Misselbek skriver:
Han kommer stadig til at sove i sengen, for allerede da han var helt baby har han sovet ved mig, og han bliver ulykkelig hvis han ikke må, og så piver han hele natten. Men ja, har behandlet ham som en ægte lille baby, og jeg føler også at han er mere min lille baby end min hund, så det bliver nok hårdt for ham. Jeg vil bare ikke have han føler sig erstattet, for jeg elsker ham jo lige så meget når den bette kommer. Men som du siger, må jeg nok prøve at lade være med at give ham al min opmærksomhed, så han vænner sig til det.. 
So sorry men her er altså lige lidt stuff til eftertanke.
Hund bliver ikke ulykkelige. Hunde føler sig udstøt af deres flok hvis den pludselig overhoved ikke må sove i nærheden af dig og derfor tilkendegiver den det, ikke fordi den er ulykkelig men fordi den ikke forstår hvad den har gjort galt
Det ordnes meget nemt. Du tager og køber en blød kurv til ham som han skal sove i når han er i sengen, den begynder du så stille og rolig og flytte længere og længere og længere væk fra dig.. alternativt kan du købe en puff og stille den på så den står ved siden af sengen men så han stadigvæk kan se dig 
Det med at han ikke vil blive agressiv over for børn, det kan du altså desværre ikke vide.. Hunde reagere meget forskelligt fra om det er børn de møder, børn du passer som der er der i flere døgn eller om det reelt er et barn der bor der fast. 
En rigtig god finger regel allerede nu, begynd at lade kæresten overtage.. Lade kæresten give ham mad, lad kæresten lufte ham, lad kæresten være den der først går ind og siger hej og giver ham en guf hvis I begge har været væk sammen. Således vil han automatisk begynde at knytte sig mere over på ham 
nr 2. ALLE gæster der kommer og besøger jer SKAL og jeg mener SKAL give hunden en godbid før de kommer ind og siger hej til og bebs. De skal give vuf opmærksomhed og anerkende at de har set den og den er der. Evt hvis I bor i lejlighed, ha en lille pose med guffer hængende ude på døren også sig til jeres gæster det er vigtigt at de tager en guffer med inden de går ind så de kan give ham den 
Dernæst du har ikke sagt hvor gammel han er og det er ret afgørende.. eller om han er kastreret
Det er en god ide at få ham neutraliseret hvis han ikke er udstillingshund der hiver de store priser hjem før baby kommer, for det vil automatisk give ham mere ro og slappe bedre af 
Er slet ikke mente som et "nu kommer jeg og slår dig i hovedet" indlæg det er 100% ment som at jeg har din hund i interesse. har selv hunde, arbejder med luksus til hunde og mine dyr er mit liv. Har selv en af de mindre racer en papillon som jeg var alene med i 3 år inden der kom en kæreste og en hund nr 2 ind i billedet så jeg har været møllen igennem med at hun skal dele
Du er velkommen til at skrive hvis du vil have vif eller andre spørgsmål