Åh for pokker! Hjælp! (husblas)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.337 visninger
5 svar
0 synes godt om
17. juni 2011

linemus

Arg, jeg har så meget bøvl med denne her kage

Nu er jeg ved at lave appelsinmousse. Smelter den opblødte husblas forsigtigt i mikroovnen. Hælder den i appelsinsaft/sukker/juice-blandingen i en tynd stråle, mens jeg pisker med et piskeris.

Husblassen klumper fuldstændig sammen i lange tråde om mit piskeris Der er lidt frugtkød i blandingen, og det er som om det bare tager imod al husblassen, så der nu er klamme tynde strimler af klumpet husblas i. Det er lige til at smide i skraldespanden. Og jeg har bare så travlt

Hvad gør jeg forkert? Hvad gør jeg nu med en ny blanding (når jeg lige har handlet)?

- Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2011

musse1

linemus skriver:

Nu er jeg ved at lave appelsinmousse. Smelter den opblødte husblas forsigtigt i mikroovnen. Hælder den i appelsinsaft/sukker/juice-blandingen i en tynd stråle, mens jeg pisker med et piskeris.

Husblassen klumper fuldstændig sammen i lange tråde om mit piskeris Der er lidt frugtkød i blandingen, og det er som om det bare tager imod al husblassen, så der nu er klamme tynde strimler af klumpet husblas i. Det er lige til at smide i skraldespanden. Og jeg har bare så travlt

Hvad gør jeg forkert? Hvad gør jeg nu med en ny blanding (når jeg lige har handlet)?

- Line

nu er jeg ikke her inde, men brug en elpisker, og så igen som du gør i en tynd stråle stille og roligt mens du bruger elpiskeren

Anmeld

17. juni 2011

musse1

linemus skriver:

- Line

du bliver nød til at starte forfra, hvis husblasen først har lavet klumper med mindre det ik er så slemt, så du evt, kan si det fra? men det bedste er nok at starte forfra desværre sender dig nogle kram

Anmeld

17. juni 2011

Karina

Jeg ville have varmet det meste af appelsinsaften sammen med husblas - køle det ned til lillefingervarm og hælde den i det andet masse (sådan plejer jeg lave fromage) Så er husblassen "fortyndet" og nemmere at arbejde med.

Anmeld

17. juni 2011

LISBETH:-)

Karina skriver:

Jeg ville have varmet det meste af appelsinsaften sammen med husblas - køle det ned til lillefingervarm og hælde den i det andet masse (sådan plejer jeg lave fromage) Så er husblassen "fortyndet" og nemmere at arbejde med.

Præcis det samme ville jeg have skrevet.

Put husblasen i koldt vand i 5 min og så op i juice blandingen der er opvarmet (evt. si frugtkødet fra for at være helt sikker)

Øv! stress!

Anmeld

17. juni 2011

linemus

Jeg tror jeg har løst det (krydser fingre). Jeg har varmet blandingen med saft og klumpet husblas op til lillefingervarmt, og så smeltede husblassen igen. Nu er det på køl - så håber jeg det stivner

Tak for svar og gode råd.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.