Reflux? - er der nogen der har erfaringer med dette?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.001 visninger
6 svar
0 synes godt om
3. december 2008

stig

Hejsa

Vi havde besøg af SP i går til en ekstra vejning af vores lille søn på godt 2 måneder, da han ikke har taget nok på indtil nu. Vi troede egentlig selv, at han nu havde fundet sin kurve, som en lang og slank baby, men vejningen viste igen, at han ligger lavt. ØV, øv, øv....

Så nu har vi fået tid til lægen imorgen til undersøgelse, og SP regnede med at vi vil blive sendt videre til en børneafdeling til yderligere undersøgelse for om han lider af reflux.

Så jeg vil høre, om der er nogen, der har erfaringer med hvordan de undersøger for dette, og hvad de evt. gør ved det, hvis det viser sig at han lider af det? Foretages undersøgelserne ambulant eller skal man indlægges?

Hvilke symptomer har jeres små poder eventuelt haft?

Håber der er nogle, der har lidt erfaringer hermed.

Mvh
En lettere bekymret mor :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2008

twinboys

Man kan give medicin, hvis barnet kaster meget op... Min søn havde det og det voksede han sig fra, men fik også medicin for det...
Han kastede op ca. 6 gange om dagen, bare en bøvs ja så kastede han op...
Men idag er han vokset fra det og kaster ikke op mere...

Majbritt

Anmeld

3. december 2008

stig

Dejligt at høre, at de kan vokse fra det, for synes også at jeg læste, at de nogen gange operere for det, men det rareste vil da være, hvis det kan holdes nede med medicin og han så han vokse fra det, som din dreng.

Opdagede I det, da han var spæd? Og hvordan konstatere man at det er det de fejler? Er det noget der kræver indlæggelse?

Ja, vi er meget spændte på hvad lægen siger i morgen, og vil hellere end gerne indlægges, så vi kan finde ud af årsagen til at han ikke tager mere på.

En lidt bekymret mor

Anmeld

24. februar 2009

Henri84

Her venter vi å at min søn på 6 mdr bliver udredt for reflux.. Hans symptomer er dog lidt anderledes, da han ikke gylper voldsomt meget op, og er i fin trivsel... Her viser det sig ved at han laver apnøer hvor han stopper med at trække vejret... Som sagt er det ikke 100 % sikkert det er reflux, men indtil videre er det det bedste bud.. Grunden til han stopper med at trække vejret er at det gør ondt på ham..
Grunden til min søns evt. reflux er at han var meget syg som helt spæd, og kastede rigtig meget op, derfor mener de muligvis hans spiserør er mere sart end normalt..

Anmeld

22. juni 2009

CeciliaK

stig skriver:

Hejsa

Vi havde besøg af SP i går til en ekstra vejning af vores lille søn på godt 2 måneder, da han ikke har taget nok på indtil nu. Vi troede egentlig selv, at han nu havde fundet sin kurve, som en lang og slank baby, men vejningen viste igen, at han ligger lavt. ØV, øv, øv....

Så nu har vi fået tid til lægen imorgen til undersøgelse, og SP regnede med at vi vil blive sendt videre til en børneafdeling til yderligere undersøgelse for om han lider af reflux.

Så jeg vil høre, om der er nogen, der har erfaringer med hvordan de undersøger for dette, og hvad de evt. gør ved det, hvis det viser sig at han lider af det? Foretages undersøgelserne ambulant eller skal man indlægges?

Hvilke symptomer har jeres små poder eventuelt haft?

Håber der er nogle, der har lidt erfaringer hermed.

Mvh
En lettere bekymret mor :-)

Hvad blev det til med jers barn? Hvad skete i sagen? Vi har lige været indlagd i 2 dage og de tror det er reflux da han også kaster op så voldsamt meget,
Vi har fået medicin: nexium som han skal have 10 mg af i pulverform i mælken, men han har nok kastet det hele op de 2-3 gange han har fået det en til videre. Men vi skal på kontroll igen på onsdag og se om det har hjulpet til den dag, men jeg er spænd på at høre hvordan det blev med jers baby?

Anmeld

22. juni 2009

CeciliaK

twinboys skriver:

Man kan give medicin, hvis barnet kaster meget op... Min søn havde det og det voksede han sig fra, men fik også medicin for det...
Han kastede op ca. 6 gange om dagen, bare en bøvs ja så kastede han op...
Men idag er han vokset fra det og kaster ikke op mere...

Majbritt

HEJ!
Hvor lang tid tog det før jers baby voksede fra sin reflux? Min lille søn kaster også op de der MANGE gange om dagen og nu har det stået på i snart 2 mån så vi var lige indlagd i 2 dage før jeg synes ikke det kan være rigtigt at det skal være sån men han trives ellers og i starten var SP og læge lidt nonchalanta omkring det men på børneafd var det meget søde og forstående, det såg jo også hvor tæt og hvor meget der kom ud af ham, men hvor lang tid stod det på ved jer,?

Anmeld

23. juni 2009

stig

Hej Cecilia

Vi var indlagt til observation i 5 dage, hvor de overvågede amning, opkast mm. Men opkastningerne aftog i perioden, og de vurderede at der ikke var tale om reflux men derimod en løs muskel mellem spiserør og mavesæk, som gjorde at det var tilbageløb i forbindelse med mange måltider.

Heldigvis aftog opkastningerne som sagt, og var ikke så hyppige, men han har hele tiden været en stor gylper, og er det stadig nu hvor han er blevet 9 måneder. Men han vokser og trives som han skal.

Jeg håber for jer, at I finder ud af hvad årsagen er, da det er forfærdeligt at gå i uvisheden om hvad der evt. er galt med de små pus. Hvor gammel er jeres søn? Jeg krydser fingre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.