Polypper i livmoderhalsen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.898 visninger
12 svar
0 synes godt om
19. juni 2011

TbCp

Ved ikke om den ligger rigtigt men nu smider jeg den her.

Jeg har blødt nogle dage (er i 9. uge af min graviditet) og igår var jeg til scanning. Der var heldigvis liv derinde, men jeg fik at vide at jeg har nogle polypper siddende på livmoderhalsen.
Lægen spurgte hvornår jeg sidst havde fået lavet celleskrab og det kan jeg overhovedet ikke huske, men jeg har været afsted hver gang jeg er blevet indkaldt.

Men er der nogen af jer der ved hvad det betyder med de her polypper og hvad sammenhængen er mellem dem og celleskrab?

Vi var bare så lettede over at den lille havde det godt, at vi helt glemte at spørge...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2011

Mutti2B

Jeg har fået foretaget et keglesnit pga polypper med celleforandringer i :-(

Anmeld

19. juni 2011

TbCp

Mutti2B skriver:

Jeg har fået foretaget et keglesnit pga polypper med celleforandringer i :-(

Øv

Hun tog også et celleskrab som vi så skal vente svar på...

Jeg har læst mig til at de fjerner polypperne... men det kan de vel ikke mens jeg er gravid...

Anmeld

19. juni 2011

AnneBJ

Polypperne kan være ondartede celler (altså kræft) men det er i mindre end 1% af alle tilfælde af polypper på livmoderhalsen.

Men ellers synes jeg du skal prøve at kontakte lægen imorgen (fx mail) og lige høre hvordan og hvorledes, så du ikke ender med at bekymre dig unødigt!

Anmeld

19. juni 2011

Lady Marion <3

http://laegehaandbogen.dk/default.aspx?document=1352   Fandt dette

Tror ikke du bør være nervøs

Anmeld

19. juni 2011

TbCp

AnneBJ skriver:

Polypperne kan være ondartede celler (altså kræft) men det er i mindre end 1% af alle tilfælde af polypper på livmoderhalsen.

Men ellers synes jeg du skal prøve at kontakte lægen imorgen (fx mail) og lige høre hvordan og hvorledes, så du ikke ender med at bekymre dig unødigt!

Jeg skal til egen læge på fredag så tror bare jeg hører hende om det der.. jeg er ikke som sådan bekymret, måske jeg stadig lever højt på den gode scanning igår

Men godt at høre at det er så få hvor det er ondartet...

Anmeld

19. juni 2011

AnneBJ

TbCp skriver:

Jeg skal til egen læge på fredag så tror bare jeg hører hende om det der.. jeg er ikke som sådan bekymret, måske jeg stadig lever højt på den gode scanning igår

Men godt at høre at det er så få hvor det er ondartet...

Anmeld

19. juni 2011

TbCp

Muffi<3 skriver:

http://laegehaandbogen.dk/default.aspx?document=1352   Fandt dette

Tror ikke du bør være nervøs

Det har jeg godt læst, men ville gerne høre fra nogen der selv havde prøvet det, høre hvad de fik gjort, og evt. hvis det også var under graviditet at de kom..

Anmeld

24. juni 2011

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
TbCp skriver:

Det har jeg godt læst, men ville gerne høre fra nogen der selv havde prøvet det, høre hvad de fik gjort, og evt. hvis det også var under graviditet at de kom..

Nu vil jeg altså ikke gøre dig nervøs på nogen måde, men synes du skal være meget obs...

Jeg havde 4 polypper sidende på min livmoderhals og blødte jævnlig.. viste det kom fra dem, så var ikke nervøs.. de er som regel harmløse og mange får dem under en graviditet... mine blødte og deraf bakterier, som desværre tilsidst gik op og prikkede hul på fosterhinden og så fik jeg vandafgang... så de kan jo gøre skade... håber du får flere skanninger, så de kan holde øje med dem.....

Det var grunden til at jeg fødte i uge 25+0... men nu har jeg en sart livmoderhals i forvejen, som de mener gaber for oven... og hvis din er stærk og ik gaber, så sker der sikkert ingenting....

Anmeld

28. juni 2011

TbCp

Mathias Villads skriver:

Nu vil jeg altså ikke gøre dig nervøs på nogen måde, men synes du skal være meget obs...

Jeg havde 4 polypper sidende på min livmoderhals og blødte jævnlig.. viste det kom fra dem, så var ikke nervøs.. de er som regel harmløse og mange får dem under en graviditet... mine blødte og deraf bakterier, som desværre tilsidst gik op og prikkede hul på fosterhinden og så fik jeg vandafgang... så de kan jo gøre skade... håber du får flere skanninger, så de kan holde øje med dem.....

Det var grunden til at jeg fødte i uge 25+0... men nu har jeg en sart livmoderhals i forvejen, som de mener gaber for oven... og hvis din er stærk og ik gaber, så sker der sikkert ingenting....

Nej jeg bliver ikke nervøs, men det er nu meget rart lige at høre så man kan være lidt ekstra OBS på det...

Snakkede med min læge om det i fredags og hun sagde jeg ikke skulle bekymre mig om det..

Har da stort set heller ikke blødt siden da så håber det bliver ved det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.