidt ind imellem, kan ske han falder i søvn (det hændte ind imellem med silas) 

Anmeld

19. juni 2011

MyLove E

ledermus skriver:

Så længe han ikke er ked af det ville jeg lade ham ligge...Min Oliver har heller ikke altid sovet meget...først nu her hvor han er omkring 3 måneder er det blevet bedre.

Men lad ham ligge selv så længe han ikke brokker sig over det eller er ked

Normalt sover han altid ca. 6 timer om natten. Og så ikke så meget om dagen. Men aldrig så lidt som i dag.

Jeg vil lade ham ligge :-)

Anmeld

19. juni 2011

raca

begge mine har haft dage når de har været så små at de bare har haft behov for og mærke mig.. hele tiden.. den ælste sov på og ved mig til han var ca 2mdr.. ellers sov han bare ikke. den lille kunne godt ligge selv og falde i søvn nogle dage...

de har jo lagt inde i maven i 9 mdr og været helt omsluttet af dig, det er han ikke længre nu, men har stadig nogle dage bare behov for og mærke fysisk nærvær, særligt hvis de foregående dage har været med mange intryg. IMO.

hvis han ikke græder når han ligger i vuggen så lad ham ligge måske har han brug for ro. men hvis han græder så tag ham STRAKS op... ingen børn bør græde forde de mangler nærvær... IMO.

hvis det gentager sig ofte så køb en slyge/vikle og prøv og svøb ham.

Anmeld

19. juni 2011

ledermus

Tauf skriver:

Normalt sover han altid ca. 6 timer om natten. Og så ikke så meget om dagen. Men aldrig så lidt som i dag.

Jeg vil lade ham ligge :-)

nogle dage sover min søn kun 1-2 timer i løbet af en dag...og det er ikke sammenhængende søvn...

Håber det lykkes for dig snart at få ham til at falde i søvn, de har jo brug for søvnen de små pus

Anmeld

19. juni 2011

MyLove E

ledermus skriver:

nogle dage sover min søn kun 1-2 timer i løbet af en dag...og det er ikke sammenhængende søvn...

Håber det lykkes for dig snart at få ham til at falde i søvn, de har jo brug for søvnen de små pus

Jamen det er jo også det jeg tænker at han har jo brug for sin søvn...

Anmeld

19. juni 2011

kamtok

Tauf skriver:

Lad ham endelig ligge og pludre, så falder han nok i søvn på et eller andet tidspunkt.. Så længe han ikke er ked og/eller græder, så er det ok. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.