Hcg tal???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.884 visninger
9 svar
0 synes godt om
16. juni 2011

tb

Nogen der ved noget om HCG tal??

Jeg testede positivt den 2 juni, og var ved lægen og få det bekræftet den 6 juni.. Begyndte så desværre at bløde den 11 juni og tog til lægen den 14 juni.. Der tog hun en graviditetstest (dog ikke af morgenurin) som var negativ og tog så en blodprøve for at tjekke HCG.. Har fået svar i dag og tallet var 15.. Hun sagde at det helst skulle ligge på 1-2 stykker hvis jeg ikke var gravid, så det var jo forhøjet.. Hun sagde jeg skulle komme igen om en uge og få taget en ny blodprøve for at se om tallet er steget eller faldet.. Er det steget er jeg måske alligevel gravid og er det faldet er jeg jo så ikke..

Er da fuldstændig forvirret oveni hovedet lige nu!! Tænker da os, at jeg da ikke er gravid når nu testen ved lægen var negativ i tirsdags, hvor den tidligere har været positiv..

Kan os mærke at jeg er nervøs for at være gravid udenfor livmoderen  puha, en uge er sku da lang tid at gå og vente på svar!!

Skulle vist bare lige ud med alle mine tanker

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2011

CmarianN

Ja en uge kan jo føles som år i sådanne sammenhæng. Sikke en underlig situation at stå i. Der kunne man nok godt ønske sig en scanning ku jeg forestille mig. Pøj pøj med det :-)

Anmeld

16. juni 2011

H+S Skjolgborg.

man siger alt under 5 er ikke gravid normal ligger den på 0 til 2 hvis den er på 15 nu er du enten lige bleve gravid eller hved af midste.Bløder du stadig smerter eller ligne under mig over hun ville vente en uge de fleste læge siger kom igen om 2 dage.Da jeg blev gravid test jeg mange gange svag positiv med min søn kom jeg til lægen den var mere svag der så kom jeg til gynækologen hun scanne mig og sagde hun kunne se nået men ville ikke sige tillykke inu så fik lave blodprøve samme dag og kl 15 ringede hun og sagde tillykke og 2 dage efter en ny blodprøve der var stige til 912 fra 200 og nået også en ny scanningen som så vise jeg var gravid og termin 24-26 dec 2009..

Jeg forstå ikke du skal vente en uge + hvor scanner de dig ikke eller sender dig til sygehuse til en scaningen.

Henriette

Anmeld

16. juni 2011

H+S Skjolgborg.

p,s en gravidite der for du ondt osv..

Tro ikke du ville være i trivl hvis det var det..

Henriette

Anmeld

16. juni 2011

Topp

tb skriver:

Nogen der ved noget om HCG tal??

Jeg testede positivt den 2 juni, og var ved lægen og få det bekræftet den 6 juni.. Begyndte så desværre at bløde den 11 juni og tog til lægen den 14 juni.. Der tog hun en graviditetstest (dog ikke af morgenurin) som var negativ og tog så en blodprøve for at tjekke HCG.. Har fået svar i dag og tallet var 15.. Hun sagde at det helst skulle ligge på 1-2 stykker hvis jeg ikke var gravid, så det var jo forhøjet.. Hun sagde jeg skulle komme igen om en uge og få taget en ny blodprøve for at se om tallet er steget eller faldet.. Er det steget er jeg måske alligevel gravid og er det faldet er jeg jo så ikke..

Er da fuldstændig forvirret oveni hovedet lige nu!! Tænker da os, at jeg da ikke er gravid når nu testen ved lægen var negativ i tirsdags, hvor den tidligere har været positiv..

Kan os mærke at jeg er nervøs for at være gravid udenfor livmoderen  puha, en uge er sku da lang tid at gå og vente på svar!!

Skulle vist bare lige ud med alle mine tanker

tag det roligt og håb på det bedste - var selv ude for negativ test ved lægen ... se evt tråd

https://www.baby.dk/debat/47185pi1/graviditet/daarlige-laege------hva-siger-i-piger-----bedoem-selv.aspx

jeg sidder nu med den skønneste pige på snart 6 måneder

Anmeld

16. juni 2011

tb

Henriette1976 skriver:

man siger alt under 5 er ikke gravid normal ligger den på 0 til 2 hvis den er på 15 nu er du enten lige bleve gravid eller hved af midste.Bløder du stadig smerter eller ligne under mig over hun ville vente en uge de fleste læge siger kom igen om 2 dage.Da jeg blev hved med af test svag positiv med min søn kom jeg til lægen den var mere svag der så kom jeg til gynækologen hun scanne mig og sagde hun kunne se nået men ville ikke sige tillykke inu så fik lave blodprøve samme dag og kl 15 ringede hun og sagde tillykke og 2 dage efter en ny blodprøve der var stige til 912 fra 200 og nået..

Jeg forstå ikke du skal vente en uge + hvor scanner de dig ikke eller sender dig til sygehuse til en scaningen.

Henriette

hvis jeg stadig skulle være gravid, ville jeg nu være ca. 6+1.. jeg bløder ikke længere.. blødte i en 4-5 dage som ved almindelig mens, bare ikke så kraftigt.. jeg har ikke ondt, mere en brænden og niven i underlivet og højre side  ja, kan heller ikke forstå jeg skal vente en hel uge.. for HCG tallet ville jo allerede være steget eller faldet hvis jeg fik taget en ny blodprøve i morgen..

Anmeld

16. juni 2011

H+S Skjolgborg.

CmarianN skriver:

Ja en uge kan jo føles som år i sådanne sammenhæng. Sikke en underlig situation at stå i. Der kunne man nok godt ønske sig en scanning ku jeg forestille mig. Pøj pøj med det :-)

og Tillykke med de 4 positiv teste og babyen i maven..

Henriette

Anmeld

16. juni 2011

H+S Skjolgborg.

hvis jeg stadig skulle være gravid, ville jeg nu være ca. 6+1.. jeg bløder ikke længere.. blødte i en 4-5 dage som ved almindelig mens, bare ikke så kraftigt.. jeg har ikke ondt, mere en brænden og niven i underlivet og højre side  ja, kan heller ikke forstå jeg skal vente en hel uge.. for HCG tallet ville jo allerede være steget eller faldet hvis jeg fik taget en ny blodprøve i morgen..

nej det ville ikke være sikkert den falder så hurtigt jeg midste den 19 feb 2005 i uge 7+0 henne og første 15 april var min på 2.de tog den 5 gange fra marts til 15 april. Det er meget forskeligt hvor hurtigt den falder men du kan jo ringe og spør om de ikke er søde af tag dig et par dage før ind en hele uge det gjorede jeg jo den gang.

Nogle bløder også lidt under graviditen er selv en af dem jeg bløde i uge 7-16-34 med min datter og med min stor søn i uge 8-18 og med min mindste søn lidt  også + aften før jeg føde ham.

Men du kan jo prøve af tag en ny graviditest også..

Henriette

Anmeld

16. juni 2011

CmarianN

Henriette1976 skriver:

og Tillykke med de 4 positiv teste og babyen i maven..

Henriette

Jo tak, jo tak :-D

Anmeld

16. juni 2011

tb

Henriette1976 skriver:

nej det ville ikke være sikkert den falder så hurtigt jeg midste den 19 feb 2005 i uge 7+0 henne og første 15 april var min på 2.de tog den 5 gange fra marts til 15 april. Det er meget forskeligt hvor hurtigt den falder men du kan jo ringe og spør om de ikke er søde af tag dig et par dage før ind en hele uge det gjorede jeg jo den gang.

Nogle bløder også lidt under graviditen er selv en af dem jeg bløde i uge 7-16-34 med min datter og med min stor søn i uge 8-18 og med min mindste søn lidt  også + aften før jeg føde ham.

Men du kan jo prøve af tag en ny graviditest også..

Henriette

regner også med at det er fordi jeg har mistet at tallet stadig er der og at det selvfølgelig falder henover de næste dage..

men vi må jo på den igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.