Effexor vs. graviditet.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.912 visninger
4 svar
0 synes godt om
1. december 2008

Anonym trådstarter

Jeg skriver for at høre om der er nogle under denne fane, der inden graviditet fik Effexor mod depresion, og om i tog dem under forsøgsstadiet med baby? Og tog i strakt kontakt til læge da i opdagede graviditet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2008

Mathilde

Hvis jeg var dig ville jeg kontakte lægen og få en snak om at trappe langsomt ud af medicinen. Den dag du bliver gravid skal du højst sandsynligt stoppe alligevel og så er det bedre at du er trappet langsomt ud.
Så mit råd er at du skal snakke med din læge.

Ja jeg kontaktede lægen med det samme jeg opdagede jeg var gravid for at få det bekraftet, men man behøver ikke at fare til læge med det samme. Man får som regel lavet vandrejournal i uge 8.

Held og lykke med det

Mathilde

Anmeld

30. januar 2009

Lonix

Hej

Da jeg planlagde at det snart var tid til graviditet, gik jeg til min læge, fordi jeg har en depression og jeg ved at piller og graviditet, som regel ikke er en god cocktail, men jeg vidste at jeg ikke kunne klare mig uden medicin hjælp og lægen havde tidligere sagt, at der var nogen piller man kunne få under graviditet.
Jeg fik netop effexor lige som du.
Han sagde til mig at den skulle jeg ud af og over på nogle andre da man ikke må få efexor under en graviditet. jeg skiftede så over på nogen som hedder noritren og dem har jeg så taget lige siden og gør det stadig, og jeg er i uge 31+5.
Man kan ikke bare stoppe med piller fordi man bliver gravid, det kan få for store konsekvenser for en, 9 md er lang tid uden medicin.
Så jeg ville tage til lægen på mandag og høre hvad han siger.
Det kan være du skal skifte mærke til noget som du kan tage selvom du er gravid.
håber du kan bruge mit råd.
held og lykke Lone

Anmeld

9. april 2009

mettemus80

Jeg kom også over på Noritren, da vi gik i gang med projekt baby. Jeg tog også Effexor inden jeg kom over på Noritren...
Noritren er gammel på markedet, så de har meget erfaring om den og graviditet...

Anmeld

12. april 2013

Linda9263

[Slette af moderator]

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.