Opskrifter på babymad!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juni 2011

AA10

Lilje82 skriver:

Jeg har ikke kunnet finde at de ikke må og kender flere der har givet deres børn det. Her har han dog først fået det efter han var fyldt 5 mdr. ds jeg slet ikke havde tænkt på advocado.

Et sted på netsygeplejersken.dk siger hun ikke noget om at de ikke må, da en spørg om hendes barn på 4 mdr.

oki helt i orden så må jeg prøve det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2011

karina pigen

Lilje82 skriver:

Hirsegrød - Fra 4 måneder
1 portion
1 dl vand
3 spsk. Hirseflager
½ dl færdig modermælkserstatning
1 tsk. Fedtstof

Hirseflagerne koges i vandet i ca. 5-7 minutter. Fedtstoffet røres i, og modermælkserstatningen tilsættes til konsistensen er passende.

Servers evt. med lidt frugtmos.

hvis man bruger modermælkserstatning skal man ikke bruge fedtstof da mælken har det i sig allerede...

Anmeld

27. juni 2011

Lilje82

karina pigen skriver:

hvis man bruger modermælkserstatning skal man ikke bruge fedtstof da mælken har det i sig allerede...

Det er kun hvis du bruger fuld mme ellers skal du stadig. Opskriften er kopieret fra nettet og det samme står der i bogen fra sundhedsstyrrelsen!

Men vil I ikke godt oprette nye tråde når i har spørgsmål og rettelse, istedet for at gøre tråden så lang??

Anmeld

27. juni 2011

karina pigen

Pæremos

( og æblemos)

(4 mdr)

• 120 G søde pærer

1 Dl vand.

Skær frugten ud i små tern, i gryden med dem, vand over, bringes i kog, skue ned, lad det små koge i 5-10 min til de er helt bløde.. MÅ IK BRÆNDE PÅ.. pas pååååå

mos de udkogte pærer.. mums

Anmeld

27. juni 2011

karina pigen

JORDBÆR MOS

(4 mdr)

100 G frossen jordbær

1 dl vand

1 tsk sukker ( jeg bruger dog en vanilie stang istedet)

Jordbær og vand hæles i en gryde,  koges under røring, skue ned lad det koge i 5.10 min under låg.. Indtil jordbærene er helt bløde, mos/blend , og mums mums

Anmeld

27. juni 2011

karina pigen

Lilje82 skriver:

Det er kun hvis du bruger fuld mme ellers skal du stadig. Opskriften er kopieret fra nettet og det samme står der i bogen fra sundhedsstyrrelsen!

Men vil I ikke godt oprette nye tråde når i har spørgsmål og rettelse, istedet for at gøre tråden så lang??

jeg sprugte min ang det med fedtstof, da jeg bruger den ½ dl MME/mælk der skal i og jeg fik afvide at jeg ik skal bruge fedtstof..

Anmeld

27. juni 2011

Lilje82

karina pigen skriver:

jeg sprugte min ang det med fedtstof, da jeg bruger den ½ dl MME/mælk der skal i og jeg fik afvide at jeg ik skal bruge fedtstof..

Og min siger man skal

Så må man jo gøre som man selv vil.

Anmeld

29. juni 2011

AA10

Lilje82 skriver:

Og min siger man skal

Så må man jo gøre som man selv vil.

min siger også man skal

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.